job vs baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
11 svar
6 synes godt om
15. januar 2015

HappyOne

Hej alle. 

Håber virkelig på hjælp. 

Jeg skal til jobsamtale i morgen og igen den 23. januar. Jeg har et deltidarbejde på 7 timer i ugen pt. Jeg er har lige meldt mig ind i a-kasse i sidste uge, da det åbenbart kun var min kæreste der var i en. 

Nu har jeg fundet ud af at jeg var gravid og jeg ønsker vi ønsker os inderligt et barn. Men som i kan se er min jobsituation ikke den bedste, min kæreste har fuldtidsjob med god løn. Er kun 4+2 i dag. 

Nu til mit spørgsmål:

- Ville i nævne til disse to jobsamtaler at jeg er gravid? 

- Er det dumt at tage et arbejde nu, eller er det en god idé?

- Hvis jeg ikke får jobbet, skal jeg så på kontanthjælp under barsel?

Håber virkelig i kan hjælpe, er førstegang gravid, så har ikke prøvet det før. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Mulle0802

vBirgitte skriver:

Hej alle. 

Håber virkelig på hjælp. 

Jeg skal til jobsamtale i morgen og igen den 23. januar. Jeg har et deltidarbejde på 7 timer i ugen pt. Jeg er har lige meldt mig ind i a-kasse i sidste uge, da det åbenbart kun var min kæreste der var i en. 

Nu har jeg fundet ud af at jeg var gravid og jeg ønsker vi ønsker os inderligt et barn. Men som i kan se er min jobsituation ikke den bedste, min kæreste har fuldtidsjob med god løn. Er kun 4+2 i dag. 

Nu til mit spørgsmål:

Det er en svær situation du står i, tænker du bliver nødt til at lade være med at fortælle det, da du er så kort henne "ikke at jeg håber det for dig, men i realiteten kan noget gå galt i gravidliteten. På en måde kan man jo senere sig at du vidste ikke du var gravid når du kun er 4+2.

Vi havde en på arbejde der gjorde det hun var endnu længere henne. Hun blev ansat og en uge senere meddelte hun at hun var gravid. Synes det var lidt "svinsk" over for arbejdsgiver, men ville alligevel lade være med at sige noget når du ikke er længere henne. Det bedste situation for dig er da klart at få arbejde og løn under barsel. 

Tror hvis du siger det til samtalerne, ødelægger du dine chancer på forhånd. 

Held og lykke.

Anmeld

15. januar 2015

HappyOne

Mulle0802 skriver:

Det er en svær situation du står i, tænker du bliver nødt til at lade være med at fortælle det, da du er så kort henne "ikke at jeg håber det for dig, men i realiteten kan noget gå galt i gravidliteten. På en måde kan man jo senere sig at du vidste ikke du var gravid når du kun er 4+2.

Vi havde en på arbejde der gjorde det hun var endnu længere henne. Hun blev ansat og en uge senere meddelte hun at hun var gravid. Synes det var lidt "svinsk" over for arbejdsgiver, men ville alligevel lade være med at sige noget når du ikke er længere henne. Det bedste situation for dig er da klart at få arbejde og løn under barsel. 

Tror hvis du siger det til samtalerne, ødelægger du dine chancer på forhånd. 

Held og lykke.

Det er også det jeg tænker 

Jeg synes bare, som du siger det, at det er svinsk, hvis ikke jeg siger noget, men det vil jo også være dumt at ødelægge det sådan for mig selv. 

Anmeld

15. januar 2015

Mulle0802

vBirgitte skriver:

Det er også det jeg tænker 

Jeg synes bare, som du siger det, at det er svinsk, hvis ikke jeg siger noget, men det vil jo også være dumt at ødelægge det sådan for mig selv. 

Verden er desværre blevet sådan at dem der har spidse albuer kommer frem og derfor vil jeg bestemt mene du ikke skal sige det - i realiteten kunne det jo sagtens være du ikke vidste det endnu. 

Anmeld

15. januar 2015

babyprojekt

Jeg synes ikke du skal sige det.  Du skal først sige til din arbejdsgiver senest 3 måneder inden du går på barsel at du gravid.  Så var det mig.  Havde jeg nok bare sagt at det ikke  var planlagt og du viste det ikke da du var til samtale.  

Anmeld

15. januar 2015

HappyOne

babyprojekt skriver:

Jeg synes ikke du skal sige det.  Du skal først sige til din arbejdsgiver senest 3 måneder inden du går på barsel at du gravid.  Så var det mig.  Havde jeg nok bare sagt at det ikke  var planlagt og du viste det ikke da du var til samtale.  

Okay, tak for svar. 

Jeg nævner ikke noget, tror også jeg ville ødelægge det totalt for mig selv. 

Anmeld

15. januar 2015

Masig

Jeg synes ikke du skal sige noget, når du ikke er længere henne. Jeg har selv stået i næsten samme situation. Dvs jeg vidste faktisk ikke jeg var gravid, da jeg var til samtale (var omkring 3+0), og fandt først ud af det en uge efter, da jeg havde fået jobbet. Jeg valgte dog alligevel først at fortælle det, da jeg havde været til NF scanning i uge 12, for at være sikker på at alt var som det skulle være...

De tog det super flot, synes bare det var fantastisk, og lærerigt for dem, da de aldrig havde haft en på barsel før..

Det er vilkårene, når man ansætter kvinder, de kan altså "risikere" at blive gravide

Anmeld

15. januar 2015

babyprojekt

vBirgitte skriver:

Okay, tak for svar. 

Jeg nævner ikke noget, tror også jeg ville ødelægge det totalt for mig selv. 

Tror helt klart de ville vælge dig fra hvis de fik det at vide.

Anmeld

15. januar 2015

FrkGranger

Jeg vil intet sige jeg har selv været til 3 jobsamtaler da jeg 2 mdr henne fortalte intet men fik ikke jobene...

Med hensyn til indtægt vil du få kontanthjælp under barsel da du skal have været i a-kassen et år for at være berettiget til dagpenge...

Lige pt er jeg på barselsdagpenge og ledig pr 1. maj men søger allerede job nu og droper med glæde barslen hvis jeg får et job..

Anmeld

15. januar 2015

lille-fisen

vBirgitte skriver:

Hej alle. 

Håber virkelig på hjælp. 

Nu til mit spørgsmål:

Tag til jobsamtalerne og lad være med ar fortælle du er gravid. Det er meget meget tidligt endnu, så lad være at nævne det. Egentligt er man først forpligtet til at fortælle det tre måneder før du skal på barsel. Men selvfølgelig er der altid den der med at man føler lidt at man måske har ført arbejdsgiver bag lyset. Men altså... Sådan er det jo bare. Synes det er alt for tidligt til at nævne noget. Tag hellere til samtalerne og se hvad der sker derefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.