når mor og far ikke bor sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.911 visninger
10 svar
2 synes godt om
28. januar 2015

Anitta J

Har far så stadig ret til de første 14 dages barsel? 

Selvom vi ikke bor sammen er han jo stadig far og skulle helst gerne være der den første tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anitta J skriver:

Har far så stadig ret til de første 14 dages barsel? 

Selvom vi ikke bor sammen er han jo stadig far og skulle helst gerne være der den første tid

Min kæreste og jeg bor ikke sammen. Han studerer, så jeg ved ikke om reglerne er anderledes for arbejdende. Men han tog de 14 dages barsel i starten og har faktisk også ret til 3 mdrs barsel her efterfølgende. Dem har han ikke tænkt sig at tage, men han har ret til det

Anmeld

28. januar 2015

Anitta J

MummiT skriver:

Min kæreste og jeg bor ikke sammen. Han studerer, så jeg ved ikke om reglerne er anderledes for arbejdende. Men han tog de 14 dages barsel i starten og har faktisk også ret til 3 mdrs barsel her efterfølgende. Dem har han ikke tænkt sig at tage, men han har ret til det

Mange tak for svar�� 

tror heller ikke han ville tage de 3 mdr, men de 14 dage vil han gerne have

Anmeld

28. januar 2015

Nystart

hvis han studere og ikke ønsker de 6 mdr har han stadig ret til at få på su... enten 3 mdr dobbelt eller 6 alm, så er han stadig berettet at få pengene udbetalt selvom han studere videre 

Anmeld

28. januar 2015

MamaGulloev

Nystart skriver:

hvis han studere og ikke ønsker de 6 mdr har han stadig ret til at få på su... enten 3 mdr dobbelt eller 6 alm, så er han stadig berettet at få pengene udbetalt selvom han studere videre 

Altså han kan få f.eks. dobbelt su i 3 mdr mens han studerer?

Anmeld

28. januar 2015

tribk

MummiT skriver:

Endnu bedre, 6 mdr. med dobbelt su. Han får 6 ekstra klip som han kan vælge at få udbetalt som mixklip. Det vil sige at han i 6 mdr. får sin almindelige su + fødselsklip. Så skal han være studieaktiv på en videregående uddannelse.

Læs mere: http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Anmeld

28. januar 2015

MamaGulloev

tribk skriver:

Endnu bedre, 6 mdr. med dobbelt su. Han får 6 ekstra klip som han kan vælge at få udbetalt som mixklip. Det vil sige at han i 6 mdr. får sin almindelige su + fødselsklip. Så skal han være studieaktiv på en videregående uddannelse.

Læs mere: http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Fedt! Tusind tak for linket 

Anmeld

29. januar 2015

Nystart

MummiT skriver:

Jeps 

Anmeld

29. januar 2015

MamaGulloev

Nystart skriver:

Jeps 

Var lige inde og læse på linket her i tråden. Der står at de skal udbetales i de første 6 mdr efter fødslen. Vores datter er snart 7 mdr, så det er deværre for sent 

Anmeld

29. januar 2015

Nystart

MummiT skriver:

Var lige inde og læse på linket her i tråden. Der står at de skal udbetales i de første 6 mdr efter fødslen. Vores datter er snart 7 mdr, så det er deværre for sent 

Jeg ved at en venindes fyr er på barsel nu, efter hun har haft 6 mdr... så prøv at få ham til at kontakte skolen for det kan virkelig godt misforståes det der skrives på su-hjemmeside 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.