Hvor ville de have mest gavn af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
6 svar
17 synes godt om
22. januar 2015

MorTil4<3

Nu er det nye år jo startet og fødselsdagene for ungerne kommer snart igen  

en i marts, april og sidst i juli og det er jo = gaver!

og de fik jo så hatten passede til jul af hele familien 

nu vil vi så have en oprydnings dag her i weekenden hvor vi vil ha sorteret i det hele og hvad de ikke bruger længere da de er vokset fra det  

men det er jo synd at smide alt det legetøj ud, og at sælge det magter jeg ikke, det tager en krig og man får jo intet for sådan noget hehe ..

såå nu står jeg hvem vil have mest gavn af det? 

mødrehjælpen? 

en børnehave eller hvad? 

eller bare smid en kom og hent på face hihi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker måske dele det lidt op. Aflever noget til mødrehjælpen og ellers lav sådan en "kom og hent" dims på Facebook.

hvad der så ikke bliver hentet kan jo komme til mødrehjælpen igen.

jeg kan super godt lide mødrehjælpen. Der kommer det til at blive tilgængeligt til meget lave priser til nogle der måske ellers ikke havde råd til det. Samtidig støtter det jo mødrehjælpen(som støtter/hjælper andre)

Anmeld

22. januar 2015

MHB

Mødrehjælpen, eller hvis i har et flygtningecenter tæt på? De flygtningebørn der kommer her til landet har INTET og sidder i flere måneder i flygtningecentrene uden noget at tage sig til, så har i noget i umiddelbart nærheden ville jeg hører om de var interesserede! 

Anmeld

22. januar 2015

IT-nørd

MHB skriver:

Mødrehjælpen, eller hvis i har et flygtningecenter tæt på? De flygtningebørn der kommer her til landet har INTET og sidder i flere måneder i flygtningecentrene uden noget at tage sig til, så har i noget i umiddelbart nærheden ville jeg hører om de var interesserede! 

Jeg bliver altså nødt til at korrigere dig. Jeg arbejder som sygeplejerske på Danmarks største asylcenter og kender systemet indefra

For det første, er man først flygtning når man har fået asyl. Når man bor i et asylcenter er man en asylansøger. 

Vi har rigtig mange dejlige børn boende og det er en skrøne, at de ikke har noget at give sig til. Alle børn over 3 år starter i en kommunal børnehave, alle børn over 6 år starter på den lokale folkeskole og de kan gå i klub og fritids aktiviteter, sammen med danske børn. 

På centers område har vi flotte legepladser, multibane, cykler. Der er aktiviteter flere gange om måneden og der er cykelhold, der er muligheder for at ride og der er muligheder for at svømme  

Vi har et aktivitetshus med masser af legetøj og der er mødregruppe for mødre med børn under tre år. 

Det er blot et lille indblik i livet på et asylcenter i DK. 

Anmeld

22. januar 2015

MHB

IT-nørd skriver:

Jeg bliver altså nødt til at korrigere dig. Jeg arbejder som sygeplejerske på Danmarks største asylcenter og kender systemet indefra

For det første, er man først flygtning når man har fået asyl. Når man bor i et asylcenter er man en asylansøger. 

Vi har rigtig mange dejlige børn boende og det er en skrøne, at de ikke har noget at give sig til. Alle børn over 3 år starter i en kommunal børnehave, alle børn over 6 år starter på den lokale folkeskole og de kan gå i klub og fritids aktiviteter, sammen med danske børn. 

På centers område har vi flotte legepladser, multibane, cykler. Der er aktiviteter flere gange om måneden og der er cykelhold, der er muligheder for at ride og der er muligheder for at svømme  

Vi har et aktivitetshus med masser af legetøj og der er mødregruppe for mødre med børn under tre år. 

Det er blot et lille indblik i livet på et asylcenter i DK. 

Det glæder mig at hører at det er sådan hvor du er! Men jeg må også fortælle dig at det ikke er sådan alle steder! I Helsingør har man eksempelvis lavet et modtagecenter for syriske flygtninge på det tidligere sygehus og her har de opfordret borgerne til at komme med tøj, legetøj og andre nyttige sager da faciliteterne ikke er bygget som flygtningecenter de uger børnene er der har de vitterlig ingenting! Så havde det været os havde jeg formodentlig taget tingene med til Helsingør og givet det der, ellers havde jeg kørt det til mødrehjælpen, men det kommer jo an på hvor man bor og hvad man har af i nærheden 

Anmeld

22. januar 2015

Hertz

Evt krisecentre. Har selv boet på krisecenter med min datter og der var der en der tidligere havde boet der som kom med legetøj. 

Anmeld

22. januar 2015

IT-nørd

MHB skriver:

Det glæder mig at hører at det er sådan hvor du er! Men jeg må også fortælle dig at det ikke er sådan alle steder! I Helsingør har man eksempelvis lavet et modtagecenter for syriske flygtninge på det tidligere sygehus og her har de opfordret borgerne til at komme med tøj, legetøj og andre nyttige sager da faciliteterne ikke er bygget som flygtningecenter de uger børnene er der har de vitterlig ingenting! Så havde det været os havde jeg formodentlig taget tingene med til Helsingør og givet det der, ellers havde jeg kørt det til mødrehjælpen, men det kommer jo an på hvor man bor og hvad man har af i nærheden 

Du har fuldstændigt ret ang. de mange modtage centre som feks Helsingør. De blev oprettet i en hast og der er brug for alting. Heldigvis kommer folk hurtigt videre til permanente centre, som vores. 

Vi har faktisk også fået oprettet ekstra centre og de lokale kom med massevis af legetøj og tøj.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.