Det er den billigste og bedste løsning for os, spandene/baljen er bare skruet fast med hhv 4 og 6 skruer. Ved rengøring bliver de skruet af og så er det lige til bare at vaske dem rene og hænge op igen, ingen revner eller sprækker til utøj kan gemme sig i, intet besvær med at gøre den ordenligt rene osv.
Og ja vi har flere forskellige slags racehøns. Maran, Engelske Araucana, Wyandotter og Danske Landhøns. Udover dem har vi en "isa warren", en ukendt og to Ross kopiere, alle sammen hybrider men kan ikke nænne at slagte dem trods isa'en snart runder 4 år, den ukendte 2 og Ross'erne skulle sådan set kun have været til grillkyllinger men ja, de var sgu så søde jeg forbarmede mig over disse to, resten blev til grillkyllinger.
Sådan ser bakkerne normalt ud hos os, der mangler dog en del brune nuancer iblandt, men min mor er lettere krævende og vil ikke have de hvide eller blå/grønne 
I huset kan det være en nødvendighed med lys til vinterhalvåret, dette skal i tage højde for. Det er ikke alle som får æg året rundt udover i fældningsperioden, hvis ikke der er "kunstigt" lys, dette skyldes at hønsene ikke når at spise nok/være nok vågen til at lægge æg, så stopper de ofte produktionen.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld