Hej Tina
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt, jeg har 2 børn, en fra 2012 og fra maj 2014, der gik bort kort efter fødslen.
Vi har prøvet lige siden at få en mere, men der sker ikke en dyt, jeg havde en bio/spontan abort i august, fik mens 4 uger efter fødslen (kejsersnit) havde mens igen i september, lidt plet blødning i november (slet ikke nok til bind) og ikke noget efterfølgende
test er negative og jeg er helt nede i kuld kælderen
Hvornår skal jeg opsøge læge? Og er der noget jeg selv kan gøre? Jeg spiser sundt, ingen stivelse eller sukker, begrænset kalorie indtag og massere af fiber
Hilsen
Mig
Tinas svar
Kære mig,
jeg forstår godt at du inderligt ønsker dig et barn mere - og det gør mig utroligt ondt at høre at du har mistet dit barn i maj måned.
Jeg får lyst til at spørge dig om du/I har fået hjælp til at bearbejde det tab du har lidt??? Hvis ikke, så synes jeg du skal bede om en henvisning til en psykolog via din egen læge - det er utroligt vigtigt at du giver dig selv lov til at bearbejde din sorg, også i forhold til et nyt barn! Det er godt for både din sjæl og din krop!
Ift at opnå en ny graviditet - så ville jeg vente nogle måneder (ca 6) endnu med at søge hjælp. Du har været gravid 3 gange ialt (ifølge det du skriver), det skal nok lykkes igen. Du gør alt det rigtige - men jeg tænker om du gør nok for at passe på dig selv - i forhold til alt hvad du har været igennem!!
Jeg ønsker dig alt det bedste,
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld