Jeg er halvvejs igennem min 2. Graviditet. Jeg har et hårdt fysisk krævende arbejde og selvom det er hårdt at være på både på arbejde og hjemme med mange tunge løft begge steder, har jeg indtil videre klaret mig fint med at lytte til min krop og taget pause når jeg havde behov og evt fået en kollega til at løfte noget for mig mv. Kort sagt har jeg lyttet til mig selv og passet på mig selv.
Jeg troede ikke jeg skulle nå hertil, jeg troede jeg kunne klare det hele til jeg skal på barsel 8 uger før termin, men her i weekenden har jeg haft en oplevelse af at min krop siger STOP! Lørdag havde jeg en plukveer af en kaliber som en rigtig ve. Min mave var helt spændt og der gik et kvarter før smerten fortog sig. Jeg tog kaldet og slappede af og lod kæresten stå for madlavningen, men det fortsatte søndag hvor jeg hele dagen ikke kunne bulle mig forover uden smerter i "baby-mave" regionen.
Idag har jeg meldt mig syg fra arbejde, skal tale med lægen i morgen mens lægen er ved telefonen en time om morgenen (fortalte sekretæren da jeg ringede idag). Så jeg sidder her og er egentlig bange og nervøs. For jeg har virkelig forsøgt at passe på mig selv, men jeg føler virkelig at min krop har sagt fra nu og at jeg skal tage det alvorligt. Jeg er spændt på at tale med lægen i morgen, men er helt grøn på dette punkt, kan jeg overhovedet blive sygemeldt på dette grundlag? Jeg har ca 2 mdr tilbage til jeg skal på barsel.
Anmeld