Andre hvis hjerte slår ekstra slag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.688 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. januar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej 

Jeg har i dag været til NF. Det gik super godt, og baby har det fint inde i maven  13+0 i dag og termin 4/8 (på min kærestes lillesøsters fødselsdag, typisk! 

Nå men. 

Jeg skulle snakke med en overlæge, hvor jeg nævner for ham, at jeg føler at mit hjerte ikke slår som det skal. Det er en smule ubehageligt og det er hele tiden! Han lytter på mig og hører ret hurtigt, at mit hjerte faktisk konstant slår et ekstra slag, så jeg blev sendt ned til EKG så der kunne blive lavet nogle målinger. 

Har ikke fået svar endnu. 

Er der andre der har prøvet det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Gabriel

Nej desværre. Jeg havde højere puls og følte somme tider hjertebanken og især når jeg eksempelvis gik på trapper. Men det blev først slemt langt henne i graviditeten. Men aldrig noget som skulle undersøges. 

Håber det bedste for dig 

Anmeld

27. januar 2015

LLT.

Ja det gør mit det blev os opdaget under min graviditet med lillesøster da jeg fik en begyndende blodprop i benet (og det har ingen sammenhæng det var bare der de tjekkede mit hjerte os)

Anmeld

27. januar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

LLT. skriver:

Ja det gør mit det blev os opdaget under min graviditet med lillesøster da jeg fik en begyndende blodprop i benet (og det har ingen sammenhæng det var bare der de tjekkede mit hjerte os)

Blev der gjort noget ved det? 

Anmeld

27. januar 2015

l.kjoeller

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Hej 

Jeg har i dag været til NF. Det gik super godt, og baby har det fint inde i maven  13+0 i dag og termin 4/8 (på min kærestes lillesøsters fødselsdag, typisk! 

Nå men. 

Jeg skulle snakke med en overlæge, hvor jeg nævner for ham, at jeg føler at mit hjerte ikke slår som det skal. Det er en smule ubehageligt og det er hele tiden! Han lytter på mig og hører ret hurtigt, at mit hjerte faktisk konstant slår et ekstra slag, så jeg blev sendt ned til EKG så der kunne blive lavet nogle målinger. 

Mit gør også. De konkluderede på hjerteafdelingen at det ikke var farligt. Der er bare nogen hvor det er sådan.  Det startede  under graviditet men er aldrig gået væk. 

Anmeld

27. januar 2015

EnGodMor

Jeg har det os, og til tider bliver jeg forpustet bare af at skulle tale, og om natten kan det godt Gøre det enormt svært at sove, når hjertet slår dobbeltslag. 

Har Været ved lægen nogle gange med det, men de finder ikke noget som er galt. 

Nogle mennesker har det åbenbart bare sådan. 

Anmeld

27. januar 2015

LLT.

Blev der gjort noget ved det? 

Nej ikke mens jeg var gravid, men nu venter jeg på brev fra sygehuset hvor jeg skal ind og så have sådan en overvågning på hjertet i 3 dage og så vurdere de om hjertet skal stødes det må kun slå et hvis antal ekstra slag i døgnet da det ellers bliver overbelastet

Anmeld

27. januar 2015

Rockertand

Hej 

Nå men. 

Det kaldes ekstrasystoler og er helt normalt, du har også nogle, du ikke kan mærke.

Hvis de er af en vis hyppighed, kan man tilbydes en Holtermonitorering, som er en båndoptager, der læser dit hjertes rytme, og der er endvidere en knap, som du skal trykke på, når du mærker noget abnormt, og så skal du notere, hvad du foretog dig, nogle mønstre knytter sig f.eks. til fødeindtag.

Derefter aflæser en kardiolog optagelsen, og han konkluderer så, hvad der videre skal ske, som oftest intet, og mange oplever, at det går over igen eller hyppigheden aftager, når graviditeten er overstået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.