Deltidssygemelding - hvordan foregår det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.691 visninger
10 svar
2 synes godt om
11. januar 2015

Masig

Jeg er blevet tilrådet af lægen at blive sygemeldt på deltid pga plukveer og smerter.

Men synes ikke helt jeg kan finde frem til hvordan det foregår. Er der nogle der er deltidssygemeldt eller har været for nylig, og kender til regler og procedure for det?

Jeg skal have møde med min chef i morgen, hvor vi jo skal snakke om, hvor mange timer det drejer sig om, og hvordan det skal planlægges, men hvordan sådan rent officielt. Hvad skal de gøre for at få refusion for min løn og hvad skal jeg gøre? Hvem skal kontaktes m.m.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977

Du skal bare lave en aftale med din chef om timer osv. Resten er ikke din hovedpine :-) du får så brev fra kommunen med jævne mellemrum, hvor du skal bekræfte de timer arbejdsgiver har oplyst. :-) men ellers skal du ikke foretage dig noget som helst :-)

Anmeld

11. januar 2015

Masig

Jeanne skriver:

Du skal bare lave en aftale med din chef om timer osv. Resten er ikke din hovedpine :-) du får så brev fra kommunen med jævne mellemrum, hvor du skal bekræfte de timer arbejdsgiver har oplyst. :-) men ellers skal du ikke foretage dig noget som helst :-)

Nej, men jeg ved at min chef absolut intet ved om denne proces og vil bede mig om at undersøge hvad han skal. Jeg er jo hans "assistent" så det er sjovt nok mit job at undersøge sådan nogle ting for ham.. Derfor jeg gerne ville vide, hvordan det hele skal foregå...

Sådan noget med hvem de skal melde det til, hvornår og hvordan de søger refusion...

Anmeld

11. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Fik lavet en mulighedserklæring hos lægen. Var til møde med ledelsen hvor de bekendtgjorde hvad de kunne tilbyde mig(nedsat tid, andre arb-opgaver, flere pauser mv). 

Fik brev fra udbetaling dk om at de søgte og skulle jeg bare udfylde nogle papirer og sende retur. Ret nemt

Anmeld

11. januar 2015

Masig

SDD skriver:

Fik lavet en mulighedserklæring hos lægen. Var til møde med ledelsen hvor de bekendtgjorde hvad de kunne tilbyde mig(nedsat tid, andre arb-opgaver, flere pauser mv). 

Fik brev fra udbetaling dk om at de søgte og skulle jeg bare udfylde nogle papirer og sende retur. Ret nemt

Ok, så det er udbetaling danmark man skal søge refusion hos?

Anmeld

11. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Masig skriver:

Ok, så det er udbetaling danmark man skal søge refusion hos?

Ja det skal din arb.giver gøre. Via nettet 

Anmeld

11. januar 2015

FruK

Du/han skal gå ind på Virk.dk og vælge NemRefusion. Der skal I søge. 

Det kræver en Digital Signatur eller nøglekort i firmaregi at logge ind. 

I oplyser hvor mange timer du arbejder/er sygemeldt og så får han refusion for dine sygetimer. Der er refusion fra dag 1, når det er graviditetsbetinget.

Hvis du er i tvivl, så ring til Udvetaling Danmark.

Anmeld

12. januar 2015

Masig

FruK skriver:

Du/han skal gå ind på Virk.dk og vælge NemRefusion. Der skal I søge. 

Det kræver en Digital Signatur eller nøglekort i firmaregi at logge ind. 

I oplyser hvor mange timer du arbejder/er sygemeldt og så får han refusion for dine sygetimer. Der er refusion fra dag 1, når det er graviditetsbetinget.

Hvis du er i tvivl, så ring til Udvetaling Danmark.

Super. Tusind tak for svar... det siger jeg videre. Så kommune skal ikke kontaktes? Det hele kører automatisk når han har været inde på virk.dk og søge?

Anmeld

12. januar 2015

hesøth

Masig skriver:

Super. Tusind tak for svar... det siger jeg videre. Så kommune skal ikke kontaktes? Det hele kører automatisk når han har været inde på virk.dk og søge?

Jep. Kommunen får besked via Nemrefusion. Det er dem der godkender - og får udbetalingerne til at ske.

Anmeld

12. januar 2015

FruK

Masig skriver:

Præcis. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.