Hvordan kommer jeg til at kunne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
12 svar
4 synes godt om
14. januar 2015

mpr

Holde ud at bo i min 3 værelses lejlighed?! 

Okay ja, vi bor på cirka 74 m2 en 3 værelses, og har boet her snart 4 år.. Og jeg er ved at få spat! Vi bor min mand, jeg, vores 2 katte og på halv tid min bonus.. Jeg nyder at være sammen med min mand har ikke brug for alene tid, men har brug for mere plads! Har brug for at jeg ikke føler mig indeklemt.. Er træt af at jeg skal gå flere kilometer for at komme til noget der bare minder om noget ordentlig grønt... Og vi forsøger jo også på at få en bette mere og har prøvet i et par år nu uden held dog.. Derud over frygter jeg at vi ikke bare lige kan flytte i noget bare fordi jeg får en positiv test, så det kunne være vi skulle finde plads til et barn mere i vores soveværelse der i forvejen er ret proppet... 

Hvad gør i andre der bor i mindre lejligheder for at få tingene til at kunne holde det ud? Det er svært at gøre rummene større, men ved bare ikke hvor længe der går før jeg får et flip.. Vi har ikke bil, og bonus har ingen cykel længere, så det med at komme ud til ting bliver tit gemt væk fordi hverken bonus eller os orker at skulle gå langt hvis det er meget koldt eller regnvejr for vi kommer jo ikke indenfor når vi går på legeplads... Så forsvinder det sjove lidt i at komme på legeplads, vi bruger jo mere tid på at være ude at gå end vi rent faktisk er på legepladsen... Og der er også sjældent andre børn når vi er ude... 

Hvad gør i andre please kom med nogle tips.. Og til jer der bor i hus... Hvor stor en indkomst kan vi regne med at skulle have før en bank vil låne os til et hus?

Tak for i læste med...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

mpr

Skal lige siges, jeg flyttede ind før jeg fandt min mand, og dengang var der jo rigelig med plads til mig og en kat... Nu er der bare trængt.. Er måske lidt for meget luksus dyr, men selv efter de her snart 4 år i lejligheden har jeg ikke vænnet mig til ikke længere at bo i et stort hus som jeg gjorde før jeg flyttede hjemmefra... >_>

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

Tja vi boede to voksne og to børn og en hund i en toværelses på 60m2. Laaaaangt fra alt og uden bil. Og jeg fik også tit spat. Så jeg sparede op til indskud på en større bolig og flyttede familien. Det kan anbefales!  

Anmeld

14. januar 2015

mpr

SandraXOXO skriver:

Tja vi boede to voksne og to børn og en hund i en toværelses på 60m2. Laaaaangt fra alt og uden bil. Og jeg fik også tit spat. Så jeg sparede op til indskud på en større bolig og flyttede familien. Det kan anbefales!  

Vil jeg også rigtig gerne! ^^ Vil bare så gerne at vi kan flytte i eget hus, for orker ikke at skulle flytte igen om 5 år.. Og det er jo mange penge at spare op.. Men det er jo den vej det må gå xD 

Men er der slet ikke nogle råd til hvordan man kan slappe mere af så længe man er tvunget til at blive hvor man er? ^^ 

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

mpr skriver:

Vil jeg også rigtig gerne! ^^ Vil bare så gerne at vi kan flytte i eget hus, for orker ikke at skulle flytte igen om 5 år.. Og det er jo mange penge at spare op.. Men det er jo den vej det må gå xD 

Men er der slet ikke nogle råd til hvordan man kan slappe mere af så længe man er tvunget til at blive hvor man er? ^^ 

Jeg trænede en hel del, cyklede mange ture og gik lange ture med familien og vovsen og kom på den måde ud af huset men det virker ikke som om du er udemenneske. Og så ryddede jeg ofte op og smed halvdelen af vores ting til storskrald så der kom lidt luft i lejligheden. Og så holdt vi alt i hvide lyse farver så de to rum vi havde virkede større. Men ja tilsidst fik vi spat og flyttede i stort hus (og her er jeg så heller ikke tilfreds haha. Så er glad for vi ikke købte huset men kun lejede det) 

Anmeld

14. januar 2015

Troldemommi

mpr skriver:

Holde ud at bo i min 3 værelses lejlighed?! 

Okay ja, vi bor på cirka 74 m2 en 3 værelses, og har boet her snart 4 år.. Og jeg er ved at få spat! Vi bor min mand, jeg, vores 2 katte og på halv tid min bonus.. Jeg nyder at være sammen med min mand har ikke brug for alene tid, men har brug for mere plads! Har brug for at jeg ikke føler mig indeklemt.. Er træt af at jeg skal gå flere kilometer for at komme til noget der bare minder om noget ordentlig grønt... Og vi forsøger jo også på at få en bette mere og har prøvet i et par år nu uden held dog.. Derud over frygter jeg at vi ikke bare lige kan flytte i noget bare fordi jeg får en positiv test, så det kunne være vi skulle finde plads til et barn mere i vores soveværelse der i forvejen er ret proppet... 

Hvad gør i andre der bor i mindre lejligheder for at få tingene til at kunne holde det ud? Det er svært at gøre rummene større, men ved bare ikke hvor længe der går før jeg får et flip.. Vi har ikke bil, og bonus har ingen cykel længere, så det med at komme ud til ting bliver tit gemt væk fordi hverken bonus eller os orker at skulle gå langt hvis det er meget koldt eller regnvejr for vi kommer jo ikke indenfor når vi går på legeplads... Så forsvinder det sjove lidt i at komme på legeplads, vi bruger jo mere tid på at være ude at gå end vi rent faktisk er på legepladsen... Og der er også sjældent andre børn når vi er ude... 

Hvad gør i andre please kom med nogle tips.. Og til jer der bor i hus... Hvor stor en indkomst kan vi regne med at skulle have før en bank vil låne os til et hus?

Tak for i læste med...  

Vi bor 2 voksne, 2 børn og en kat på 90 km2 rækkehus, jeg kræver plads omkring os så vi er blevet rigtig gode til at sortere og smide væk, gider ikke have noget til at stå og fylde som ikke bliver brugt.

og så har vi lejet et ekstra depotrum til det vi ikke vil af med og som sjældent bliver brugt, det koster 200 kr om måneden, men uden den var jeg nok konstant sur pga rod  så min mand syntes det sagtens er alle pengene værd 

Monica 

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

Først boede vi to voksne og et barn i en toværelses, men der flyttede jeg aldrig sådan rigtigt ind 

Derefter boede vi to voksne en på 12 og en baby i en treværelses og jeg kom fra meget plads, så troede aldrig det kunne lade sig gøre... Men vi begrænsede vores ting (selvom jeg har maaaange ting og er hundrede procent maksimalist), vi var heldige der var plads til en lille spisebord i køkkenet så jeg havde flere steder at være og lukke døren. Baby boede inde hos os i soveværelset og havde så et lille hjørne i stuen, så ingen babyindretning (har jeg så heller ikke prøvet senere selvom vi havde pladsen for det endte med baby hver gang "bare" var hos os).

derudover så købte vi en lille daghave så jeg kunne drøne der ned hele sommeren, jeg gik utrolig mange ture. Men vil sige jeg nok mest af alt besluttede mig for vi havde verdens skønneste hjem og nød det... 

Nu sidder jeg i en lejlighed på over det dobbelte antal kvadratmeter og jeg kan nogen gange savne min lille skønne lejlighed som vi havde indrettet så skønt. Plads er skønt, men man fylder bare pladsen ud og har igen brug for mere....

Anmeld

14. januar 2015

JH12

Snak med manden om at finde noget andet? 

De første mange år sammen med min kæreste og vores 2 hunde, boede vi på 64 km2 i en to værelses, og der fik vi også vores datter og boede der indtil hun var 1,8 år. Hos os betød indretningen rigtig meget også udnytte solen mest muligt.. Men det var da dejligt at vi endelig fik solgt lejligheden.. 

Anmeld

14. januar 2015

serinasmor

Hmm ... Se på økonomien om det er muligt at finde noget større ... Arbejd hen mod det ... I mellemtiden ryd op og vær kreativ med indretningen ... Og køb en brugt cykel til bonus  

Anmeld

14. januar 2015

Sissel

Jeg bor alene med 3 børn og en kat på 70 m2. Og her er da lidt trængt når vi får gæster, men det går 

jeg sørger for at holde orden i tingene. Altså virkelig orden. I både børnenes og mine. Gå alle jeres ting igennem og få ryddet gevaldigt ud i dem. 

Og så synes jeg da I burde købe en cykel til bonus.. Børnecykler koster næsten ingenting brugt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.