kvalme, opkast, vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle

Har brug for lidt råd. I min første gravidtet havde jeg ingen kvalme og opkast, men denne gang, puha!! Har i over en uge kastet alt op, selv når jeg intet har i maven, kaster jeg bare gult mavesyre/galde op har tabt 3,5kg siden i fredags og energien er næsten helt væk og med en herhjemme på 1,4år, er der brug for energi,  heldigvis er min mand god til at tage over, men puha, hvor er det hårdt  

Har heldigvis ikke kastet op idag, endnu, men frygter for det vender tilbage hvad kan jeg gøre? Er 10+1.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

BinaMor

Uh ha mange knus. Ingen gode råd. Har selv sluppet.. Måske hør lægen? 

Anmeld

21. januar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg døjer selv med enorm kvalme og opkastninger.

Har læst mig frem til at juice og vand er godt, og at man skal spise små måltider ca. hver 3 time. Det skulle hjælpe lidt.

Udover det kan man købe et sea band, sådan et armbånd ting som også skulle hjælpe.

Jeg køber selv armbåndet i dag 

Anmeld

21. januar 2015

HappyOne

Jeg har lige læst i dag inden på en anden side at hvis man kaster op mere end 3 gange dagligt i 3 dage skal man tage til lægen fordi det kan have nogle konsekvenser for barnet. 

Der står at man bliver tappet fr væske og kan risikere lavt blodtryk. 

Her er siden:

http://www.babyxplore.dk/graviditet/kvalme-under-graviditet.aspx 

Er selv 5+1 i dag og har meget kvalme, har dog ikke kastet op endnu 

Held og lykke med graviditeten

Anmeld

21. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Hej alle

Har brug for lidt råd. I min første gravidtet havde jeg ingen kvalme og opkast, men denne gang, puha!! Har i over en uge kastet alt op, selv når jeg intet har i maven, kaster jeg bare gult mavesyre/galde op har tabt 3,5kg siden i fredags og energien er næsten helt væk og med en herhjemme på 1,4år, er der brug for energi,  heldigvis er min mand god til at tage over, men puha, hvor er det hårdt  

Har heldigvis ikke kastet op idag, endnu, men frygter for det vender tilbage hvad kan jeg gøre? Er 10+1.

Sørg for at spise selvom det kommer op igen. Din krop vil stadig nå at tag lidt næring fra det før det kommer op igen.

Jeg kastede op alle 9 måneder og nogle dage var der noget der hjalp lidt andre dage var det noget andet der hjalp og så andre dage igen var der intet der kunne hjælpe. 

Sørg for at hvile dig så tit du kan og masser af væske. Som regel kunne sodavand eller kakao hjælpe lidt for mig da vand kom meget hurtigt op igen.

Prøv at spise på forskellige tidspunkter af døgnet og prøv dig frem med forskellig mad og spis små måltider.

Håber det bedste for dig for det er ulideligt med den kvalme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.