Eksperthjælp: 5 måneder, ændret aff, efter opstart med grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
2 svar
2 synes godt om
27. januar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg har en dejlig dreng der fylder 5 mdr om et par dage. Han startede på grød d. 5 januar og han spiste godt af det med det samme. Men i forbindelse med det, har jeg nogle spørgsmål. Min søn får grød om formiddagen og han spiser næsten helt op. Derefter tilbyder jeg ham lidt vand og ammer for at sikre mig at han er mæt. Men efter start på grøden har han meget svært med at komme af med hans afføring og den er meget tyk. Jeg cykler med hans ben, massere maven blidt og trykker benene op mod hans mave, hvilket resultere i en masser prutter men ingen afføring. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham yderligere?
Derudover sover han dårligt om natten, så jeg kunne godt tænke mig at starte på aftensmad mos, men vil helst ikke gøre det før han har styr på maven. Hvornår kan jeg begynde på det?
Ved fødsel vejede han 3620g og var 51cm. Nu vejer han 7,4kg og er 68cm lang. Han trives ellers fint om dagen og er en glad dreng.
Håber du kan hjælpe mig lidt

Lisbeths svar

Hej !

Det er meget almindeligt at afføringen ændres, når der startes på anden mad end brystmælk.

Hvis ikke han er spændt i maven og virker forpint, kan du give sveske mos på grøden. Det kan ofte hjælpe

Jeg har læst, mødre anbefaler moden moset pære som godt til at få gang i maven.

Det er en fin mulighed, som eftermiddagstilbud. sammen med amning

Hvis ikke det hjælper og han er forpint, kan du give ham noget Laktulose ( dosering står på flasken ),. Fint du masserer hans mave .og cykler med hans ben,

Jeg tror godt du forsigtigt kan starte på aftenmosen, hvis det er grøntsags mos, det er godt til at få gang i maven.

Han er i fin trivsel læser jeg, håber der kommer mere gang i hans mave.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

modesty

Hvorfor foreslår du ikke at hun dropper grøden og i stedet giver grønsagsmos? Som du selv skriver, er det jo meget bedre til at få gang i maven.

Jeg ville ikke anbefale at gå i gang med måltid 2 når baby kun er 5 mdr. og der er forstoppelse.

Som spørgeren selv siger, er det bedre at vente til maven er i orden.

Desuden har nattesøvn og sult oftest intet med hinanden at gøre, det er helt normalt at babyer begynder at sove mere uroligt omkring de 4 mdr. grundet udvikling.

Anmeld

28. januar 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
modesty skriver:

Hvorfor foreslår du ikke at hun dropper grøden og i stedet giver grønsagsmos? Som du selv skriver, er det jo meget bedre til at få gang i maven.

Jeg ville ikke anbefale at gå i gang med måltid 2 når baby kun er 5 mdr. og der er forstoppelse.

Som spørgeren selv siger, er det bedre at vente til maven er i orden.

Desuden har nattesøvn og sult oftest intet med hinanden at gøre, det er helt normalt at babyer begynder at sove mere uroligt omkring de 4 mdr. grundet udvikling.

hej!

Det er et fint svar du skriver, det kan hun jo bruge. som hun vil. tak for input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.