Sulten hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 6 snart 7.

min normalt kost (før jeg blev gravid) besked af 

morgenmad:

kryderboller med smør og pålægschokolade (en sjælden gang havregryn, mn meget lidt sukker) 

middagsmad 

en salatbar, eller en bagels med salat og rost beef eller ingen ting

aftensmad 

Pasta men smør og ost, pasta med kødsovs, karbonader, en gød bøf, kylling, eller noget i den stil, hvis ikke pasta så var det næsten altid kun kød uden noget til

hvis der var mellem måltider så var det altid slik eller noget sødt som man kun tog på af 

nu er jeg så gravid  og min kost består af 

morgenmad 

havdergryn, men meget lidt sukker (hvis jeg får kvalme af det, så en kryderboller) 

mellem måltid,

et par gulerødder

middagsmad

en potion havregryn igen (eller salatbar) 

mellemmåltid

havergryn igen eller hvad det lige er af lækkert i køleren

aftensmad

samme som før pasta eller kæd uden noget til

mellem måltid

havergryn igen

natmad (popcorn) også en gang havregryn

men problemet er JEG ER SULTEN ! 

Er der ikke nogen der kan komme med forslag til hvad jeg kan ændre?

jeg kan ikke spise rugbrød, jeg er ved at kaste op hvergang jeg bare lugter til det (har det gjordt hele mit liv) og andet groft brød kæber vi generelt ikke da jeg ikke er særlig god til det.

Jeg kan ikke spise nogen former for slik for tiden, jeg er ved at gå til af alle de søde sager 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Overvej at blande dit havregryn med Fiberkost...

Så mætter det længere og det har en sød smag så du ikke putter sukker på..

Hvad putter du på havregryn? er det sødmælk, kærnemælk eller???

overvej en vitaminpille... det kan godt være du mangler noget men fordi du ikke ellers har spist varieret kan din hjerne ikke finde noget du kender der indeholder det...

Der findes rugbrød der ikke lugter af rugbrød

Jeg kan heller ikke klare lugten af rugbrød... jeg spiser selv Lingon Grova rugbrød... det koster lidt mere end andet rugbrød, men det er blødt, lugter ikke og holder rigtig længe....

Anmeld

11. januar 2015

JeanetteK

Det gælder om, hele tiden at proppe noget "ekstra" i maden som mætter lidt mere :-) F.eks. så prop rugbrød i suppen, hvidkål i frikadellerne Ellers så skal der bare indtages meget mere i mellemmåltiderne :-)

Jeg oplevede selv problemet, og blev nød til at snackke hele tiden :-) Men for at gøre det lidt sundt, så benyttede jeg mig af frossen frugter - det er nemlig forholdsvist sundt + det ligger tungt i maven :-) Jo tungere det lå, jo lettere blev jeg mæt Prøv f.eks. disse muligheder af frossen frugt:  http://dagligvarernettet.dk/frossen-frugt-frossen-banan/

Håber noget af dette kunne hjælpe :-)

Anmeld

11. januar 2015

WilliamDSTN

Anonym skriver:

morgenmad:

kryderboller med smør og pålægschokolade (en sjælden gang havregryn, mn meget lidt sukker) 

middagsmad 

aftensmad 

Pasta men smør og ost, pasta med kødsovs, karbonader, en gød bøf, kylling, eller noget i den stil, hvis ikke pasta så var det næsten altid kun kød uden noget til

hvis der var mellem måltider så var det altid slik eller noget sødt som man kun tog på af 

morgenmad 

havdergryn, men meget lidt sukker (hvis jeg får kvalme af det, så en kryderboller) 

mellem måltid,

et par gulerødder

middagsmad

mellemmåltid

aftensmad

mellem måltid

havergryn igen

jeg kan ikke spise rugbrød, jeg er ved at kaste op hvergang jeg bare lugter til det (har det gjordt hele mit liv) og andet groft brød kæber vi generelt ikke da jeg ikke er særlig god til det.

Jeg kan ikke spise nogen former for slik for tiden, jeg er ved at gå til af alle de søde sager 

jeg spiste nødder og rusiner og et æble i både som mellem måltid, men efter jeg er kommet så lang hen i min graviditet (35 uger) har jeg bare kvalme hele tiden, nå men det hjalp rigtig meget på mig og eller bare frugt bananer, pærer og sådan noget 

Anmeld

11. januar 2015

modesty

morgenmad:

middagsmad 

aftensmad 

morgenmad 

mellem måltid,

et par gulerødder

middagsmad

mellemmåltid

aftensmad

mellem måltid

havergryn igen

Jeg tænker at du godt kunne spise noget mere grønt. Der er meget kød og korn i din kost.

Hvad med nogle gulerods-, rød peber- og agurkestænger med en god dip til?

En smoothie kan også mætte rigtig godt. F.eks frosne bær, en banan og noget æble- eller appelsinjuice. Evt. youghurt hvis du gerne vil have noget mælkeprodukt i også.

Anmeld

11. januar 2015

SasjaJensen

Det er godt nok ikke meget protein du får heller??

Det er klart du er sulten når du når så lidt protein.. Det er protein der holder dig mæt længere tid..

Kan du fx ikke spise en portion skyr til morgenmad? Dem med vanille er ganske udemærket, også med mandler og hindbærcoulis - det er virkelig lækkert og noget mere proteinholdigt end havregryn og især krydderbolle.. Eller lave to spejlæg hvis du gerne vil beholde din havregryn..

Til mellemmåltid kan du spise to-tre riskiks med fx kyllingpålæg, og en banan og/eller en håndfuld mandler.

Ellers kan du se om du kan finde en proteinpulver du kan drikke til mellemmåltid 

Til frokost/aftensmad kan du måske lave noget wok med grøntsager, ris og kød.

Men jeg er af den holdning at et godt morgenmåltid lægger en go bund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.