Hvad skal jeg tro?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.. 

Jeg er ny herinde og er anonym indtil jeg bliver gravid, da projekt baby stadig er forholdsvis hemmeligt. 

En lang besked du nu går i gang med at læse... men håber du bliver hængende, det vil betyde meget for mig <3.

Drømmen om et barn er utrolig stort - i den lille hjem <3 .. 

Jeg kommer ud af en familie hvor alle kvinder har haft endimetrioser, og cyster på str. med 3 mdrs. fostre. Jeg er derfor blevet holdt nøje øje med, jeg har selv endometrioser men som det ser ud er jeg går fri for evnen til at udvikle store cyster. Jeg er blevet scannet 80.000 gange og senest d. 9 dec. jeg har et godt potentiale - mange æg, i god str. 

Jeg har været indlagt pga. mens. smerter, prøver mini p-piller hvilket resulteret i 5 mdrs konstant blødning. ja - jeg har prøvet en del. har de sidste par år fået gigtmedicin for mine mens smerter og været på alm. p-piller dette har fungeret fint for mig. 

Jeg er ikke blevet opereret for mine endometrioser, da der er en risiko forbundet med dette og denne risiko er jeg ikke parat til at løbe. Da jeg selv vurdere at jeg godt kan leve med smerterne. denne beslutning for jeg opbakning i fra læger og gynækologer. 

Jeg fik i en alder af 21 år afvide til en "rutine" undersøgelse/scanning på sygehuset, at hvis jeg ville have et barn skulle jeg og min kæreste blive gravide dagen efter. på daværende tidspunkt havde jeg kendt mine kæreste i et år og vi var begge et år inde i vores uddannelse. vi vidste vi ville have børn men vi var ikke klar. denne læges udtalelse er siden blevet kritiseret af flere fagfolk da de vurdere den som upassende og uden noget hold i.

idag 4 år efter:

Jeg stoppede på mine p-piller i juni måned, de første par mdr. tog vi det stille og roligt - vi tænkte ikke så meget over det, skete det så skete det og det var mere end velkommen. efter 4 mdr. begyndte vi at snakke lidt om, at nu måtte der da godt snart ske lidt.. og for 2 mdr. sidenbegyndte vi at prøve, som i ægløsningstest. jeg var ved gynækologen d. 9 dec. hun fortalte at jeg var fin og havde mange æg. hun kunne dog mærke mine endometrioser en smugle (jeg var ru inden i) hun var ked af jeg ikke var kommet den dag jeg smed mine p-piller fordi at piger med endomestrioser åbenbart skal gøres gravide indenfor 2 mdr. efter de har smidt deres p-piller. dette var jeg ikke blevet oplyst om og egen læge kendte til at jeg havde smidt p-pillerne. det var på opfordring af mig selv at jeg fik en henvisning til gynækologen i dec. det kan jeg så takke mig selv for. ellers havde jeg først næste rutine tjek i juli. Nå men jeg blev sat igang med blodprøvetagning og har siden d. 22 dec. fået taget 9 blodprøver (Pyha) .. 

såfremt jeg ikke selv danner ægløsning så skal jeg have hormon. men det er meget tvetydigt den ene dag er mine tal fine og næste dag tyder det på jeg ikke selv frigiver mine æg. .. nu får jeg sidste svar i morgen. 

Jeg havde sidste mens. dag d. 18/12 og i dag har jeg endnu ikke fået min mens. vi har siden sidste mens haft en masse sex - uden at stresse og tænke for meget på det... men hvor bliver min mens. af? jeg føler mig ikke presset og har ikke tænkt for meget på det har ikke nogle symptomer, udover forhøjet udflåd, blod i udflåd for 9 dage siden og ondt i underlivet i 7 dage hvilket stoppede for 5 dage siden. 

Jeg er gået 7 dage over men testede i forgårs den eneste test jeg har taget og den er negativ  . har ikke haft lyst til at teste yderligere da jeg faktik ikke tør tro på at jeg kunne være gravid og derfor finder det komplet idiotisk. (jeg er så bange for at blive ked af det) der er bare stadig et lille håb der måske spire LIDT for hver dag uden mens. jeg frygter ikke mens'en er nået der til at jeg bare vil ha den overstået så vi kan komme videre og starte på en ny periode.

Kom gerne med råd til hvad jeg skal gøre ..

hvad ville du gøre? burde jeg teste? burde jeg vente? hvad betyder det? kan man være gravid på nuværende tidspunkt og teste negativ? hvorfor sker der ikke noget? ...

tak for din tid og på forhånd tak for svar og råd <3

Kæiligst - mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

l.kjoeller

Det lyder ikke rart.  Jeg ville teste igen da nogen først tester positivt lidt sent. Håber det lykkes  for jer uden videre behandling 

Anmeld

21. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Det lyder ikke rart.  Jeg ville teste igen da nogen først tester positivt lidt sent. Håber det lykkes  for jer uden videre behandling 

Tusinde tak for dit svar.. Måske jeg skal teste igen i morgen.. Og tak ❤️ 

Kh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.