Svimmel konstant, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
9 svar
1 synes godt om
22. januar 2015

KThomsen

Jeg er konstant svimmel og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det væk det er der når jeg ligger ned, rejser mig, laver mad. Når jeg går en lille tur med vores hunde så er det helt slemt, så har jeg det som når man vågner fra en tur og ikke er blevet ædru endnu. Jeg er 8+4 idag. Nogle der har prøvet dette og evt ved hvad jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Røverdatter

Får du nok at spise, og nok vand? Drik masser af vand. En mulighed er også at tjekke om du får nok jern. Kraüterblut (købes i Matas og helsekostbutikker) er et rigtig godt (flydende) kosttilskud, især god til kvinder , og spækket med jern, vitaminer og mineraler.

Noget følelsesmæssigt kan det også være. Da jeg var allermest stresset i efteråret (og det var rigtig meget!) var jeg konstant svimmel. Så det er også værd at have med indover.

Håber du kommer "ovenpå" svimmelheden 

Anmeld

22. januar 2015

Sajida2006

Jeg var en del svimmel i starten af graviditeten pga jeg slet ik fik nok at spise el drikke... Men tjek din blod% måske er den for lav.... Ring til din læge i morgen og få en snak om det

Anmeld

22. januar 2015

KThomsen

Røverdatter skriver:

Får du nok at spise, og nok vand? Drik masser af vand. En mulighed er også at tjekke om du får nok jern. Kraüterblut (købes i Matas og helsekostbutikker) er et rigtig godt (flydende) kosttilskud, især god til kvinder , og spækket med jern, vitaminer og mineraler.

Noget følelsesmæssigt kan det også være. Da jeg var allermest stresset i efteråret (og det var rigtig meget!) var jeg konstant svimmel. Så det er også værd at have med indover.

Håber du kommer "ovenpå" svimmelheden 

Jeg syntes egentlig at jeg er rigtig godt til at spise hver 2-3 timer og drikker rigtig meget vand i løbet af dagen 

Anmeld

22. januar 2015

KThomsen

Sajida2006 skriver:

Jeg var en del svimmel i starten af graviditeten pga jeg slet ik fik nok at spise el drikke... Men tjek din blod% måske er den for lav.... Ring til din læge i morgen og få en snak om det

Det kan godt være jeg måske skulle høre min læge ad i morgen. Får rigtig meget vand i løbet af dagen og spiser hver 2-3 time for at holde kvalmen nede.

Anmeld

23. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
KThomsen skriver:

Jeg er konstant svimmel og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det væk det er der når jeg ligger ned, rejser mig, laver mad. Når jeg går en lille tur med vores hunde så er det helt slemt, så har jeg det som når man vågner fra en tur og ikke er blevet ædru endnu. Jeg er 8+4 idag. Nogle der har prøvet dette og evt ved hvad jeg skal gøre?

da jeg fik taget blodprøve til dubletesten tog de lidt ekstra blod og tjekkede om jeg havde hvad jeg skulle i blodet... det havde jeg ikke, så jeg skulle tage bl.a. d-vitamin ved siden af min gravitamin og i løbet af 14 dage-3 uger blev det meget bedre...

Anmeld

23. januar 2015

KThomsen

Så har jeg været ved læge. Alt er fint så min svimmelhed skyldes graviditeten, altså en gene fra graviditeten. Min læge sagde at ved nogle går det væk efter de første tre måneder og ved andre er det der gennem hele graviditeten. Håber det går væk efter de første tre måneder

Anmeld

23. januar 2015

De3Guldklumper

Jeg har også døjet rigtig meget med svimmelhed i mine 3 graviditeter. I de første to endte det også med at jeg besvimede. Efter 12 uge ca så forsvandt det lige så stille. 

Jeg havde altid en brik kakao eller appelsinjuice på mig - dit blodsukker er for lavt og med enten appelsinjuice eller kakaomælk så kan du nemt og hurtig få dit fix når du begynder at blive svimmel da det går direkte i blodet

Anmeld

23. januar 2015

KThomsen

De3Guldklumper skriver:

Jeg har også døjet rigtig meget med svimmelhed i mine 3 graviditeter. I de første to endte det også med at jeg besvimede. Efter 12 uge ca så forsvandt det lige så stille. 

Jeg havde altid en brik kakao eller appelsinjuice på mig - dit blodsukker er for lavt og med enten appelsinjuice eller kakaomælk så kan du nemt og hurtig få dit fix når du begynder at blive svimmel da det går direkte i blodet

Min læge siger at min blodsukker er helt fint 

Anmeld

23. januar 2015

Chevro

KThomsen skriver:

Min mor mangler b12, og var vildt svimmel og dårlig op til de fandt ud af det. Hun får sprøjter hver 3-4 måned. 

Ellers snak med lægen omkring jern! Det kan være du er en af dem der skal have tilskud tidligt! :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.