Søger erfaringer med flytning med børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. januar 2015

Anonym trådstarter

Nå, sagen er den at min kæreste og jeg gerne vil flytte sammen.. 

Han bor en times kørsel fra mig og af hensyn til hans børn, så er det mig der skal flytte. Han har 6/8 ordning, jeg har min  søn fuldtid. ( Jeg har intet der holder mig tilbage i den by jeg bor i, så det er helt fint med mig) 

Har i kunne finde jer til rette i den nye by, hvad med venner, familie osv? Hvor tit tar man hjem til "den gamle by" og siger Hej? 

men hvordan har jeres børn tacklet det? 

Min søn er 6 år og skal så starte i skole dernede efter sommerferien.. 

Nogle fif eller andet jeg skal være opmærksom på i forhold til flytningen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

Bshizzle

Ved ik lige hvor mange råd jeg har til dig/jer.. 

Men min kæreste og Jeg valgte at flytte til en anden by op til skolestart.

dvs han flyttede fra alle hans venner og familie, og vi startede nyt liv op i en by hvor vi kun kendte min kærestes Mor (Svigermor) og kærestens ene søster. 

Det gik faktisk fint.. Han startede i forårs-skole, hvor alle elever lige møder hinanden inden sommerferien. 

Han faldt hurtigt i snak med dem i hans klasse og faktisk osse dem i klassen over ham. (De går meget op i at blande elever og lave ting sammen). 

Så for vores vedkommende er alt gået så fint 

Til trods for vi er flyttet et par gange her i byen og nu bor lidt uden for byen pt, så har han stadig mange legeaftaler mm. 

Ang familie... 

Så ser vi dem stadig en del.. Og hvis vi ikke lige ses hver anden-tredje-fjerde uge, så snakker de i telefon sammen  

Men mit råd er at holde øje med barnets signaler og snak med skolen/læren om de evt vil holde øje med om han ændrer sig.. 

De kan sagtens forstå det hele er nyt for barnet og plejer at ta hensyn til dem eller be om et opfyldningen-møde for at fortælle her hvordan det går. (Ellers tager i selvfølgelig selv kontakt til dem). 

Edit: det er selvfølgelig min store dreng jeg snakker om.. Min kærestes bonus-søn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.