Michfich skriver:
Hej piger,
Jeg skriver egentlig mest fordi jeg håber nogle andre har oplevet det samme uden at man skal være bekymret.. Men min baby inde i maven bevæger sig generelt ikke så meget, synes jeg. Nogle gange vender og flytter han på sig og får også nogle puf, der en sjælden gang kan være nogle hårde puf. Men generelt synes jeg ikke der sker så meget og selvom jeg ved det er forskelligt fra baby til baby og gravid til gravid (min moderkage ligger forresten ikke foran) så bliver jeg lidt nervøs for om han burde være mere livlig. Prøvede at drikke noget koldt og sødt og lægge mig ned og det tog bare rigtigt lang tid, en del puf til ham og baby-fars hænder på maven før der skete lidt. Lige nu bevæger han sig lidt og er derfor sikker på at han stadig er ok, men kan de bevæge sig for lidt generelt (sådan for sjældent selvom at man mærker dem hver dag)? Har læst de ikke så godt kan bevæge sig hen mod slutningen, men er kun 31+4 så der burde da være godt med bevægelse? Jeg er måske lidt for nervøs men har bare gået og tænkt på om han burde sparke hårdere og bevæge sig mere end han gør..? 
Ring til fødegangen, de kan tjekke ham for at berolige dig.
Da jeg var gravid var jeg ofte inde og blive tjekket, for min søn havde en del rolige perioder sidst i graviditeten, og jeg var den der hønsemor som ringede derind bare det mindste. Og de var så søde og tjekkede hans hjertelyd og ham hver eneste gang.
Det er vidst meget normalt at de bliver lidt stille sidst i graviditeten, for pladsen er trang derinde.
Men kom hellere afsted så du kan få ro i maven 

Anmeld