Jeg ved der er delte vande omkring dette emne, derfor jeg føler at jeg er nødsaget til at skrive at jeg fordrer til god tone og unødvendige kommentarer frabedes.
Sagen er den, at jeg står og skal indberette en person (P) for socialt bedrageri, så jeg søger lidt erfaringer fra folk som har prøvet det før eller været i lignende situation ift. dokumentation af dette osv.
Forhistorie; Jeg har gjort opmærksom på før, at det for mig er totalt grænseoverskridende at være vidne til socialt bedrageri på den måde som jeg er, og hvis P ikke ændrede situationen ville jeg indberette P. Simpelthen fordi det i min optik er SÅ forkert, og at skide på andre mennesker. Fint nok at være på dagpenge, fint nok at have et arbejde - bare ikke samtidig!
Muligvis er det også fordi P på ingen måde skjuler at det er hvad der foregår, som provokere mig nok til at bruge tid på at indberette et andet menneske. Jeg syntes bare ikke det er ok 
Det omhandler P, som er på dagpenge men alligevel arbejder ved siden af i en tattovør-forretning. P reklamere stort med på bl.a. sin Instagram-profil hvor arbejdet finder sted, noget af det arbejde P har lavet. Altså i selve præsentationen af profilen står der at P er i lære, i XXX-butik og man kan kontakte P på tlf XXXXXX for tid. Udover er der også billeder i profilen, hvor P viser billeder af hvad P har produceret.
Skal disse dokumenter vedhæftes min indberetning? Og hvordan kan man gøre det? Gælder det overhovedet som dokumentation? Og hvad med den forretning, som P arbejder i? De gør vel også noget ulovligt. Jeg ved at indehaveren af den butik, er en af P's venner som jeg går udfra dækker over P.
Hvor meget dokumentation skal jeg som indberetter have, for at kunne lave en indberetning for socialt snyd? Og hvor seriøst tager kommunen sådan en indberetning?
Anmeld