3 årige og 9 årige samme værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
7 svar
4 synes godt om
24. januar 2015

Anonym trådstarter

Hey 

Har brug for råd og måske erfaring.. 

Har 2 drenge som begge leger med samme legetøj (stort set!) 

Så har vi i 1 uge her givet dem lov til at sove sammen på dens stores værelse. 

Som er gået super godt !  (Faktisk er den lille stoppet med at stå op om natten og ind til os og sove). 

Men så har vi nemlig overvejet at slå deres værelser sammen.. Dvs de får samme soveværelse og et andet til Legeværelse. 

Tror i det ville gå an? 

Ville en 9 årige kunne det, eller ville han blive hurtigt træt af hans lillebror?? 

Nogle her inde som har børn med evt 5-7 års forskel på børn som deler værelse? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hey 

Som er gået super godt !  (Faktisk er den lille stoppet med at stå op om natten og ind til os og sove). 

Men så har vi nemlig overvejet at slå deres værelser sammen.. Dvs de får samme soveværelse og et andet til Legeværelse. 

Tror i det ville gå an? 

Ville en 9 årige kunne det, eller ville han blive hurtigt træt af hans lillebror?? 

Det ville jeg ikke gøre. For jeg synes den store skal have mulighed for at gå ind til sig selv hvis han har brug for det. Og nu er han 9 år men det er ikke sikkert han leger på samme måde når han er 10år. Jeg mener det er der at de så småt begynder at lege på en anden måde, som den lille måske ikke vil kunne være med til. 

Men I kan jo lade dem bestemme hvornår de sover sammen og er det hver dag i en periode så er det jo bare dejligt 

Anmeld

24. januar 2015

Princesspigen

Det er en sød ide men jeg ville ik gøre det... Inden længe er den store så stor han ik gider lillebror, vil have venner med hjem, og lige pludselig kommer der pubertet med frække ord, interesse for kønnet osv... 

Anmeld

24. januar 2015

lineog4

Liam havde i en periode en madras på Dinas værelse (der er kun 4 1/2 år mellem), men vi samlede aldrig deres værelser, for jeg vidste det ville være for en kort tid. 

Lige pt deler Liam og Linus værelse der er 2,9 år imellem, men jeg kan se allerede nu at vi skal gøre noget (vi har ikke et værelse til sådan umiddelbart) for Liam på 7 har brug for sit frirum. 

Så jeg ville ikke lave en ændring permanent, men hvorfor ikke en midlertidig?

Anmeld

24. januar 2015

MorDk

Det ville jeg ikke gøre der er simpelthen for stor aldersforeskel og desuden har børn lige så vel som voksne brug for private pusterum og ha deres eget. Så nej, det ville jeg ikke gøre.

Anmeld

24. januar 2015

Witt

Min kærestes datter er 10 og min dater er lige blevet 3.
De sover sammen og det går rigtig godt!

SÅ det an godt lade sig at gøre
Og hvis de enes så godt, hvorfor ikke så lå den sammen,

Anmeld

24. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hey 

Tror i det ville gå an? 

Ikke sikkert den store vil blive træt af lillebror, men det vil nok blive irriterende, at han jo ikke kan be lillebror om at gå ud fra sit værelse, hvis de deler værelse. Om han er så stor at han skal have lov til at kunne være sig selv, have sit eget.

Så jeg ville ikke gøre det, jeg ville lade dem sove sammen når de har lyst, men ellers have hvert deres værelse.

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres for og imod råd !

Jeg er nemlig osse nervøs for om de kan sammen i længere tid. 

Jeg kan godt se at den store måske har brug for hans eget pusterum/frirum. 

Men på den anden side er der pt ikke noget galt mellem dem nu. 

Men god ide bare at ha en madras klar hvis de vil sove sammen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.