mystisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
14 svar
3 synes godt om
14. januar 2015

anonym37

Hvordan kan det være at nogen får tilbudt fødselsforberedelse og andre ik gør, syntes det er lidt underligt, vi venter vores første barn og vores jordmor syntes ik det er nødvendigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
anonym37 skriver:

Hvordan kan det være at nogen får tilbudt fødselsforberedelse og andre ik gør, syntes det er lidt underligt, vi venter vores første barn og vores jordmor syntes ik det er nødvendigt

Det har jeg aldrig før hørt, at en JM skulle have sagt. 

Derimod synes jeg ofte, at man hører at folk får vredet armen rundt for at tage afsted til det, og så er det offentlige tilbud vist mest af alt bare en sludder for en sladder. 

-Jeg var i øvrigt aldrig til det.. JM under fødslen gav super gode instrukser hele vejen igennem.

Anmeld

14. januar 2015

minførste

Der hvor jeg er tilknyttet kan man selv ringe og melde sig til deres kursus, når man er førstegangsfødende. 

Er det en mulighed for dig?

Anmeld

15. januar 2015

anonym37

minførste skriver:

Der hvor jeg er tilknyttet kan man selv ringe og melde sig til deres kursus, når man er førstegangsfødende. 

Er det en mulighed for dig?

Nej, men hun syntes nok jeg skal klare det;-) og selvfølgelig gør jeg det syntes bare det er underligt, men der er os kun 3 uger igen

Anmeld

15. januar 2015

hejmeddig10

Vi venter også vores første barn. Og min første jordmoder tilbød os det heller ikke, men da jeg så flyttede jordmoder til et andet sted, spurgte hun om jeg var blevet det tilbudt, og eftersom jeg ikke havde fået tilbudet, så skyndte hun at sætte mig på et hold der allerede er begyndt. Så jeg når kun at få 3 "lektioner" og så stopper det lige inden jeg skal føde, så man kan jo kun håbe at jeg ikke føder før tid  

Men synes godt nok det er underligt at du ikke må gå til det for din jordmoder! 

Anmeld

15. januar 2015

Anna2706

Jeg fik det tilbudt af min jordemor da jeg var gravid. Det var så kun for gravide der var under 25 år, da jeg selv var det. Mener det var fra uge 30 til omkring uge 35 men er ikke helt sikker. 

Synes det var meget hyggeligt at være sammen med andre i samme situation, men jeg kunne da godt ha undværet det 

Anmeld

15. januar 2015

MHB

Nogle steder er tilbudet om fødselsforberedelse sparet væk. Her er der kun særlige hold for unge (under 25 år) familier! 

Anmeld

15. januar 2015

anonym37

hejmeddig10 skriver:

Vi venter også vores første barn. Og min første jordmoder tilbød os det heller ikke, men da jeg så flyttede jordmoder til et andet sted, spurgte hun om jeg var blevet det tilbudt, og eftersom jeg ikke havde fået tilbudet, så skyndte hun at sætte mig på et hold der allerede er begyndt. Så jeg når kun at få 3 "lektioner" og så stopper det lige inden jeg skal føde, så man kan jo kun håbe at jeg ikke føder før tid  

Men synes godt nok det er underligt at du ikke må gå til det for din jordmoder! 

I starten sagde hun at vi ville blive det tilbudt men så ændrede hun mening, og vi vil ik få det tilbudt, det er ik nødvendigt for os, og nu er der kun 3 uger igen

Anmeld

15. januar 2015

hejmeddig10

anonym37 skriver:

I starten sagde hun at vi ville blive det tilbudt men så ændrede hun mening, og vi vil ik få det tilbudt, det er ik nødvendigt for os, og nu er der kun 3 uger igen

Hvor går du til jordmoder? 

Har også selv kun en små 3 uger igen  

Anmeld

15. januar 2015

minførste

anonym37 skriver:

Nej, men hun syntes nok jeg skal klare det;-) og selvfølgelig gør jeg det syntes bare det er underligt, men der er os kun 3 uger igen

Ja, så kan jeg godt se det....  Det er da mærkeligt !

Vi starter i næste uge, hvor jeg er i uge 28 og så er det 4 gange med 14 dages mellemrum. Men et sådan forløb kan jo ikke lade sig gøre med 3 uger tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.