Frygelig familie ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
5 svar
2 synes godt om
11. januar 2015

Majbaby 2015

Er så rystet over min familie og rasende samtidig..
Jeg venter en lille pige om 4 mdr og har fået konstateret sukkersyge diabetes 2.. Mine forældre er simpelthen så onde efter jeg fik sukkersyge.. Tog et glad juice pga af kvalme.. Så fik jeg den her kommentar.. Det der er langsomt selvmord og bliv ked af det meget.. Men hvis du er uheldig vil du heller ikke leve længde pga din sukkersyge og du skal virkelig tabe dig.. Du er alt for tyk ������ Hvad stiller jeg op.. Er Sønder knust

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

lillespir26

I halvt glas juice skader ikke hvis dit blodsukker ellers er stabilt skriv evt privat har selv sukkersyge type 2 og har spist mig ud i at det står i bero 

Anmeld

11. januar 2015

Rockertand

Majbaby 2015 skriver:

Er så rystet over min familie og rasende samtidig..
Jeg venter en lille pige om 4 mdr og har fået konstateret sukkersyge diabetes 2.. Mine forældre er simpelthen så onde efter jeg fik sukkersyge.. Tog et glad juice pga af kvalme.. Så fik jeg den her kommentar.. Det der er langsomt selvmord og bliv ked af det meget.. Men hvis du er uheldig vil du heller ikke leve længde pga din sukkersyge og du skal virkelig tabe dig.. Du er alt for tyk ������ Hvad stiller jeg op.. Er Sønder knust

Mon ikke deres udtalelser bunder i angst for at miste dig tidligt og samtidig uvidenhed om sukkersyge?

Jeg synes, at du skal bede din mor eller far eller begge gå med dig til en diabeteskontrol, hvor alle kan blive informeret om sygdommen og risici, og hvilke retningslinjer der er.

Anmeld

11. januar 2015

nielsen80

Tænker du skal fortælle dem, at det ikke motiverer dig, at de taler sådan til dig.

Er ret sikker på, de gør det for at hjælpe og fordi de er bekymret. De formulerer sig bare uheldigt og sårende.

Så vil jeg desuden anbefale dig, at blive henvist til en diætist, for din familie har ret i, at juice m.m ikke er smart, når man har sukkersyge. En diætist ville kunne hjælpe med bedre alternativer, så du har noget at tage mod kalvmen, som ikke er skidt for din sukkersyge.

Bare lige et spørgsmål, har du lige fået det konstateret? Og hvis ja, hvordan kan man så være sikker på, det ikke er graviditetsbetinget?

Anmeld

11. januar 2015

Carina:-)

Juice er noget af det værste du kan indtage som diabetiker  ( skal kun bruges ved voldsomt lavt bs)- Har du ikke snakket med en diætist? 

Men dermed ikke sagt du falder død om,men tror at din familie er bekymret for dig og det giver sig udtryk i uheldige kommentarer 

Hvis du lider meget af kvalme,så er små måltider rigtig godt -har selv været plaget af kvalme under graviditet og har diabetes -Kvalmen kan være tegn på højt bs - så drik et glas koldt vand- spis evt et halvt stykke brød og tjek dit bs tit - er det for højt så ud og gå .

Ro på du skal nok få styr på det - men væk med juicen - det har hverken du eller dit barn godt af 

Anmeld

11. januar 2015

Majbaby 2015

Den bliv konstateret da jeg fik bekræftiget min graviditet tilbage i oktober..   Jeg går til diatist og har smidt 4 kg efter ny kost 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.