Træt af den kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. januar 2015

Anonym trådstarter

Det er hvad jeg er 

Det første der sker når jeg står op er at tømme maven for galle -

og sådan foregår den det meste af dagen, og det er værst hvis jeg har været passager i en bil! uuu, bare en tur på et par minutter får det hele til at vende sig i mig, og så snart bilen stoppes så ud i hækken suk 

er så sulten og træt af ikke at må få mad ned 

igår fx fik vi det lækreste pull pork, spise det halve af hvad min store søn på 4 gjorde, og det er bare en af mine ynglingsretter  ååå altså . . 

selv de der små salami pølser børn kan få som mellemsnack kan jeg kun spise en halv af, så må jeg stoppe da jeg kan mærke det nærmest sætter sig i halsen!! 

er 10+2 idag, og i foregårs sendte jeg min mand efter noget kvalmestillende på apoteket! og hvad sagde han da han kom hjem!!!  man kan INTET få!!!! kan det virkelig være rigtigt !! 

åhh er bare så træt af det, og på onsdag starter min skole op igen fra 8:15-15:20!! ååå jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde sammen på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

LBK

Alt kvalmestillende er desværre receptpligtigt.. Men prøv da at snakke med din egen læge.. 

Øjet døjer også med kvalme ( dog ikke så meget som dig) men det er da røv irriterende 

håber snart det er overstået fra din side ...

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Alt kvalmestillende er desværre receptpligtigt.. Men prøv da at snakke med din egen læge.. 

Øjet døjer også med kvalme ( dog ikke så meget som dig) men det er da røv irriterende 

håber snart det er overstået fra din side ...

Vil også tage en snak med min læge i morgen, for det er virkelig grufuldt at man føler man ingen steder kan være 

og tak, håber virkelig også det snart vil gå på retræde 

Anmeld

11. januar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Det er hvad jeg er 

og sådan foregår den det meste af dagen, og det er værst hvis jeg har været passager i en bil! uuu, bare en tur på et par minutter får det hele til at vende sig i mig, og så snart bilen stoppes så ud i hækken suk 

igår fx fik vi det lækreste pull pork, spise det halve af hvad min store søn på 4 gjorde, og det er bare en af mine ynglingsretter  ååå altså . . 

selv de der små salami pølser børn kan få som mellemsnack kan jeg kun spise en halv af, så må jeg stoppe da jeg kan mærke det nærmest sætter sig i halsen!! 

er 10+2 idag, og i foregårs sendte jeg min mand efter noget kvalmestillende på apoteket! og hvad sagde han da han kom hjem!!!  man kan INTET få!!!! kan det virkelig være rigtigt !! 

åhh er bare så træt af det, og på onsdag starter min skole op igen fra 8:15-15:20!! ååå jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde sammen på det 

jeg havde det på samme måde.

jeg har fra lægen fået noget kvalme stillende.

jeg måtte tage en halv pille 3 gange dagligt.

efter de første dage har de hjulpet så meget at jeg nu kun tager ved behov. Når kvalmen er værst.

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

jeg havde det på samme måde.

jeg har fra lægen fået noget kvalme stillende.

jeg måtte tage en halv pille 3 gange dagligt.

efter de første dage har de hjulpet så meget at jeg nu kun tager ved behov. Når kvalmen er værst.

åhh det lyder jo dejligt . . 

hvad hedder det? 

Anmeld

11. januar 2015

Mutti2

Puuhhhh kender alt til det 

Min kvalme startede 3+4, og blev værre og værre. Kastede op gennemsnitlig 8 gange om dagen. Omkring 13. Uge begyndte jeg at gå til kontrol på sygehuset , og de gav mig forskellige præperater. Men intet hjalp...

Men ved 18. Uge ville de ikke give mig mere. Kvalmen fortsatte. Havde omkring uge 25, 2 uger med få opkastninger. Det kom dog troeligt tilbage. Jeg er nu 28+ 5 og kaster dagligt op med evig kvalme 

Så krydser fingre for at du ikke skal det samme igennem, og at det snart går over for dig. 

Men snak med lægen, og se hvad hans/hendes vurdering er  Tag intet medicin uden at snakke med lægen først. 

Anmeld

11. januar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

åhh det lyder jo dejligt . . 

hvad hedder det? 

det hedder metoclopramide oritarm

Anmeld

11. januar 2015

Leonora

Puha jeg ved hvor hæsligt døgn kvalme er

Min forsvandt 11+5... Det er 3 barn og havde intet de andre gange.

du kan med fordel forsøge at spise ingefær. Det er velkendt til at afhjælpe køresyge og kvalme. 

Ellers få din læge til at ordinere Phenagan. Det sløver dog en smule sø det anbefales at man ik kører bil mens det har virkning .Jeg kan opmundre dig med at hcg koncentrationen topper omkring uge 10-11. Herefter falder den og langt de fleste oplever at kvalmen aftager og forsvinder. 

Knus fra mig 

Anmeld

11. januar 2015

Leonora

Puha jeg ved hvor hæsligt døgn kvalme er

Min forsvandt 11+5... Det er 3 barn og havde intet de andre gange.

du kan med fordel forsøge at spise ingefær. Det er velkendt til at afhjælpe køresyge og kvalme. 

Ellers få din læge til at ordinere Phenagan. Det sløver dog en smule sø det anbefales at man ik kører bil mens det har virkning .Jeg kan opmundre dig med at hcg koncentrationen topper omkring uge 10-11. Herefter falder den og langt de fleste oplever at kvalmen aftager og forsvinder. 

Knus fra mig 

Anmeld

11. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Det er hvad jeg er 

Kvalmen er forfærdelig! Ingen tvivl om det og det tager så meget energi fra en. Jeg havde kvalme fra uge 6 og til den dag jeg fødte. 

Jeg kæmpede med at finde noget der kunne virke. 

Mit bedste råd er at komme af med mavesyren om morgenen. En banan (evt kun en halv) umiddelbart efter første opkastning. Sørg for at spise små måltider af let mad og drop evt kød i en periode. 

Det hjalp en smule for mig selvom jeg aldrig blev helt fri for kvalmen.

Håber du slipper for den i løbet af et par uger. En graviditet føles meget lang med kvalme hele vejen igennem. Men husk på den lille guldklump du får i sidste ende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.