Hæmoride??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.794 visninger
8 svar
1 synes godt om
27. januar 2015

WilliamDSTN

Ja som overskriften siger jeg tror jeg har en hæmoride, jeg er ikk sikker, men det hverken klør bløder eller gør mere ondt når jeg sidder, jeg har bare en svigen, og det gør simpelthen så ondt når jeg tørre mig, og jeg synes der kommer lidt aff hele tiden, jeg tørre mig hver gang jeg har tisset der omme og de fleste gange er der lidt på papiret, men bekymre mig at det sviger og at jeg åbenbart ikk kan holde på aff ordenligt.

Tror i det kan være en hæmoride?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Andrea12

Nørreslet skriver:

Ja som overskriften siger jeg tror jeg har en hæmoride, jeg er ikk sikker, men det hverken klør bløder eller gør mere ondt når jeg sidder, jeg har bare en svigen, og det gør simpelthen så ondt når jeg tørre mig, og jeg synes der kommer lidt aff hele tiden, jeg tørre mig hver gang jeg har tisset der omme og de fleste gange er der lidt på papiret, men bekymre mig at det sviger og at jeg åbenbart ikk kan holde på aff ordenligt.

Tror i det kan være en hæmoride?

Hej, 

Det kunne godt tyde på at det var en lille hæmoride eller måske en rifte - evt hvis du har hård afføring? 

Hvor længe har du ondt?

Anmeld

18. februar 2015

Mia&Allan

Jeps sådan startede jeg også da jeg fik de forbandede små sataner  

Har hørt at hvis man tager dem "i opløbet" er der vist kommet en kombi af crem og stik piller som kan få dem til at forsvinde helt  

Men uanset hvad så gør noget ved det, det kan blive ret træls hvis du intet gør...

Anmeld

19. februar 2015

Andrea12

Ja jeg vil også stærkt anbefale en god creme og nogle fibre piller. Det kan evt være disse:  Hemapro mod hæmorider eller nogle fra apoteket: Capiven har jeg selv forsøgt mig med. Det er kapsler, som skal tages 2 gange dagligt. 

Anmeld

19. februar 2015

Blop2

Det lyder rigtig meget som hæmorider, og det er vildt ubehageligt og kan komme til at gøre rigtig nas hvis du ikke gør noget i opløbet.

Det du tror er afføring, er sikkert fordi der er gået hul på hæmoriden/hæmoriderne. Så står de og væsker. Det er brunligt evt. med lidt blod i. 

Du kan få creme på apoteket, men kan os kontakte din læge. 

Anmeld

19. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Ja det lyder sådan - frem med spejlet 

Jeg er den heldige indehaver af 3, fik den første for mange år siden pga forstoppelse, derefter 1 i sidste graviditet og 1 denne gang. Totalt idiotisk at jeg ikke har sørget for at spise enten svesker eller Husk piller, da jeg jo udmærket kendte risikoen. Mine har desværre alle 3 gange været for store til at creme kan hjælpe, så vil efter denne graviditet/fødsel høre lægen om de kan fjernes på anden vis - det er temmelig uhygiejnisk at gå rundt med.

Så undgå dem for alt i verden ved forebyggelse = fiberrig kost og motion.

Anmeld

19. februar 2015

April-baby

Lomm skriver:

Ja det lyder sådan - frem med spejlet 

Jeg er den heldige indehaver af 3, fik den første for mange år siden pga forstoppelse, derefter 1 i sidste graviditet og 1 denne gang. Totalt idiotisk at jeg ikke har sørget for at spise enten svesker eller Husk piller, da jeg jo udmærket kendte risikoen. Mine har desværre alle 3 gange været for store til at creme kan hjælpe, så vil efter denne graviditet/fødsel høre lægen om de kan fjernes på anden vis - det er temmelig uhygiejnisk at gå rundt med.

Så undgå dem for alt i verden ved forebyggelse = fiberrig kost og motion.

Kan de fjernes på anden vis? Jeg må os et smut til lægen efter fødselen! Har dem os, cremen og stikpiller hjælper ikke her :/

Anmeld

19. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
April-baby skriver:

Kan de fjernes på anden vis? Jeg må os et smut til lægen efter fødselen! Har dem os, cremen og stikpiller hjælper ikke her :/

Jeg har læst man kan få dem "bundet" med elastik - så blokerer man blodtilstrømningen og de dør/falder af.

I svære tilfælde hvor de giver kraftige blødninger/smerter, kan man få dem opereret væk.

Anmeld

19. februar 2015

April-baby

Lomm skriver:

Jeg har læst man kan få dem "bundet" med elastik - så blokerer man blodtilstrømningen og de dør/falder af.

I svære tilfælde hvor de giver kraftige blødninger/smerter, kan man få dem opereret væk.

Har hørt det skulle gøre så ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.