sygeplejeske uddannelsen? info?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge folk til råds så jeg prøver herinde.

jeg vil gerne starte på uddannelse snart og skal derfor snart søge ind men er i tvivl om hvad jeg vil være. så håber lidt at der er nogen herinde der selv er i gang eller har taget sygeplejeskeuddannelsen.

jeg har altid gerne ville være pædagog men er det sidste år kommet så meget i tvivl om jeg vil være pædagog eller sygeplejerske.

så vil gerne vide noget mere om sygeplejerske uddannelsen inden jeg bestemte mig om f. eks hvad man lærer og hvad man skal i praktik perioden og der er meget stikkeri i andre og døde mennesker og tilse patienter osv. alt hvad i kan komme i tanke om positiv og negativ ville være dejligt  

grunden ti mine lidt mærkelige spørgsmål er at jeg simpelthen ved meget lidt om uddannelsen og hvad den kræver har prøvet at google mig lidt frem men vi så gerne høre fra folk som selv har oplevet det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Marts<3

Her står rigtig meget info om uddannelsen... 

http://www.phmetropol.dk/Uddannelser/Sygeplejerske

Anmeld

19. januar 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Det kan klart anbefales at tage til åbent hus på den skole du overvejer at søge ind på  

Anmeld

19. januar 2015

sne190810

Anonym skriver:

Hej jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge folk til råds så jeg prøver herinde.

jeg vil gerne starte på uddannelse snart og skal derfor snart søge ind men er i tvivl om hvad jeg vil være. så håber lidt at der er nogen herinde der selv er i gang eller har taget sygeplejeskeuddannelsen.

jeg har altid gerne ville være pædagog men er det sidste år kommet så meget i tvivl om jeg vil være pædagog eller sygeplejerske.

så vil gerne vide noget mere om sygeplejerske uddannelsen inden jeg bestemte mig om f. eks hvad man lærer og hvad man skal i praktik perioden og der er meget stikkeri i andre og døde mennesker og tilse patienter osv. alt hvad i kan komme i tanke om positiv og negativ ville være dejligt  

grunden ti mine lidt mærkelige spørgsmål er at jeg simpelthen ved meget lidt om uddannelsen og hvad den kræver har prøvet at google mig lidt frem men vi så gerne høre fra folk som selv har oplevet det ?

Første år har du typisk undervisning i selve patientologien, dit virke som sygeplejerske og den grundlæggende pleje. Udover så er det i det første år du har din undervisning i anatomi/fysiologi samt sygdomslære. 

Du skal være forberedt på at selve uddannelse lægger mere vægt på det humanistiske end det naturvidenskabelige, når du er igennem det første år. Der kommer kriseteorier, kommunikationsredskaber og læringstrategier indover blandt andet.. Meget teori og teoribearbejdelse osv. 

Det kan være en svær balance som studerende at være i, da det ude i praksis er mere naturvidenskabeligt præget IMO. 

Jeg ville ønske at man huskede lidt på uddannelsen at sygepleje er et praktisk fag, og man derfor stadig havde fokus på at lære de kliniske redskaber og sådan.

Udover det er der en del mindre/mellem store opgaver samt den afsluttende bachelor, i løbet af uddannelsen, hvor det kræves at man har en vis viden omkring hvordan man sætter en opgave op med den rigtige struktur osv. 

Jeg syntes uddannelsen er blevet for akademisk, når man tænker på at du som færdig sygeplejerske kommer ud og skal arbejde med sygeplejen som et praktisk fag.
Har netop skrevet bachelor om netop selvsamme problemstilling. :-) 

Anmeld

19. januar 2015

Muffinmus

Enig..  Er på modul 7 lige nu. Indtil videre meget teori om hvad hvilken teoretiker mener om ditten eller datten. Ingen tvivl om det er vigtigt at have nogle redskaber, men uddannelsen går mere op i om du kan huske hvem der står for den pædagogisk trekant, end at kunne lægge et kateter.

Jeg skal snart til eksamen, skriftlig opgave, og derefter skal jeg i praktik indenfor både ældreplejen og psykiatrien. Glæder mig rigtigt meget, for det er derude man for alvor lærer og gør sig vigtige erfaringer. Måske oplever man at det man har lært kan bruges, men måske opdager man at man har nogle mangler ��

Jeg synes personligt der er for stor fokus på det teoretiske i forhold til det praktiske. Men, jeg synes også det er enormt spændende. Tænk sig den viden man får om kroppen og hvordan mennesker reagerer i sorg og krise. At få forståelse for så meget mere hvad mennesker  angår og at være der for dem. Være med til at gøre deres sygdom, sorg og lidelser nemmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.