Hjælp: mangler hækle opskrift på babytæppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.968 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. januar 2015

Nhbk

Hej damer.

Jeg har nu sat mig for at lære at hækle. Garnet er købt og nu sidder jeg her. Min ide var først et tæppe med puff stitches, men det kan jeg slet ikke finde ud af. Så nu søger jeg lidt hjælp og ideer til en anden opskrift. 

mit udgangspunkt er 4 grå garnruller og en sort( tiltænkt til kant rundt om) 1 stk garnnål str. 3. Nu mangler jeg så bare en opskrift som er overskuelig, og helst ikke for svær til en nybegynder.

Hvis der er nogle af jer skønne kvinder som evt selv har hæklet sådan et tæppe jeg snakker om, og vil dele opskriften vil jeg blive utrolig glad.

Google er god, men dog lidt forvirrende og aaaalt for mange muligheder og sjove mønstre  

Tak for ulejligheden 

Natasja, forhåbentlig mor til lille prik i maven i juli.  (snart 16 uger henne )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

Mille:)

Jeg vil anbefale at starte med Granny stripes, da det er en nem opskrift

Jeg fulgte opskriften fra dette link: http://tusindfryd-blog.blogspot.dk/2010/06/hit-med-opskriften.html

Men der findes jo mange forskellige muligheder

Her kan du set mit tæppe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. januar 2015

Nhbk

Mille:) skriver:

Jeg fulgte opskriften fra dette link: http://tusindfryd-blog.blogspot.dk/2010/06/hit-med-opskriften.html

Her kan du set mit tæppe

Perfekt, jeg prøver sgu. Der er god vejledning og beskrivelse med, det hjælper lidt. Flot tæppe i øvrigt!

Anmeld

24. januar 2015

Mille:)

Nhbk skriver:

Perfekt, jeg prøver sgu. Der er god vejledning og beskrivelse med, det hjælper lidt. Flot tæppe i øvrigt!

Ja der er god forklaring samt god billedvisning

er begyndt på et nyt projekt dog et større arbejde

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. januar 2015

Lukas&Liam<3

Det tager 100 år, 16 uger er ikke nok  gik igang næsten lige da jeg blev gravid, er ikke færdig endnu og nu er han snart 1 

Anmeld

24. januar 2015

Nhbk

Ja der er god forklaring samt god billedvisning

er begyndt på et nyt projekt dog et større arbejde

Årh vildt nok. Ret vildt du kan det der!

Anmeld

24. januar 2015

Nhbk

Lukas&Liam<3 skriver:

Det tager 100 år, 16 uger er ikke nok  gik igang næsten lige da jeg blev gravid, er ikke færdig endnu og nu er han snart 1 

Haha, det er op af bakke så. Men tror jeg prøver. Ellers må jeg trevle op og prøve noget andet. Jeg er bare her hjemme og er plaget af kvalme og hovedpine så jeg har masser af tid 

Anmeld

24. januar 2015

Nhbk

Her kan du set mit tæppe

Hvordan slår man luftmasker op i dobbelt garn? 

Anmeld

24. januar 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Du bruger to tråde garn til at slå masker op med  

Enten tager du en ny nøgle garn og hækler sammen med, eller også folder du garnet dobbelt fra den samme nøgle - jeg bruger altid selv to og så når du har slået det antal luftmasker op der står i opskriften kan du bryde garnet på den ene tråd og hækle videre med den anden  

Giver det mening?  

Anmeld

25. januar 2015

Chellie

Jeg er lidt i tvivl, om du har garn nok..? Det kommer selvfølgelig meget an på løbelængden i dine garnnøgler, og hvilken slags tæppe, du ender med at lave, men hækling kræver generelt mere garn end strik. Og da jeg strikkede Mary-svøbet, kostede det alligevel 6 nøgler, selvom det er et meget luftigt tæppe, med mange huller. 

På hjemmesiden www.ravelry.com kan man oprette en gratis bruger, og finde rigtig mange fine opskrifter - både hækling og strik. Man kan også søge specifikt på gratis opskrifter, og der er virkelig mange fine. Det er min yndlings-garn-side 

Hvis du dedikerer dig til at sidde og hyggehækle hver gang, du har et ledigt øjeblik - i toget, bussen, ved fjernsynet osv - burde du sagtens kunne nå at blive færdig. Men det kræver selvfølgelig, at du arbejder effektivt, og tager hækletøjet frem så tit, du kan.

Garn-nørkleri er en rigtig hyggelig hobby, og selvom det godt kan lyde lidt overvældende at skulle dedikere så meget tid, så bliver det hurtigt vanedannende, og kommer helt af sig selv  Jeg glæder mig til at se dit færdige tæppe! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.