Kan jeg blive sygemeldt pga smertefulde plukveer?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.197 visninger
7 svar
1 synes godt om
19. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er halvvejs igennem min 2. Graviditet. Jeg har et hårdt fysisk krævende arbejde og selvom det er hårdt at være på både på arbejde og hjemme med mange tunge løft begge steder, har jeg indtil videre klaret mig fint med at lytte til min krop og taget pause når jeg havde behov og evt fået en kollega til at løfte noget for mig mv. Kort sagt har jeg lyttet til mig selv og passet på mig selv.

Jeg troede ikke jeg skulle nå hertil, jeg troede jeg kunne klare det hele til jeg skal på barsel 8 uger før termin, men her i weekenden har jeg haft en oplevelse af at min krop siger STOP! Lørdag havde jeg en plukveer af en kaliber som en rigtig ve. Min mave var helt spændt og der gik et kvarter før smerten fortog sig. Jeg tog kaldet og slappede af og lod kæresten stå for madlavningen, men det fortsatte søndag hvor jeg hele dagen ikke kunne bulle mig forover uden smerter i "baby-mave" regionen.

Idag har jeg meldt mig syg fra arbejde, skal tale med lægen i morgen mens lægen er ved telefonen en time om morgenen (fortalte sekretæren da jeg ringede idag). Så jeg sidder her og er egentlig bange og nervøs. For jeg har virkelig forsøgt at passe på mig selv, men jeg føler virkelig at min krop har sagt fra nu og at jeg skal tage det alvorligt. Jeg er spændt på at tale med lægen i morgen, men er helt grøn på dette punkt, kan jeg overhovedet blive sygemeldt på dette grundlag? Jeg har ca 2 mdr tilbage til jeg skal på barsel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Anonym trådstarter

Ps. Jeg er godt klar over at jeg skal tale med lægen, det er også planen, men mens jeg venter bange og spændt, ville det være rart at høre fra nogle med erfaring eller opmuntrende ord?! :-)

Anmeld

19. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er halvvejs igennem min 2. Graviditet. Jeg har et hårdt fysisk krævende arbejde og selvom det er hårdt at være på både på arbejde og hjemme med mange tunge løft begge steder, har jeg indtil videre klaret mig fint med at lytte til min krop og taget pause når jeg havde behov og evt fået en kollega til at løfte noget for mig mv. Kort sagt har jeg lyttet til mig selv og passet på mig selv.

Jeg troede ikke jeg skulle nå hertil, jeg troede jeg kunne klare det hele til jeg skal på barsel 8 uger før termin, men her i weekenden har jeg haft en oplevelse af at min krop siger STOP! Lørdag havde jeg en plukveer af en kaliber som en rigtig ve. Min mave var helt spændt og der gik et kvarter før smerten fortog sig. Jeg tog kaldet og slappede af og lod kæresten stå for madlavningen, men det fortsatte søndag hvor jeg hele dagen ikke kunne bulle mig forover uden smerter i "baby-mave" regionen.

Idag har jeg meldt mig syg fra arbejde, skal tale med lægen i morgen mens lægen er ved telefonen en time om morgenen (fortalte sekretæren da jeg ringede idag). Så jeg sidder her og er egentlig bange og nervøs. For jeg har virkelig forsøgt at passe på mig selv, men jeg føler virkelig at min krop har sagt fra nu og at jeg skal tage det alvorligt. Jeg er spændt på at tale med lægen i morgen, men er helt grøn på dette punkt, kan jeg overhovedet blive sygemeldt på dette grundlag? Jeg har ca 2 mdr tilbage til jeg skal på barsel. 

Jeg har ingen personlige erfaringer, men det tror jeg helt bestemt at du kan. 

Plukveer må ikke være regelmæssige, og må IKKE gøre ondt. Så jeg vil forestille mig at din læge sygemelder dig hvis du ønsker det, og sender dig til en scanning så de kan tjekke at alt er okay.

Jeg havde selv ekstremt mange plukveer allerede fra uge 16 (som i over 100 om dagen), men de blev aldrig smertefulde. 

Anmeld

19. januar 2015

Stimap

Jeg blev sygemeldt kort før jul pga tiltagende og kraftige plukveer, når jeg var for aktiv.. Jeg havde også et hårdt fysisk arbejde, med tunge løft og gåen/ståen hele dagen... Jeg havde godt mærket de små signaler inden da, som jeg følte jeg lyttede til.. Men en dag, ja der sagde kroppen fra... 

Jeg er nu sygemeldt på fuldtid til jeg officielt ville være gået på barsel 1 marts.. Og det er grundet mine plukveer .. Jeg synes det var pisse unfair at jeg skulle sygemeldes, det var ikke med min gode vilje.. Men jeg gavner ingen, hverken mig selv og slet ikke min søn, at sætte ham for tidligt til verden fordi jeg ikke passede på :-) Nu er det okay og jeg vil fokuserer på at slappe af og nyde det sidste af graviditeten :-) 

Anmeld

19. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg blev sygemeldt fra mit studie pga plukveer da jeg var lidt over halvvejs i graviditeten. 
Så jeg tror sagtens du kan blive sygemeldt af lægen. 

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

Åh tak allesammen  Det giver lige lidt ro i sjælen, for jeg er godt nok nervøs for hvis jeg ikke kan blive sygemeldt, om hvad der så ville ske med mig og den lille?! Så hellere gå hjemme resten af graviditeten end at få sat den bette i verden for tidligt (som en af jer også skrev).

Mange tak for svarene, det letter virkelig mit hjerte

Anmeld

19. januar 2015

Dianabk

Har du talt med din leder om det? Måske han/hun kan forstå at du ikke vil kunne arb fuld tid, men måske have noget skåne arb af en art? 

Jeg er selv sygemeldt og har været det siden D. 20/12 (grundet kraftige pluk veer og udviget nyre bækken som giver mange smerter ) og skulle først gå fra D.1/3 har dog lavet lidt hjemmefra ( jeg kan simpelhen ikke sidde stille &nbsp 

Jeg var selv ved lægen idag da udbetaling Danmark ville have en læge erklæring på at jeg virkelig ikke kan arb. Og det var slet ikke noget problem for min læge at lave den. ( husk du ikke selv skal betale for den hvis det er arb giver eller anden instans som beder om den ) 

Anmeld

19. januar 2015

Masig

Min læge har også rådet mig til sygemelding pga for mange plukveer... jeg har dog valgt kun en deltids sygemelding, men kan tydeligt mærke forskel på de dage jeg er på fuldtid og de dage jeg er på deltid så det giver altså meget god mening selvom det nogle gange kan virke fjollet at gå hjem pga plukveer og smerter... (synes jeg i hvert fald)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.