de fattige danske børn. på DR2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
9 svar
8 synes godt om
20. januar 2015

migxher

Ja er der andre der ser det?? Det er virkelig hjerteskærende at hører de stakkels børn. Det er til dels noget jeg kan nikke genkendende til fra.min egen barndom. 

Ej jeg bliver helt trist på deres vegne det kan mine graviditets hormoner slet ikke holde til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

Tip!

Jeg havde sårn lyst til at tage alle ungerne med en tur i ud og shoppe og i fætter br, give dem nye ting... Årh  

Anmeld

20. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er rigtig synd for børnene. Jeg kan virkelig sætte mig ind i deres situation. 

Jeg er også vokset op med at "shoppe" i genbrugsbutikker og kan tydelig huske hvor misundelig jeg var på alle dem som fik smart moderne tøj (teenage perioden) - da jeg så fik et arbejde brugte jeg alle pengene på at købe fine nye ting. Jeg kunne slet ikke finde ud af at administrere pengene. 

Idag elsker jeg dog loppemarkeder og genbrugsbutikker

Anmeld

20. januar 2015

Chevro

migxher skriver:

Ja er der andre der ser det?? Det er virkelig hjerteskærende at hører de stakkels børn. Det er til dels noget jeg kan nikke genkendende til fra.min egen barndom. 

Ej jeg bliver helt trist på deres vegne det kan mine graviditets hormoner slet ikke holde til.

Jeg har set det tidligere! Er slet ikke fra sådan noget selv - så jeg har det så forfærdeligt når jeg ser det!! 

På en måde flovt at se folk leve sådan i vores velfærdssamfund! For synes det er så synd for de børn!!! <3 nogle af de børn får jo nærmest mindre end vores hund 

Anmeld

20. januar 2015

mor88

migxher skriver:

Det er hjerteskærende at se de børn

Puha....

men hvordan har man råd til at ryge så meget men ikke råd til f.eks. en lille fødselsdagsgave til sine børn? Med de smøger der blev røget må det nok koste 10.000 kroner om året! 

Der mangler noget kommune der kan træde til og vise, hvordan man håndterer penge mm.

Anmeld

20. januar 2015

migxher

mor88 skriver:

Det er hjerteskærende at se de børn

Puha....

men hvordan har man råd til at ryge så meget men ikke råd til f.eks. en lille fødselsdagsgave til sine børn? Med de smøger der blev røget må det nok koste 10.000 kroner om året! 

Der mangler noget kommune der kan træde til og vise, hvordan man håndterer penge mm.

Ja, og jeg bed også mærke i den kæmpe fladkærm der hang hos hende den lyshårede med krøller. Og hvordan man så vælger at få børn 8 børn, når man aldrig har haft en uddannelse eller et arbejde til at forsørge dem med, ja det fatter jeg ikke. I mange af de familier er det altså et spørgsmål og dårlig prioritering. Og de er bare de stakkels børn der lider under forældrenes dårlige valg.

Anmeld

20. januar 2015

skoust

Har du et link til hvor det kan ses på nettet?? 

Vil så gerne se det 

Anmeld

20. januar 2015

migxher

Og en af dem, eller var det søsteren til hende den ene? Stod registreret i RKI 13(!!) Gange. 

det er sgu vildt. 

Jeg føler skam med dem som er uheldige og bliver  ramt af sort uheld, fyring, sygdom osv. Men kontanthjælp siden man var 18 er sgu ikke uheld. At det overhoved er muligt at Være på kontanthjælp så længe af mig en gåde. Men desværre kender jeg en personligt som er ligesådan. Og hun nyder det i stor stil. 

Nu er det jo ekstreme eksempler de hiverden frem i tv, men desværre har jeg set mere end rigelig familier alla dem, I det svært belastede område jeg er vokset op i. Og heldigvis kommet ud af og har brudt den sociale arv. Alle er bare ikke så heldige. Man skal virkelig sætte ind med en kæmpe indsats og få hjulpet de børn på et bedre spor, så de ikke ender som deres forældre. Og heldigvis var det da noget den ene mor var opmærksom på. 

Anmeld

21. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Ja, og jeg bed også mærke i den kæmpe fladkærm der hang hos hende den lyshårede med krøller. Og hvordan man så vælger at få børn 8 børn, når man aldrig har haft en uddannelse eller et arbejde til at forsørge dem med, ja det fatter jeg ikke. I mange af de familier er det altså et spørgsmål og dårlig prioritering. Og de er bare de stakkels børn der lider under forældrenes dårlige valg.

Mange af de her forældre ved simpelthen ikke bedre - de gentager højst sandsynligt det mønster de kender fra deres forældre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.