Eksperthjælp: Kan mit ufødte barn tage skade af at min kæreste måske har en kønssygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

Tina Sandager

Hej Tina

Håber meget du kan nå at svare.
Jeg er gravid i uge 38. Men har haft sex med min kæreste. Som nu er i tvivl om han har en kønssygdom. Skal have kejsersnit på mandag og kan derfor ikke nå at blive tjekket og få svar og behandling hvis jeg er smittet.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg er dybt ulykkelig og nervøs for at der er sket min lille pige i maven noget

På forhånd tak for hjælpen

Tinas svar

Kære Line,

jeg beklager at jeg først svarer tilbage idag mandag - hvor du nu er ved at få lavet et kejsersnit. Jeg håber det hele kommer til at gå rigtigt fint!

Du skriver ikke hvilken kønssygdom din kæreste tror han har. Jeg kan fortælle dig at hvis moderen har herpes i udbrud på kønsorganerne, så laver man et kejsersnit for at undgå at det nyfødte barn bliver smittet via fødselsvejen.

Hvad de andre kønssygdomme angår - så bliver jeg dig svar skyldigt. Det er en lægeopgave at informere dig om evt smitte. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at der er sket noget med din lille pige - men det er vigtigt at du informerer din egen læge,såp han kan fortælle dig om facts og evt risici, og det er selvfølgelig vigtigt at du selv bliver testet for om du er smittet.

De kærligste hilsner og tillykke med at du er blevet mor.

Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.