Eksperthjælp: Hvis jeg ikke er gravid - hvad er det så, der gør at min menstruation udebliver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

Tina Sandager

Hej Tina.
Jeg har ikke været på p-piller siden sidst i oktober ca. Min cyklus har svinget med et par dage, men nu er det 4-5 dage siden jeg skulle have haft min menstruation...
Vi ønsker os meget et barn, og nok især mig, så jeg håbede jo selvfølgelig inderligt at nu var det. Jeg har testet negativ 3 gange nu og føler jeg gør mig selv skør, ved at gå at tænke på det og samtidig tænke, at det var ikke den her gang. Jeg kan ikke lade være med at tænke om jeg nu er blevet en af de kvinder, som ønsker sig inderligt et barn og bilder det sig selv så meget ind, at hjernen snyder kroppen til at tro det...
Jeg har haft meget kvalme, ubehag, ondt i lænden, men ingen ømme bryster og selvfølgelig ingen menstruation. Jeg ringede til min læge som sagde det nok bare var min menstruation som drillede, men jeg har ingen tegn på at jeg snart skulle få det.. Hvis jeg ikke er gravid, kunne jeg bare godt tænke mig at vide hvad det så er?

Mvh. anonymT

Tinas svar

Kære anonymT,

Jeg kan godt forstå at du synes det er svært, når kroppen "driller" på den måde.

Der er desværre ikke andet at gøre end at vente og se hvad der sker.

Lad være med at teste hver dag - vent evt 3-4 dage imellem hver test og husk at benytte morgenurin.

Og så er du ikke spor hysterisk - hvis du ikke er gravid - så kan et meget stort ønske om en graviditet sagtens udsætte en menstruation - det har rigtigt mange kvinder prøvet - det er bare din krop der lytter til din hjerne :-)

Held og lykke,

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.