hjemløs med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2015

Anonym trådstarter

det er ikke i aalborg, skal flytte til ringsted...

selve depositummet er på 24000 og så skal jeg betale sidste måneds husleje og selfølgelig 1 måneds husleje. og det bliver i alt omkring 42000 i alt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

selve depositummet er på 24000 og så skal jeg betale sidste måneds husleje og selfølgelig 1 måneds husleje. og det bliver i alt omkring 42000 i alt...

Er det privat udlejer eller boligselskab?

Anmeld Citér

28. januar 2015

Røverdatter

Jeg vil virkelig ikke gnide salt i såret. Men hvis du skal give 24000 i depositum og de resterende 18000 kr er for 2 mdrs husleje. Så er det altså 9000 i måneden for en lejlighed til en enlig mor? (I Rungsted?!)

Det tror jeg ikke engang du kan få boligstøtte for - der er vist en grænse på omkring 6500 (og hertil kommer faktorer som størrelse og forbrug indover ift om man er berettiget til boligstøtte)

I bund og grund vil du aldrig klare dig på SU (enlig eller ej) i en lejlighed til 9000 kr i måneden. Det er nok også derfor du har fået afslag da du søgte enkeltydelse...

Jeg tror løsningen ville være at finde et sted til færre penge. Både månedligt og i depositum.

Anmeld Citér

28. januar 2015

Muffinmus

Jeg er helt enig med de andre der skriver boligen er for dyr. Jeg ved godt udvalget kan være for lille, men hellere bo hos folk man kender en lille rum tid, og finde noget du kan betale. Først og fremmest et sted der kun beder om 3 mdrs husleje i dep. Så burde du selv have det meste nemlig.

Og så skal du sørge for at være realistisk med str. en 2 værelses må være ok i den situation du står i økonomisk.

Jeg er sikker på flere herinde gerne vil hjælp med at søge efter andre boligmuligheder og eller kan du søge via facebook, det giver ofte gode resultater

Anmeld Citér

28. januar 2015

Muffinmus

Denne her har både depositum og husleje, men er alligevel en mulighed da lånet fra kommunen så er noget mindre...

http://www.akutbolig.dk/vis/76484

Og den her

http://www.akutbolig.dk/vis/75071

Anmeld Citér

28. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Sikke en ubehagelig situation at stå i. En hurtig søgning på Google mht lejligheder i Ringsted, er der umiddelbart flere hvor dep. ikke er mere end 17.000. Der er bla en side der hedder akutboliger? Nu har jeg dog ikke kigget mere på det end som så.

Fandt også lige sådan en:

http://m.boligportal.dk/#adDetails&adId=2127499

Men må indrømme at jeg har meget lidt forstand på det

Anmeld Citér

28. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

hej alle sammen!

pr. 1.3 står min datter og jeg på gaden... vi har fået tilbudt en lejlighed, men min kommune vil ikke hjælpe mig med indskudet, som er på 42000 (selvom jeg har sagt at jeg godt selv kan betale omkring de 15000 selv) og jeg er på su. jeg ville gerne have flytte min adresse til den kommune som vi skal flytte til, i håb om at den kommune vil hjælpe mig, men da jeg aldrig har stået i denne situration før så søger jeg råd for nogen der ved hvad jeg kan gøre... jeg har steder jeg kan bo, har mine forældre og kæresten, men kan ikke flytte ind og få adresse nogen af stederne. 

er der nogen  der ved hvad jeg kan gøre, har ledt efter kollegier men man må ikke have børn og de steder man må vil de have et indskud på 33000... nogen der ved om man kan søge om enkelydelse i en anden kommune når man har fået afslag i den man bor i???

håber nogen kan komme med gode råd på en eller anden måde...

Jeg har ikke læst alle kommentarerne men min erfaring er at du som enlig mor kun må få hjælp hvis lejligheden er på under 81 kvadratmeter og det ikke er privat leje.. Altså det er igennem en boligforening.. 

Hvis ikke lejligheden opfylder disse 2 krav er der slet ingen hjælp.. 

Anmeld Citér

28. januar 2015

2721

Anonym skriver:

Hej

jeg ville klart søge i Ringsted kommune, da det er der du vil tilflytte.

du er evt velkommen til

at skrive til

mig privat, da jeg måske kan hjælpe

Anmeld Citér

1. juli 2015

Anonym trådstarter

Du kan sagtens få boligstøtte når huslejen ligger højt selv når den ligger på 9000 da i mange tilfælde kan man ikke få andet. Kender mange der er enlige med så høj en husleje og de får samme hjælp som jeg selv gør

Anmeld Citér

1. juli 2015

Michael healer

Anonym skriver:

Du kan sagtens få boligstøtte når huslejen ligger højt selv når den ligger på 9000 da i mange tilfælde kan man ikke få andet. Kender mange der er enlige med så høj en husleje og de får samme hjælp som jeg selv gør

Har du været inde og regne på, hvad du kan få i boligsikring i sådan en bolig, du gerne vil flytte ind i ?

Hænger det sammen økonomisk i forhold til din S.U. ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.