,Hej Lisbeth!
Min søn på 8 mdr skal starte i dagpleje her 1 februar. Et par dage inden han bliver 9 mdr. Jeg er MEGET nervøs.
hvordan føler børnene det? Jeg er så bange for at han føler sig svigtet og forladt af mig, når jeg efterlader ham der så ofte. Jeg er bange for at han bliver gladere for dagplejemor end mig, da hun jo så har ham det meste af hans vågne tid 
Jeg er også bange for at han ikke får nok fysisk kontakt deroppe fordi der er 4 andre børn at tage sig af også... 
Ved egentlig ikke hvad jeg vil med mit spørgsmål, måske bare blive beroliget lidt?
På forhånd tak.
Lisbeths svar
Hej !
Det er sorgfuldt at aflevere sit lille barn til en pasning. være væk i lang tid og bekymre sig om mange ting.
Det gør de fleste forældre og alligvel går det næsten altid godt.
Det tætte bånd som du har, og har haft til dit barn i snart 9 måneder et et sikkert fundament for jeres fortsatte kontakt. Det kan ingen tage fra dig.
Du vil bekymre dig om han får det. han skal have hos dagplejen. Han får ikke en mor, det har han. Han får. forhåbentlig en kærlig kompetent dagplejer, som er glad for børn og super god til at være der for de små.
Sørg for at få et godt samarbejde med hende. måske kan hun i starten sende dig en sms at alt er vel..
Der kommer sikkert nogle reaktioner fra dit barn . mere brug for favn og nærvær.
Det skal nok gå godt, håber du bliver glad for dagplejen og dit barn vil trives.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld