må jeg se jeres hønsegård?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2015

EnGodMor

Mor og meget mere skriver:

Jeg går ud og tager et foto af vores i morgen og poster det herinde - det er nok lige mørkt nok nu 

Eeeeeiiiii tak.

Jeg glæder mig til at se jeres,  jeg aner ikke hvordan vi skal lave vores ( manden har nok en ide, men vil nu gerne se andre først)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Fru Frederiksen.

Venter sig :) skriver:

Kan desværre ikke finde ud af at ligge billeder ind. Vi har 4 høns og en hane, udvider med 20 høns til foråret.  

Ja har en gård og har fin mulighed for at sælge æg og andet ved vejen.   Skal bare sende nogle æg ind og have den tjekket for salmonella , som loven kræver.

Anmeld

22. januar 2015

EAF

Vi har overvejet da de jo er fantastiske skraldemænd, men er der ikke noget med at de tiltrækker rotter? Mener det er derfor vi har fraholdt os at få høns. Har ellers pladsen. Nogen her i området har sådanne kæmpe store høns gående på deres omkringliggende marker, de er vildt flotte og ræven har ikke nappet nogen af dem endnu  Ville foretrække at have sådan nogen fritgående istedet for en hønsegård, selvom det også er hygsomt - gider bare ikke en hane. Gider ikke den der galen kl. fri mig fra det onde om morgenen, ikke som B-menneske 

Anmeld

22. januar 2015

EnGodMor

Vi har overvejet da de jo er fantastiske skraldemænd, men er der ikke noget med at de tiltrækker rotter? Mener det er derfor vi har fraholdt os at få høns. Har ellers pladsen. Nogen her i området har sådanne kæmpe store høns gående på deres omkringliggende marker, de er vildt flotte og ræven har ikke nappet nogen af dem endnu  Ville foretrække at have sådan nogen fritgående istedet for en hønsegård, selvom det også er hygsomt - gider bare ikke en hane. Gider ikke den der galen kl. fri mig fra det onde om morgenen, ikke som B-menneske 

Vi skal hellere ikke have en hane, af samme årsag som jer plus at vi bor i et villakvarter. 

Retter sagt SØLV BRYLLUPS KVARTER! !! 

fordi vi havde parkeret vores campingvogn ude i vejkanten ved vores hus, fordi vi skulle vaske den, så kom en af de gamle havenisser her på vejen, og sagde vi skulle flytte den, fordi de gad ikke kigge på den. 

Og så blev den netop holdene der ligeså længe som den må ifølge loven

Så der ville da blive et ramaskrig uden lige hvis vi fik en hane her

Pensioneret mennesker har et mega trist liv, så de kan ikke finde andet at gå op i her end hvad vi unge mennesker laver. 

Anmeld

22. januar 2015

WilliamDSTN

EnGodMor skriver:

Ja simpelt, som overskriften lyder, må jeg se jeres hønsegård?

Både hønsehus og hønsegården?

Mangler inspiration

Prøv høns i haven på face  

Anmeld

22. januar 2015

EnGodMor

Nørreslet skriver:

Prøv høns i haven på face  

Jeg bruger slet ikke Facebook

Men tak for rådet

Anmeld

22. januar 2015

Loan

Vores hønsehus er faktisk bare to hestebokse som er slået sammen. Har kun 4 billeder, desværre ikke hvor man kan de hele boksen men det giver da lige en fornemmelse at deres "hus".

Gården har jeg heller ikke nogle billeder af, men kan da smutte ud og tage et par stykker, den er der dog kun lige for at beskytte imod ræven, sidste år var han så flabet at tage størstedelen så der måtte købes nye rugeæg, de flyver nemlig let over den og ud på arealet rundt om hvor der da stadig er græs hehe..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. januar 2015

Loan

Fandt sørme et par billeder i min dropbox med hele boksen, deres vandtårn er der dog ikke men hænger ved siden af foderet normalt og der mangler den store balje som på de andre billeder, da den blev tilføjet for ikke så længe siden.

Anmeld

22. januar 2015

EnGodMor

Loan skriver:

Fandt sørme et par billeder i min dropbox med hele boksen, deres vandtårn er der dog ikke men hænger ved siden af foderet normalt og der mangler den store balje som på de andre billeder, da den blev tilføjet for ikke så længe siden.

Det var da en fed måde og lave redekasser på

De ser ud til at have det fantastisk fest

Har du flere slags høns (racer) til at gå sammen? 

Jeg er helt nybegynder med høns, men regner med at vi skal ha nogle til sommer

Anmeld

22. januar 2015

Loan

Det er den billigste og bedste løsning for os, spandene/baljen er bare skruet fast med hhv 4 og 6 skruer. Ved rengøring bliver de skruet af og så er det lige til bare at vaske dem rene og hænge op igen, ingen revner eller sprækker til utøj kan gemme sig i, intet besvær med at gøre den ordenligt rene osv.

Og ja vi har flere forskellige slags racehøns. Maran, Engelske Araucana, Wyandotter og Danske Landhøns. Udover dem har vi en "isa warren", en ukendt og to Ross kopiere, alle sammen hybrider men kan ikke nænne at slagte dem trods isa'en snart runder 4 år, den ukendte 2 og Ross'erne skulle sådan set kun have været til grillkyllinger men ja, de var sgu så søde jeg forbarmede mig over disse to, resten blev til grillkyllinger.

Sådan ser bakkerne normalt ud hos os, der mangler dog en del brune nuancer iblandt, men min mor er lettere krævende og vil ikke have de hvide eller blå/grønne 

I huset kan det være en nødvendighed med lys til vinterhalvåret, dette skal i tage højde for. Det er ikke alle som får æg året rundt udover i fældningsperioden, hvis ikke der er "kunstigt" lys, dette skyldes at hønsene ikke når at spise nok/være nok vågen til at lægge æg, så stopper de ofte produktionen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.