Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefrifødsel og det vil kan jeg på det varmeste anbefale. Jeg synes det var smertefrit - hårdt, ja, men det gjorde ikke ondt på noget tidspunkt, andet end de par gange, hvor jeg ikke fik vejrtrækningen med inden veen.
Jeg havde vestorm under det meste af fødslen og endte med 3. grads bristning - men det var alligevel en fantastisk oplevelse! Ro, kontrol og fuldstændig koncentration. Sådan havde jeg det under hele min fødsel. Og det foregik uden så meget som en Panodil!
Tænk på, at du skal forberede dig, lige som du ville forberede dig, hvis du skulle løbe et marathon. Smertefri fødsel handler om vejrtræknings- og afspændingsøvelser og så får du en grundig gennemgang af, hvad der sker i kroppen under fødslen. Hvordan man kan sætte gang i fødslen igen selv, hvis den af en eller anden årsag går i stå. Og meget andet
Fødselsfilm er der også på kurset, men det man sidder tilbage med, er en følelse af at virkede så nemt ud, en smuk, rolig oplevelse og slet ikke som f.eks. i de programmer der har kørt på DR, hvor man tænker "ALDRIG I LIVET OM JEG SKAL FØDE", kvinder i panik, stor smerte osv.
Tjek deres hjemmeside ud og læs fødselsberetningerne
Det er for nogle en større udskrivning, men alle pengene værd, hvis du spørger mig.
Held og lykke
Anmeld