Hvor ondt i maven må man have før man bør reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. januar 2015

Lisette W

Hej!

Jeg venter mit første barn og er 27+1 i dag. Jeg har haft ret ondt i maven i dag, og der er helst ikke noget der skal røre maven, så alt tøj er ubehageligt. En i mellem får jeg ret ondt i på bestemte punkter i maven, som en slags side stik, bare ikke i siden.

Er det bare vokseværk, eller er det noget jeg bør reagere på? Syntes det er svært at vide hvor ondt det må gøre, og hvornår man skal reagere på mavesmerter. For det er vel naturligt at det gør lidt ondt når maven vokser, er det ikke? Men hvor ondt må det gøre?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

AlberteSophie

Lisette W skriver:

Hej!

Jeg venter mit første barn og er 27+1 i dag. Jeg har haft ret ondt i maven i dag, og der er helst ikke noget der skal røre maven, så alt tøj er ubehageligt. En i mellem får jeg ret ondt i på bestemte punkter i maven, som en slags side stik, bare ikke i siden.

Er det bare vokseværk, eller er det noget jeg bør reagere på? Syntes det er svært at vide hvor ondt det må gøre, og hvornår man skal reagere på mavesmerter. For det er vel naturligt at det gør lidt ondt når maven vokser, er det ikke? Men hvor ondt må det gøre?  

Det lyder i mine øre helt normalt. Maven vokser og baby vokser. Tiltrods for at både baby og mave vokser i takt, så er der begrænset hvor meget plads du rummer til baby. 

Jeg husker at min datter lagde sig sidelæns, altså hoved i venstre og numse i højre, det gjorte forfærdeligt ondt. Du beskriver smerten ret godt, til scanninger sagde de at det blot var derfor, og at jeg bare skulle slappe af. 

Mon ikke det er tilfældet? 

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Altid ringe til fg og høre. I nogen  tilfælde  vil de gerne køre en strimmel 

Anmeld

12. januar 2015

Lisette W

AlberteSophie skriver:

Det lyder i mine øre helt normalt. Maven vokser og baby vokser. Tiltrods for at både baby og mave vokser i takt, så er der begrænset hvor meget plads du rummer til baby. 

Jeg husker at min datter lagde sig sidelæns, altså hoved i venstre og numse i højre, det gjorte forfærdeligt ondt. Du beskriver smerten ret godt, til scanninger sagde de at det blot var derfor, og at jeg bare skulle slappe af. 

Mon ikke det er tilfældet? 

Dejligt at høre. Tak for dit svar

Regnede også med at det var normat, men nogle gange er det svært at vurdere, og så kommer jeg i tvivl. 

Anmeld

12. januar 2015

Lisette W

l.kjoeller skriver:

Altid ringe til fg og høre. I nogen  tilfælde  vil de gerne køre en strimmel 

Hvad er fg? Og hvad vil det sige at køre en strimmel?

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Lisette W skriver:

Hvad er fg? Og hvad vil det sige at køre en strimmel?

Fødegangen   de sætter et bælte på og laver en hjertekurve på baby  hvor de måler  plukkeveer   

Anmeld

12. januar 2015

Lisette W

l.kjoeller skriver:

Fødegangen   de sætter et bælte på og laver en hjertekurve på baby  hvor de måler  plukkeveer   

Ok, Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.