Irrationel frygt for ikke at kunne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
4 svar
1 synes godt om
28. januar 2015

Anonym trådstarter

.... Blive gravid? 

Vi er nu på 4 cyklus, og er stadig ikke gravid. Og jeg ved jo med min sunde fornuft, at det slet ikke er længe at have prøvet uden bonus, og at det slet ikke er tegn på der er noget galt. 

Men i lang (også før vi begyndte at snakke baby) har jeg haft en frygt og fornemmelse for, at jeg ikke kan blive gravid og jeg er bange for at det er fordi jeg ikke kan, og at jeg på en måde ved det i min underbevidsthed - giver det mening? 

Så kunne virkeligt godt tænke mig at vide, om der er andre der har haft de tanker, uden at der har været hold i det? 

Heh, jeg lyder lidt skør 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Anonym trådstarter

Det skal lige siges, at der er ikke noget der ligger til grund for min frygt og jeg er ung, normalvægtig og i fin forfatning 

Anmeld

28. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Det skal lige siges, at der er ikke noget der ligger til grund for min frygt og jeg er ung, normalvægtig og i fin forfatning 

Tænker det er meget normalt. Den fornemmelse har jeg også haft fra start. Nu 12. Cyklus og skal i gang med udredning. Tror det er forbi det er ens største frygt, men måske kan det psykiske hindre gravidlitet så tror du skal prøve at se om du ikke kan ligge frygten på hylden 

Anmeld

29. januar 2015

Chris87

Kender det bestemt godt, sådan havde jeg det også i starten - særligt fordi mine test med æl ikke var lige så tydelige som mange herinde man så.

Men jeg havde en som beroligede mig, har været på p-piller rigtig mange år, og den sidste cyklus fik jeg en virkelig fin ÆL - så der var jeg virkelig glad og det beroligede mig en god del .

jeg tror faktisk alle frygter inderst inde at de ikke kan . Man skal bare tage det helt roligt, selvom det svært til tider hehe

Anmeld

29. januar 2015

Lisette W

Anonym skriver:

.... Blive gravid? 

Vi er nu på 4 cyklus, og er stadig ikke gravid. Og jeg ved jo med min sunde fornuft, at det slet ikke er længe at have prøvet uden bonus, og at det slet ikke er tegn på der er noget galt. 

Men i lang (også før vi begyndte at snakke baby) har jeg haft en frygt og fornemmelse for, at jeg ikke kan blive gravid og jeg er bange for at det er fordi jeg ikke kan, og at jeg på en måde ved det i min underbevidsthed - giver det mening? 

Så kunne virkeligt godt tænke mig at vide, om der er andre der har haft de tanker, uden at der har været hold i det? 

Heh, jeg lyder lidt skør 

Jeg kender udmærket følelsen! Jeg var også rigtig bange for at jeg ikke kunne blive gravid, og opdigtende alle mulige tåbelige grunde til at det ikke skulle kunne lade sig gøre for mig. Til sidst fandt jeg ud af at det jeg nok frygtede mest var, at hvis ikke jeg ikke kunne blive gravid ville min kæreste gå fra mig (vi har været sammen i 7 år, og jeg ved at han ønsker et barn lige så brændende som jeg). Jeg tog mig sammen og fortale ham om min frygt, og det lettede! Han syntes vist jeg er lidt fjollet, men han tog min bekymring alvorligt og forsikrede mig om at det var os to, og vi nok skulle få en barn på den ene eller den anden måde - Jeg er nu i 30. uge.     

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.