Paris med baby på ca. 3 mdr?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
8 svar
9 synes godt om
22. januar 2015

KomSåBaby!

Hej alle.

Jeg er sådan et af " de der rejse mennesker", dem der ikke kan sidde hjemme i sofaen og bare gerne vil ud og se vores dejlige verden! 

Derfor har jeg lidt forelsket mig i ideen om, at tage til Paris med min kæreste og vores søn (som kommer til verden til maj) 

Vi påtænker, at tage afsted i slut august, og baby vil så være ca. 3 mdr.

Jeg er som sådan ikke nervøs for, at rejse med den lille - det skal nok lykkedes og der bor børn alle vegne, så derfor kan vi andre jo godt tage af sted med vores little ones under armen! 

Det jeg leder efter, er ideer, tips og erfaringer fra andre der måske har været af sted, med baby på samme alder? 

F.eks. skal man have barnevognen med? Eller er det "fint nok" med en god bæresele/vikle, osv osv.....

På forhånd tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

M &.I

Da min søn var en mdr var vi på ferie, jeg havde kun bærseler med, det er hårdt med klapvogn. Men vi leje faktisk også bil. Det er ikke hårdt at tage barne med bare sørge for at tage det rolig. Ok det kommer jo også an på hvordan barnet er, nogle er rolig og nem og andre skrigende

min var nem i alle de 4 ugers ferie  

Anmeld

22. januar 2015

KomSåBaby!

Mor&prins skriver:

Da min søn var en mdr var vi på ferie, jeg havde kun bærseler med, det er hårdt med klapvogn. Men vi leje faktisk også bil. Det er ikke hårdt at tage barne med bare sørge for at tage det rolig. Ok det kommer jo også an på hvordan barnet er, nogle er rolig og nem og andre skrigende

min var nem i alle de 4 ugers ferie  

Tak for svar.

Det er også lidt de tanker jeg her om det - oftest reagere børn jo også på dens forældres "stemninger" så er forældrene stressede, så bliver barnet ked af det og stresset. 

Anmeld

22. januar 2015

God-mor

KomSåBaby! skriver:

Hej alle.

Jeg er sådan et af " de der rejse mennesker", dem der ikke kan sidde hjemme i sofaen og bare gerne vil ud og se vores dejlige verden! 

Derfor har jeg lidt forelsket mig i ideen om, at tage til Paris med min kæreste og vores søn (som kommer til verden til maj) 

Jeg er som sådan ikke nervøs for, at rejse med den lille - det skal nok lykkedes og der bor børn alle vegne, så derfor kan vi andre jo godt tage af sted med vores little ones under armen! 

Det jeg leder efter, er ideer, tips og erfaringer fra andre der måske har været af sted, med baby på samme alder? 

F.eks. skal man have barnevognen med? Eller er det "fint nok" med en god bæresele/vikle, osv osv.....

På forhånd tak! 

Vi fløj til Oslo, da vores datter var 5 måneder gammel, og vi havde barnevogn med. Den kunne absolut ikke undvære, da hun jo skulle sove hele tiden  Hun sov under flyveturen både frem og tilbage. Så jeg vil sige go go, og god tur. 

Anmeld

22. januar 2015

M &.I

Husk Paris vej er ikke det sammen som her, så det er rigtigt hårdt med vogn og trafikken . 

Anmeld

22. januar 2015

(august)

Ville ikke kunne undvære en barnevogn. Prøv evt og se om du kan leje en i Paris og ellers køb en brugt lille vogn som den lille kan ligge i.  

Alternativt klapvogn med lift sat ned i. 

Vi har rejst med vores i alderen 5uger, 4mdr, 6mdr, 7mdr også derop af. Det vigtigste at have med er klart et køretøj de kan lide at ligge i.

God rejse

Anmeld

22. januar 2015

Fine_007

KomSåBaby! skriver:

Hej alle.

På forhånd tak! 

Paris med en baby på 3 mdr. lyder skønt! 

I skal være opmærksom på, at det kan være en smule besværligt at have barnevogn/klapvogn med i de parisiske metrotoge, da kuperne er meget små.. Vi kunne lige knapt klemme en klapvogn ind, da vi var afsted i foråret. Derudover er der sjældent elevator ved deres metro stationer. Vi bosatte os meger centralt, da vi var afsted, så behovet for metro ikke var stort 

Anmeld

22. januar 2015

KomSåBaby!

Tak for svar alle sammen! 

Det med barnevogn/klapvogn skal da helt sikkert tages mere stilling til - undersøges nærmere. 

Jeg var i Paris i efteråret, så kender godt til deres metrosystem - og jaaa, det er jo ikke lavet til barne/klapvogne (eller kørestole for den sags skyld) 

Samt de store trafikerede veje, og mange mennesker på "brandpunkterne"

Vi må se på det og arbejde uden om besværgelighederne 

Anmeld

22. januar 2015

Marts<3

Vi var i Berlin da vores søn var 4 mdr. En dejlig ferie i et dejligt roligt tempo. Når den lille sov sørgerede vi for at spise og hygge på en cafe eller slappede af på andenvis.

Det eneste jeg vil gøre dig opmærksom på, er at have maden i rette doser. S var flaske barn. Så jeg havde købt en holder hvor man kan dosere pulver, så det blot skal hæles op. også havde jeg vand i en termokande. og en avanceret pakket pulsetaske. Klapvogn kunne jeg ikke forestillle mig ikke og have med. Men bæreselen blev nu også flittigt brugt.

God tur... Bare det var mig...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.