Jeg er en kvinde på 38, gift med en dejlig mand på 40. Vi har været sammen i 8 år. Jeg har 3 børn på 14,16 og 18 år fra et tidligere ægteskab.
Min mand har aldrig lagt skjul på han ikke ønsker sig sine egne børn. Grundet sygdom har jeg heller ikke haft lyst til flere børn, så alt var jo helt perfekt. Jeg er efterfølgende blevet transplanteret og har det godt igen. Nu er jeg bare i den situation at jeg alligevel har lyst til et barn med min mand, lysten har været der i et års tid nu. Der er en lille risiko for min krop vil blive svækket ved en graviditet, men jeg får den “rigtige” medicin i forhold til graviditet.
Min mand har ikke skiftet mening, han har ikke lyst. De årsager han nævner er
1. Han vil være så bange for at få et sygt barn og vil hellere undvære end blive såret.
2. Han ved ikke om han kan finde ud af at være far og have det ansvar( han er en god papfar for mine børn)
3. Han synes man bliver meget bundet af et barn. (Vi er nærmest altid hjemme, går ikke til sport og går ikke i byen hver weekend). 4. Han er bange for at miste mig
Jeg er fortvivlet da jeg brændende ønsker mig et barn mere med min mand. Har overvejet i desperation at blive gravid for mig selv(anonym sæddonor) men har droppet den ide, den var tænkt i panik(ikke sagt højt). At forlade min mand og blive gravid med en anden er ikke en mulighed.
Anmeld