I forhold til min lejekontrakt.. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
8 svar
4 synes godt om
25. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg bro i en andels bolig forening i et meget utæt hus.. 

Jeg har boet her halvandet år og skal nu flytte.. 

I min lejekontrakt står der at jeg ved fraflytning skal efterlade huset nymalet og gulvene ny slebet.. 

Jeg har haft bolig selvskabte ude og kikke og vi har lavet en aftale om at halvdelen af huset skal males kun og at gulvene skal slibes..

dem fra boligselskabet sagde så i en hurtig vending at gulvene sku slibes og lakeres.. 

De var ikke lakeret før derfor er de meget ødelagte nu efter kun halvandet år med dyr og børn.. 

Men mit spørgsmål et nu om jeg skal lakere gulvene når det ikke står i min kontrakt, de var ikke slebet da jeg flyttede ind.. Men de nævnte det fra boligselskabet da de var her....? 

Hvad ville i gøre ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Flødebollen

Anonym skriver:

I min lejekontrakt står der at jeg ved fraflytning skal efterlade huset nymalet og gulvene ny slebet.. 

Jeg har haft bolig selvskabte ude og kikke og vi har lavet en aftale om at halvdelen af huset skal males kun og at gulvene skal slibes..

dem fra boligselskabet sagde så i en hurtig vending at gulvene sku slibes og lakeres.. 

De var ikke lakeret før derfor er de meget ødelagte nu efter kun halvandet år med dyr og børn.. 

Men mit spørgsmål et nu om jeg skal lakere gulvene når det ikke står i min kontrakt, de var ikke slebet da jeg flyttede ind.. Men de nævnte det fra boligselskabet da de var her....? 

Hvad ville i gøre ? 

En bolig må aldrig blive i bedre stand ved fraflytning end ved indflytning. Hvis der står i din lejekontrakt at gulvene er slebet ved indflytning og intet om lakering kan de ikke kræve at gulvene lakeres når du fraflytter. Så skal det hvert fald være for egen regning. Du finder paragraffen i lejeloven om at lejemål ikke må være i bedre stand ved fraflytning end ved indflytning. 

Så jeg havde fået gulvene slebet og thats it

Anmeld

25. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre ? 

Nej det skal du ikke. 

Anmeld

25. januar 2015

Bshizzle

Du skal kun forholde dig til det du/i har på skrift ! 

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Okay tak skal i have 

Anmeld

25. januar 2015

EAF

Anonym skriver:

Okay tak skal i have 

Tag dog LLO med indover uanset, bare så de ikke forsøger at snøre dig  Been there. God sikkerhed at have med sig. 

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Tag dog LLO med indover uanset, bare så de ikke forsøger at snøre dig  Been there. God sikkerhed at have med sig. 

Hvad eller hvem er LLO ? 

Anmeld

25. januar 2015

ruab

Du kan også gå ind på dette blog-indlæg. Her står, hvad du som lejer skal istandsætte ved fraflytning.

Det er godt nok skrevet til udlejer, men det er skrevet, så det er ret let at forstå. 

Anmeld

25. januar 2015

EAF

Anonym skriver:

Hvad eller hvem er LLO ? 

Lejernes Landsorganisation 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.