Penge gennem barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. august 2009

Mona22

Hej..

Er der nogen der ved hvor meget man får i "løn" fra man går på barsel??
Vi har efterhånden hørt lidt forskelligt, men hvor de ikke har vværet sikre, ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig så jeg ved hvad jeg går ind til og hvor meget der skal spares sammen inden

M.V.H.

Mona 16+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Sweet1978

Hmm. Nu kender jeg jo ikke lige din situation men som hovedregel får du fuld løn fra din arbejdsgiver 4 uger før termin og x antal uger efter, det kan jeg ikke huske, jeg røg bare på kommunen da min ansættelse udløb, den var midlertidig. Men alle ryger på kommunen til sidst og der får du mellem 10 og 12 tusind pr. måned alt efter om det er en 4/5 uger udbetaling.... udbetalt altså

Anmeld

28. august 2009

Harfeletten

Jeg får mine barselspenge fra kommunen, og jeg får 9078 kr. om måneden.
Hvis du skal have det fra kommunen, kommer det jo også an på dit fradrag, osv.

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

Kommer helt an på dit fradrag... Du skulle gerne få satsen der hedder 12629...

Anmeld

28. august 2009

sarahb

altså hvis du arbejder får du løn 4 uger før og 14 uger efter..derefter får du barselsdagpenge, hvor meget du få afhænger af din løn før barsel. jeg fik maximum og udbetal var det 11-12... men så igen afhænger det jo også af dit fradrag og hvor meget du betaler i skat..

Anmeld

28. august 2009

LotteGabriella

Mona22 skriver:

Hej..

Er der nogen der ved hvor meget man får i "løn" fra man går på barsel??
Vi har efterhånden hørt lidt forskelligt, men hvor de ikke har vværet sikre, ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig så jeg ved hvad jeg går ind til og hvor meget der skal spares sammen inden

M.V.H.

Mona 16+2

Jeg fik fuld løn det første halve år og højeste dagpengesats den resterende tid

Anmeld

28. august 2009

Hjaltesmor

Det er ret forskelligt og afhænger af, hvordan du er ansat og af, hvordan din ansættelseskontrakt er sat sammen.

Jeg får lønkompensation, da der ikke står noget i min kontrakt fra mit arbejde om, at jeg er berettiget til løn under barsel. Derfor får jeg den maksimale dagpengesats fra kommunen (97,97 i timen). Jeg arbejdede 81 timer om måneden (jeg er fuldtidsstuderende, så havde kun deltidsjob), så jeg får 97,97 kr X 81 timer om måneden i lønkompensation (knap 8000 før skat).

Hvis din timeløn var lavere end det før, får du mindre, men selvom den var noget højere (det er den jo nok for de fleste), så får man ikke over 97.97, da det er maks.

Man får en anden sats, hvis man er i a-kasse. Her afhænger den også af en hel masse. Min mand, der stadigt er dimmitent, får 7970 kr udbetalt fra akassen på barsel.

Hvis du er offentligt ansat vil du som hovedregel få fuld løn, da det er en del af de fleste offentligt ansattes overenskomster. Her er det så afhængigt af din overenskomst, hvor længe du får det. Fx får nogle 8 uger før fødsel mens andre får4 uger før.

Anmeld

29. august 2009

Mona22

Tusind tak for alle de mange svar...
Det hjalp meget med at få et overblik over det sådan nogen lunde..
Der er jo mange svar..  Det er kun dejligt..

Mange tak for hjælpen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.