Hvor mange behandlinger var I igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
7 svar
1 synes godt om
14. januar 2015

Mettevp

Jeg har for noget tid siden været hos min gyn, hvor jeg blev undersøgt og fik konstateret PCO; jeg er nu startet op i Provera som skal få min menstruation tilbage hvorefter jeg skal tage pergotime på 3, 5 , 7 dagen og derefter ind og skannes, min mands sæd skal tjekkes fredag.

Mit spørgsmål er: hvor mange forsøg var I igennem og hvor mange æg osv var klar hos jer?

Hvis I blev insemineret med jeres mands sæd, gjorde det ondt og hvad var der efter af tegn i kroppen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Mille:)

Mettevp skriver:

Jeg har for noget tid siden været hos min gyn, hvor jeg blev undersøgt og fik konstateret PCO; jeg er nu startet op i Provera som skal få min menstruation tilbage hvorefter jeg skal tage pergotime på 3, 5 , 7 dagen og derefter ind og skannes, min mands sæd skal tjekkes fredag.

Mit spørgsmål er: hvor mange forsøg var I igennem og hvor mange æg osv var klar hos jer?

Hvis I blev insemineret med jeres mands sæd, gjorde det ondt og hvad var der efter af tegn i kroppen?

Vi har i 2014 været igennem 8 inseminations forsøg og ca 5 gange selv forsøgt imens jeg har været i hormonbehandling.

Vedr. æg var det meget forskelligt... Da jeg kun var på pergotime, fik jeg imellem 1-3 æg, hvoraf kun ca 1 var god, og ved menopur kom jeg op på imellem 5-7 æg, hvoraf kun 2-4 var gode

Det gjorde ikke ondt at blive insemineret, men nogle gange fik jeg en murrende fornemmelse, (jeg kunne mærke at der var godt fyldt op)

jeg havde ingen tegn i kroppen efter inseminationen, men fik en del symptomer af Ovitrellen (ægløsningsprøjten) som lignede graviditets symptomer som, kvalme, ømme bryster, skærpet lugtesans, humørsvingninger og træthed.

Vi er nu gået videre og skal starte op på IVF

Rigtig meget held og lykke

Anmeld

22. januar 2015

fru_winther

Mettevp skriver:

Hej.

Jeg har pcos og var igennem 2 stks.

Den tredje insimination blev aflyst grundet æg på den forkerte æggestok ( har kun en æggeleder)

Er nu sendt til IVF (reagensglas)

Jeg dannede et æg per gang og blev sat op i dosis i det (mislykkedes) tredje forsøg, for at lave flere end et. Det virkede ikke. Det skal lige siges jeg blev gravid i allerede første inseminations forsøg men havde en beskadiget æggeleder. (Derfor jeg fik en Gul)

De sendte mig videre fordi jeg kun har en æggeleder.

Men bare rolig, de ved hvad de laver og vurdere dig nøje 

Anmeld

22. januar 2015

Mettevp

fru_winther skriver:

Hej.

Jeg har pcos og var igennem 2 stks.

Den tredje insimination blev aflyst grundet æg på den forkerte æggestok ( har kun en æggeleder)

Er nu sendt til IVF (reagensglas)

Jeg dannede et æg per gang og blev sat op i dosis i det (mislykkedes) tredje forsøg, for at lave flere end et. Det virkede ikke. Det skal lige siges jeg blev gravid i allerede første inseminations forsøg men havde en beskadiget æggeleder. (Derfor jeg fik en Gul)

De sendte mig videre fordi jeg kun har en æggeleder.

Men bare rolig, de ved hvad de laver og vurdere dig nøje 

Okay, det lyder til det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår og hvordan det hele forløber sig med hormoner..

Er der nogen af jer der har været gravid uden hjælp af hormoner?

Jeg blev nemlig gravid sidste år i Februar, på mystisk vis uden jeg havde haft mens i ca. 6 måneder, men desværre fik jeg en spontan abort 11 uger henne, hvor jeg fik tabletter, for at få fosteret ud.

Mit spørgsmål er så om nogen har prøvet noget af det samme og et år efter fået hormoner hvor det lykkes med en sund graviditet, og ikke flere spontane aborter efter det??  

Anmeld

22. januar 2015

KatjaBN

Jeg har også pco! 

Vi var igennem 4 insimineringer, før jeg blev gravid. Og nu sidder jeg med min 2 måneder gamle dreng i armene. 

jeg syntes ikk det gjorde ondt, men det kan nive en smule! Men det ikk slemt overhovedet! Også er det er utroligt hurtigt overstået  

held og lykke

Anmeld

22. januar 2015

mpr

Kan ikke forstå hvorfor du skal holde pause dage.. Men det er måske en anden løsning  

Jeg har været igennem cirka 10 cyklusser (er holdt lidt op med at holde styr på det, men hvad jeg lige kan regne mig frem til så er det cirka det) 

Jeg startede ud med to pergotime fra dag 3-7 der udviklede jeg ingen æg, så gik vi op på 3 om dagen fra 3-7 dagen og der udviklede jeg et æg.. Har så været igennem et inseminations forsøg i december som blev ugyldig gjort da jeg havde fået standard behandling hvilket resulterede i at jeg ikke udviklede nogen æg..

Er lige blevet insemineret i mandags (med mandens sæd), lidt i hast da mit æg pludselig var forsvundet og var selv rigtig nervøs (første gang) men det var slet ikke så slemt som jeg havde troet, det gjorde ikke ondt, jeg blev dog lidt svimmel bagefter, men det var med stor sandsynlighed fordi jeg var så nervøs for hvordan det skulle have været gået så min krop var blevet stresset  - har fået æl sprøjte de sidste 4 forsøg på nær den sidste her da vi ikke nåede det, og så da mit forsøg blev aflyst. 

- Er stadig ikke gravid men vi håber det lykkes - Har selv PCOS. 

Anmeld

22. januar 2015

grinny

Er blevet insemineret idag for 4. gang 

Første gang havde jeg 1 æg, 2. og 3. fik jeg Pergotime og Gonal-F og lavede 3 æg og her sidste gang på det samme med 2 æg.

Det gør ikke ondt, men det kan godt spændende en lille smule 

Anmeld

26. januar 2015

Mettevp

mpr skriver:

Kan ikke forstå hvorfor du skal holde pause dage.. Men det er måske en anden løsning  

Jeg har været igennem cirka 10 cyklusser (er holdt lidt op med at holde styr på det, men hvad jeg lige kan regne mig frem til så er det cirka det) 

Jeg startede ud med to pergotime fra dag 3-7 der udviklede jeg ingen æg, så gik vi op på 3 om dagen fra 3-7 dagen og der udviklede jeg et æg.. Har så været igennem et inseminations forsøg i december som blev ugyldig gjort da jeg havde fået standard behandling hvilket resulterede i at jeg ikke udviklede nogen æg..

Er lige blevet insemineret i mandags (med mandens sæd), lidt i hast da mit æg pludselig var forsvundet og var selv rigtig nervøs (første gang) men det var slet ikke så slemt som jeg havde troet, det gjorde ikke ondt, jeg blev dog lidt svimmel bagefter, men det var med stor sandsynlighed fordi jeg var så nervøs for hvordan det skulle have været gået så min krop var blevet stresset  - har fået æl sprøjte de sidste 4 forsøg på nær den sidste her da vi ikke nåede det, og så da mit forsøg blev aflyst. 

- Er stadig ikke gravid men vi håber det lykkes - Har selv PCOS. 

Tror måske pga. pauser og det, at det er fordi jeg har været gravid uden hjælp før og de gerne vil gå stille og rolig frem da det godt kan lade sig gøre uden. men det der er i det er at jeg har sjælende ægløsning pga. PCO. kan også forstå på det at der er forskellige grader af PCO og det er derfor tabeletter ikke hjælper alle til modne æg..

Krydser finger det lykkes for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.