Jeg er lidt i tvivl, om du har garn nok..? Det kommer selvfølgelig meget an på løbelængden i dine garnnøgler, og hvilken slags tæppe, du ender med at lave, men hækling kræver generelt mere garn end strik. Og da jeg strikkede Mary-svøbet, kostede det alligevel 6 nøgler, selvom det er et meget luftigt tæppe, med mange huller.
På hjemmesiden www.ravelry.com kan man oprette en gratis bruger, og finde rigtig mange fine opskrifter - både hækling og strik. Man kan også søge specifikt på gratis opskrifter, og der er virkelig mange fine. Det er min yndlings-garn-side 
Hvis du dedikerer dig til at sidde og hyggehækle hver gang, du har et ledigt øjeblik - i toget, bussen, ved fjernsynet osv - burde du sagtens kunne nå at blive færdig. Men det kræver selvfølgelig, at du arbejder effektivt, og tager hækletøjet frem så tit, du kan.
Garn-nørkleri er en rigtig hyggelig hobby, og selvom det godt kan lyde lidt overvældende at skulle dedikere så meget tid, så bliver det hurtigt vanedannende, og kommer helt af sig selv
Jeg glæder mig til at se dit færdige tæppe! 

Anmeld