Jeg kan blive så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. august 2009

finkedinke

I sommerferien var jeg på shopping med min 8-årige datter og min yngste på 6 mdr. Mine 3 piger er slanke, den ældste er oven i købet meget slank. Jeg er meget overvægtig. Og på denne shoppetur havde jeg tabt et væddemål med min datter derfor havde hun vundet at vi spiste frokosten på en grill.

Det jeg bliver gal over er at når jeg sidder i en stol udenfor en grill så GLOR folk så øjnene er ved at trille ud. Det kan da godt være at jeg er overvægtig men jeg er da hverken blind eller dum.
Jeg spiser aldrig den slags mad, og spiser sjældent i offentlighed! Man kan desværre ikke se på mig at jeg lever ganske fornuftigt og at overvægten er kommet i nogle år hvor jeg havde det skidt. Det betaler jeg prisen for nu.

Men helt ærligt hvorfor glor folk sådan, har jeg ikke ret til at spise? og hvad f... tænker de? Jeg er så træt af det, er der nogen af jer andre der oplever det samme og er der nogen der har noget klogt jeg kan fyre af til dem der næsten falde over deres egne ben for at holde øje med mig?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

mor_sabina

finkedinke skriver:

I sommerferien var jeg på shopping med min 8-årige datter og min yngste på 6 mdr. Mine 3 piger er slanke, den ældste er oven i købet meget slank. Jeg er meget overvægtig. Og på denne shoppetur havde jeg tabt et væddemål med min datter derfor havde hun vundet at vi spiste frokosten på en grill.

Det jeg bliver gal over er at når jeg sidder i en stol udenfor en grill så GLOR folk så øjnene er ved at trille ud. Det kan da godt være at jeg er overvægtig men jeg er da hverken blind eller dum.
Jeg spiser aldrig den slags mad, og spiser sjældent i offentlighed! Man kan desværre ikke se på mig at jeg lever ganske fornuftigt og at overvægten er kommet i nogle år hvor jeg havde det skidt. Det betaler jeg prisen for nu.

Men helt ærligt hvorfor glor folk sådan, har jeg ikke ret til at spise? og hvad f... tænker de? Jeg er så træt af det, er der nogen af jer andre der oplever det samme og er der nogen der har noget klogt jeg kan fyre af til dem der næsten falde over deres egne ben for at holde øje med mig?.

Tror altså desværre bare det er noget af det man ikke kan lave om på, altså folks tanker og fordomme. Men som en så klogt sagde engang:"Man ved jo egentlig ikke om det er den første is hun har spist i år!?" Men lad folk tænke hva de vil for du ved jo med dig selv at det ikke kommer af forkerte madvaner. Men uha hvor jeg godt kan forstå dig.

Anmeld

27. august 2009

Miamaja

Ja, de taenker nok at er man meget overvaegtig burde man ikke spise paa grill.

jeg synes det er forkert at stirre og sende blikke. folk maa jo selv om hvad de vil spise uanset hvad jeg synes de skulle spise. Saa jeg kan godt forstaa du bliver gal og sikkert saaret

Anmeld

27. august 2009

Sweet1978

Jeg har aldrig selv været så overvægtig så har ikke mærket det på egen krop, men kender fordommen og ser den i hverdagen da jeg bor i gågaden i Randers hvor der er mange cafer, pizzaer mm. Og har set situationen. Det er ikke fair men tror ikke du kan ændre det.

Anmeld

27. august 2009

Janep

forstår dine frustrationer
jeg er ikk selv overvægtig og har aldrig været det, men kan godt forestille mig lidt hvor træls det må være hver gang man spiser.

når det er sagt.
Når jeg går forbi en meget overvægtig mand/dame og ser at han/hun står med en kæmpe flødeis med flødebolde og det hele til, så kigger jeg altså os en gang mere. Jeg vil ikk sige at jeg stire men kigger alligevel lidt.

det er ikk noget jeg er stolt over at gøre, men sådan er jeg

Anmeld

27. august 2009

A.

næste gang skal du bare spørge hvad de glor på så skal du nok se hvor flov de bliver..knus

Anmeld

27. august 2009

mariamiss6

finkedinke skriver:

Prøv at spørge om de vil smage

og ellers hvis du er meget modig, så går du bare over og giver dig til at stirre op og ned ad vedkommende....

Men ja man tænker vel 'her er grunden til din overvægt' og 'det har h*n vidst ikke brug for', det gør jeg da også selv, stirrer dog ikke på folk, for det er respektløst.......

men det er da rigtig nok, man aner jo ikke hvordan folk lever deres liv ellers, så det kan man jo i virkeligheden slet ikke dømme på vægten...

Anmeld

27. august 2009

mariamiss6

Det værste jeg dog har oplevet er min egen mormor der valtid vender sig og siger, 'h*n er godt nok stor'..... min mormor vejer selv minimum 120 kg....! Så hun skulle jo ligesom nødig snakke, og hendes størrelse er fordi hun spiser direkte ulækkert, og gerne op mod 4-5 portioner....

Anmeld

27. august 2009

Sujan

Kan godt forstå det er ubehageligt. men er du sikker på at det er derfor de kigger og om de overhovedt kigger. Måske er det bare noget du tror. Altså jeg ved det jo ikke, men hvis jeg ikke har det så godt ved noget ved mig selv synes jeg også alle kiggger mærkeligt på mig, men gør de måske i virkeligheden ikke. 

Men du skal bare være ligeglad, du ved jo bedst og du skal jo aldrig se dem igen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.