MHB skriver:
Mødrehjælpen, eller hvis i har et flygtningecenter tæt på? De flygtningebørn der kommer her til landet har INTET og sidder i flere måneder i flygtningecentrene uden noget at tage sig til, så har i noget i umiddelbart nærheden ville jeg hører om de var interesserede! 
Jeg bliver altså nødt til at korrigere dig. Jeg arbejder som sygeplejerske på Danmarks største asylcenter og kender systemet indefra 
For det første, er man først flygtning når man har fået asyl. Når man bor i et asylcenter er man en asylansøger.
Vi har rigtig mange dejlige børn boende og det er en skrøne, at de ikke har noget at give sig til. Alle børn over 3 år starter i en kommunal børnehave, alle børn over 6 år starter på den lokale folkeskole og de kan gå i klub og fritids aktiviteter, sammen med danske børn.
På centers område har vi flotte legepladser, multibane, cykler. Der er aktiviteter flere gange om måneden og der er cykelhold, der er muligheder for at ride og der er muligheder for at svømme
Vi har et aktivitetshus med masser af legetøj og der er mødregruppe for mødre med børn under tre år.
Det er blot et lille indblik i livet på et asylcenter i DK.
Anmeld