Koffeinfri kaffe.. No go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
6 svar
4 synes godt om
21. januar 2015

frk.sl

Hej derude bag skærmen!

Jeg er i dag 6+1 og begynder langsomt at forstå at jeg til september skal være mor (stadig lidt surrealistisk) 

Nu begynder alle spørgsmålene så at melde sig.. F.eks.: Må jeg drikke ligeså meget koffeinfri kaffe som jeg har lyst til? Eller er koffeinfri kaffe også underlagt de 2-3 kopper om dagen?

Lige pt. drikker jeg kun koffeinfri kaffe, men er som sagt i tvivl om mængden.

Håber der er nogle kaffedrikkere derude, der har mere forstand på det end mig. 

God dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

Mille123

frk.sl skriver:

Hej derude bag skærmen!

Jeg er i dag 6+1 og begynder langsomt at forstå at jeg til september skal være mor (stadig lidt surrealistisk) 

Nu begynder alle spørgsmålene så at melde sig.. F.eks.: Må jeg drikke ligeså meget koffeinfri kaffe som jeg har lyst til? Eller er koffeinfri kaffe også underlagt de 2-3 kopper om dagen?

Lige pt. drikker jeg kun koffeinfri kaffe, men er som sagt i tvivl om mængden.

Håber der er nogle kaffedrikkere derude, der har mere forstand på det end mig. 

God dag!

Hvis jeg har forstået det rigtigt må du i teorien drikke så meget du vil, men idet man skal have væske, må man ikke erstatte koffeinfri kaffe med vand, hvorfor man siger man som minimum skal drikke den mængde vand man skal have, ved siden af (koffeinfri) kaffen man indtaget. 

Men det er bare hvad jeg selv har kunne læse mig til 

Anmeld

21. januar 2015

frk.sl

Mille123 skriver:

Hvis jeg har forstået det rigtigt må du i teorien drikke så meget du vil, men idet man skal have væske, må man ikke erstatte koffeinfri kaffe med vand, hvorfor man siger man som minimum skal drikke den mængde vand man skal have, ved siden af (koffeinfri) kaffen man indtaget. 

Men det er bare hvad jeg selv har kunne læse mig til 

Okay, mange tak for svar. Det lyder jo meget fornuftigt. 

Har selv prøvet at google mig frem til et resultat, men synes kun at jeg kan finde anbefalinger om almindelig kaffe?

Jeg må nok hellere konsultere lægen, for at være helt sikker - men tak for inputtet 

Anmeld

21. januar 2015

Masig

Vores studentermedhjælper på arbejdet er biokemi studerende, og hun nævnte at der i koffeinfri kaffe (dog gjaldt det instant) var nogle andre stoffer i som heller ikke var særlig sunde, så hun ville ikke anbefale at man drak for meget af det... Jeg veksler lidt mellem alm kaffe og koffeinfri, men uanset hvad får jeg ikke mere end 2-3 kopper om dagen.. Men det ville jeg nu heller ikke få selvom jeg ikke var gravid, da jeg tænker at det ikke er sundt med alt for meget kaffe...

Anmeld

21. januar 2015

BinaMor

jeg drak kaffe, alm, under begge graviditeter. alt med måde...

Anmeld

21. januar 2015

migxher

Uanset hvad tror jeg altså ikke det er sundt at drikke i kæmpe mængder, hvis det er det du har tænkt dig. Nok er det koffeinfri, men så er der sikkert alt mulig i som erstatning, som ikke er sundt. Sådan er det jo ofte med de der light produkter. 
Så hellere drikke almindelig kaffe, men i moderat mængde. (:

Anmeld

21. januar 2015

VNB

Jeg har altså bare drukket helt almindelig kaffe under mine 3 graviditeter... Nogle dage mere eller mindre mængder. 

Men jeg er nok også bare typen der hurtigt fik total spat af alle de "regler" der er for gravide... 

Jeg undgår alkohol, tobaksrøg og hårfarvning.

Men ellers bruger jeg alle andre almindelige dagligdags ting :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.