Nogen der ved noget om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle!

Jeg undrer mig over noget.. Og det er, om man kan blive gravid 3 dage efter menstruationen slutter. Har nogen af jer prøvet at blive gravid i den periode eller kender i nogen der er blevet det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej alle!

Jeg undrer mig over noget.. Og det er, om man kan blive gravid 3 dage efter menstruationen slutter. Har nogen af jer prøvet at blive gravid i den periode eller kender i nogen der er blevet det? 

Har brug for svar?!

Anmeld

28. januar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Har brug for svar?!

Kan dig og din kæreste ikke bare have sex hver anden dag ca, så skal I nok ramme ægløsning og så vil der være god chance for at du blev gravid, medmindre en af jer fejler noget. 

Anmeld

28. januar 2015

Mettefpigen

Jeg er blevet gravid inden for en uge efter jeg havde min mens.... 

Anmeld

29. januar 2015

Flødebollen

Hej alle!

Eller Google dine spørgsmål. Fx: hvornår i min cyklus kan jeg blive gravid. Så vælter det frem - mere hvis du ikke kunne vente på svar. 

Det er dog langt fra flertallet der bliver gravide udenfor deres ægløsning. 

3 dage efter mens er æggene mikro små, som en anden også har svaret i det andet indlæg, jeg tænker er dit, da det er nøjagtig samme scenarie og spørgsmål. 

Held og lykke!

Anmeld

29. januar 2015

lillespir26

Det kan folk jo ikke rigtig svare dig på da det er forskelligt hvornår æl ligger jeg blev f.eks rykket 14 dage tilbage ved 1 graviditets scanning så min æl har jo så ligget 1-2 uger senere end regnet med så umedbart er det kun sådan du ved hvornår æl har fundet sted og det er ikke engang sikkert at den er ens hver gang men prøv at søge ælberegner på google også vær sammen med din kæreste en masse de næste 2-4 uger efter næste mens så burde i remme min hvert anden dag 

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg er blevet gravid inden for en uge efter jeg havde min mens.... 

Så der er stadig en mulighed, selvom der ikke er en stor chance? 

Beklage til jer andre for den måde jeg skrev  på.. men var simpelthen så nysgerrig, da jeg længe har ønsket mig at blive gravid. 

Må lige se med de næste par dage og ellers prøve at gentage succesen igen, når jeg har ægløsning. Men det er svært, det var nemlig første gang at min kæreste nogensinde er kommet inde i en pige i går.. så er bange for at det måske ikke kan gentages?

Det er ikke engang fordi han ikke vil have børn.

Anmeld

29. januar 2015

Rockertand

Så der er stadig en mulighed, selvom der ikke er en stor chance? 

Beklage til jer andre for den måde jeg skrev  på.. men var simpelthen så nysgerrig, da jeg længe har ønsket mig at blive gravid. 

Må lige se med de næste par dage og ellers prøve at gentage succesen igen, når jeg har ægløsning. Men det er svært, det var nemlig første gang at min kæreste nogensinde er kommet inde i en pige i går.. så er bange for at det måske ikke kan gentages?

Det er ikke engang fordi han ikke vil have børn.

Ægløsning ligger ca. 14 dage før forventet menstruation, og det er faktisk sværere at ramme, end man skulle tro.

Så det afhænger altså af din cykluslængde, hvornår du har størst chance for at blive gravid, og når du så har ægløsning (som er det eneste tidspunkt det kan lykkes), er der kun ca 10 timer, hvor ægget er befrugtningsdygtigt, så det er selvfølgelig optimalt, hvis der ligger sædceller parat til opgaven, sædceller kan overleve 2-3 døgn i et godt miljø.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.