Skriver for at få luft, ikke stødende kommentar.
Står i den situation at jeg skal starte op på mit studie igen, om en lille uge, efter et års barsel. Men der er INTET i mig der har det mindste lyst til at starte ude i klinik igen.
Jeg har en stor drøm om at blive sundhedsplejerske, og komme ud og arbejde med børn og unge. Men det kræver selvfølgelig jeg har sygeplejerske uddannelsen. Nu er jeg nået til modul 7, (dog som vandrehold pga. barsel mangler jeg 6 og 8, og dumpet modul 4. så denne skal jeg ud og tage om nu.)
Jeg har i dag modtaget mailen med afdeling og beskrivelsen af afd. osv. samt krav og forventninger til mig... og her væltede læsset fuldstændig for mig...
Efter jeg allerede har dumpet modul 4, to gange (dog begge gange på anden afdeling.) har jeg fuldstændig mistet lysten, selvtilliden og gnisten til studiet. Håbede at jeg efter barsel ville være kommet nok igen til at starte forfra på modulet på ny afdeling... men niks...
trods der er 5 dage til start, brød jeg fuldstændig sammen under aftensmaden, til trods for begge vores børn (på 4år og 10mdr.) sad med til bords. Måtte forlade bordet og gå op og lægge mig. Fik næsten det jeg vil kalde et panikanfald...
Når jeg tænker på forventningssamtalerne og vurderingssamtalerne (hvor vejleder og jeg samt eventuelt ekstra person der også har fulgt en, sidder med), er jeg næsten ved at hyperventilere og kan ikke lade være med at græde.
Kender slet ikke denne side af mig selv, plejer at være god til at komme videre, og ikke tænke mere over dårlige oplevelser, men lige nu er den eneste følelse jeg sidder med, modløshed og en knude i maven der ikke vil forsvinde.
Ved godt det en stor omgang rod det jeg har skrevet, men helt ærlig kan jeg slet ikke samle tankerne i hovedet, har mest lyst til at smide håndklædet i ringen og bare give op. Dur ikke til at få en uddannelse hvis jeg ikke engang kan klare en åndsvag samtale mellem studerende og vejleder... har heller ikke længere troen på jeg kan klare modul 4, (til trods for jeg har klaret 1,2,3,5 og 7 med fine resultater.)
Oven i alt det, har jeg en mand der bliver gal, og ikke forstår mig når jeg bliver ked og ikke kan give ham et klart svar på hvorfor jeg har det som jeg har det. Det måske endda meget nemmere hvis forholdet ikke var der, så jeg ikke også skal slås med det, oven i studie problemerne. puha... livet er hårdt, og forstår godt nogen giver op...