Malke ud - hvor meget MM pr. flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg plejde altid at malke ca 200-250 ml ud, til når thea sku ha en flaske. Var jeg væk i "længer" tid end 5-6 timer malkede jeg 2 flasker ud, så der var dn i resave. 

Du ka sagtens fryse din mælk og i køleskabet ka det holde sig i ca 3 dage! 

Og bare lige et godt råd, så prøv lige om hun overhovedet vil tage flasken, inden selve dagen. Her ville thea feks gerne tá flaske, men alberte har nægtet at tage flaske! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

LLT.

Her både ammer jeg og giver flaske og det har ingen indflydelse på amningen overhovedet

men nå når hun får mme spiser hun mellem 90-120ml, og hun bliver 10 uger på torsdag, det kunne måske give dig en ide om hvad du skal malke ud  

men hellere have en brik med mme liggende

Anmeld

13. januar 2015

Frk_Louise

StineW79 skriver:

Jeg plejde altid at malke ca 200-250 ml ud, til når thea sku ha en flaske. Var jeg væk i "længer" tid end 5-6 timer malkede jeg 2 flasker ud, så der var dn i resave. 

Du ka sagtens fryse din mælk og i køleskabet ka det holde sig i ca 3 dage! 

Og bare lige et godt råd, så prøv lige om hun overhovedet vil tage flasken, inden selve dagen. Her ville thea feks gerne tá flaske, men alberte har nægtet at tage flaske! Vh stine

Hvis jeg nu malker ud til 2 flasker a cirka 200 ml, så burde der vel være nok til 3-4 timer? 

Har aldrig prøvet det før og vil jo ikke risikere at far står herhjemme med en grædende og sulten pige. 

Ja, det foreslog farmand også igår afsted, at vi skulle gøre idag. Så han lige kunne prøve at made hende 

Men tak for dit gode råd! 

Anmeld

13. januar 2015

Frk_Louise

LLT. skriver:

Her både ammer jeg og giver flaske og det har ingen indflydelse på amningen overhovedet

men nå når hun får mme spiser hun mellem 90-120ml, og hun bliver 10 uger på torsdag, det kunne måske give dig en ide om hvad du skal malke ud  

men hellere have en brik med mme liggende

Nej og nu er det selvfølgelig også kun den ene gang. Så mon ikke hun gerne vil forsætte med at tage brystet bagefter, selvom hun får flaske et par gange 

Det plejer at være nemt nok for hende at få mælken ud 

Anmeld

13. januar 2015

LLT.

Frk_Louise skriver:

Nej og nu er det selvfølgelig også kun den ene gang. Så mon ikke hun gerne vil forsætte med at tage brystet bagefter, selvom hun får flaske et par gange 

Det plejer at være nemt nok for hende at få mælken ud 

Jo mon ikke

Anmeld

13. januar 2015

(august)

Frk_Louise skriver:

Hvor længe rækker de 150 ml cirka så? Eller skal forstås som om, at det er pr. flaske? 

150ml pr flaske og en flaske svarer til et måltid. 

Anmeld

13. januar 2015

EnGodMor

Hvis du malker 200 ml ud, plus minus, så er der bestemt nok. 

180 ml er os nok. 

Anmeld

13. januar 2015

Frk_Louise

Nu har jeg forsøgt at malke ud og det fungerede bare overhovedet ikke.. Må prøve at øve mig lidt på teknikken..

Ellers kan hun vel godt få en enkelt eller to flasker med MME uden, at det skader noget? Det går vel ikke udover amningen mere end hvis hun får MM på flaske? 

Anmeld

13. januar 2015

female

Frk_Louise skriver:

Nu har jeg forsøgt at malke ud og det fungerede bare overhovedet ikke.. Må prøve at øve mig lidt på teknikken..

Ellers kan hun vel godt få en enkelt eller to flasker med MME uden, at det skader noget? Det går vel ikke udover amningen mere end hvis hun får MM på flaske? 

Åh hvor træls at du ikke kan få udmalkningen til at fungere. Har du prøvet bare med hænderne? Det synes jeg var meget lettere end med brystpumpe. 

Jeg tror bestemt ikke, at det skader hende at få MME men det er ikke sikkert, at hun vil have det. Min datter nægtede det i hvert fald pure. Så hvis det bliver løsningen, ville jeg prøve minimum en gang før, du tager afsted. 

Anmeld

13. januar 2015

Frk_Louise

female skriver:

Åh hvor træls at du ikke kan få udmalkningen til at fungere. Har du prøvet bare med hænderne? Det synes jeg var meget lettere end med brystpumpe. 

Jeg tror bestemt ikke, at det skader hende at få MME men det er ikke sikkert, at hun vil have det. Min datter nægtede det i hvert fald pure. Så hvis det bliver løsningen, ville jeg prøve minimum en gang før, du tager afsted. 

Jeg gjorde det netop med hænderne...  Tager det bare sindssygt lang tid eller hvad? Sad i et kvarter og der kom måske.. Ja, 15-20 ml.. Så er det altså lang vej igen, hvis jeg skal op på 2x200 ml.. 

Synes også 200 ml pr flaske virker af voldsomt meget - kan slet ikke forstå, at der kan være så meget mælk i brysterne 

Uanset om hun ender med at skulle have MM eller MME, skal det afprøves inden.. Hvis hun nu ikke engang vil have sutteflasken, bliver vi jo nød til at finde en anden løsning (sprøjte eller kop)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.