Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
2 svar
1 synes godt om
14. januar 2015

Cecilie6700

Hej fantastiske damer. 

Jeg overvejer at lade vær med at tage barsel og give den til min kæreste. 

Situationen er den at min job evt, uddannelsessituation til den tid er bedre end min kærestes.

Men kan vi det?

Jeg har termin d. 9. juni, og overvejer at tage et job eller udvide min uddannelse omkring september.

Kan min kæreste så tage hele min barsel?

På forhånd tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Hmmm

Mener at de første 14 uger skal du have og resten kan i gøre med hvad i vil evt gemme  

Anmeld

14. januar 2015

M (:

Cecilie6700 skriver:

Hej fantastiske damer. 

Jeg overvejer at lade vær med at tage barsel og give den til min kæreste. 

Situationen er den at min job evt, uddannelsessituation til den tid er bedre end min kærestes.

Men kan vi det?

Jeg har termin d. 9. juni, og overvejer at tage et job eller udvide min uddannelse omkring september.

Kan min kæreste så tage hele min barsel?

På forhånd tak  

De første 14 uger er øremærket moren, derudover har i 32 uger, som i kan dele som i vil.

Du er ikke tvunget til at bruge de 14 uger, men du har krav på dem og de kan ikke deles med faren. De kan dog vist gemmes til og med barnets 8. leveår. Derudover har faren 14 dage inden for de første 14 uger. 

I kan frit vælge at forlænge de 32 uger med op til 8 uger ekstra, men så vil I få en lavere dagpengesats (man får i sidste ende udbetalt et fast antal kr uanset om man holder barsel 32 eller 40 uger - beløbet bliver bare divideret ud på den periode i vælger).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.