Jeg er 11+0 i dag.
Vi fortalte det til min forældre og søskende juleaften (7+0).
Vi var til scanning to dage forinden, så vi havde set hjerteslag, inden vi fortalte det.
Derudover har jeg fortalt det til min bedste veninde + en god kollega/veninde (der selv er på barsel) samt til min leder og afdelingsleder (de skulle egentlig ikke vide det før efter NF... men har været sååå dårlig... så sygedagene begyndte at kræve en forklaring. De har heldigvis været super søde og forstående og holder på hemmeligheden).
Vi venter med at fortælle det til svigerfamilien til efter NF.... (som er på mandag). Da vi ikke er helt så tætte med dem og ikke ses så tit.
Øvrige venner, veninder, familie, kollegaer osv. fortæller vi det til om et par uger tænker jeg.
Har været svært at skjule det for kollegerne, da jeg har lidt ekstremt meget af kvalme osv. så har desværre haft nogle sygedage. Håber, ingen af gættet det endnu.
Hvornår MAN fortæller noget, synes jeg er 100% individuelt. Man skal gøre, som man selv har det bedst med.
Min kæreste sagde, at det var 100% op til mig, hvem der må vide det hvornår.... og det har jeg haft det rigtigt godt med.
Hvis du gerne vil fortælle det nu, så gør da det. Evt. kunne I købe en tidlig scanning (400-500 kr.) og se hjerteblink først. Det var i hvert fald vigtigt for mig :-)
Anmeld