Selvforsvarskursus for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
9 svar
5 synes godt om
10. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg går og overvejer at tage et selvforsarskursus, og overvejer for/imod?

Har du evt taget et kursus?

Var det godt ?

Har du haft brug for det?

Hvor tog du det igennem og hvor langt var kursuet? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

Princesspigen

Jeg har aldrig prøvet det men er helt sikkert for.. 

Ikke at man skal bruge det til noget(forhåbentlig), men måske sådan en som mig der er lidt utryk ved at gå alene på gaden om aftene ville være mere tryk ved at sku der ske noget har jeg måske en lille chance for at forsvare mig..  Bare min tanke 

Anmeld

10. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

I mine yngre dage gik jeg til kampsport, og jeg syntes alle bør gøre det, enten ved et selvforsvarskursus, da man som minimum skal kunne forsvare sig og komme væk fra en farlig situation. Derudover så giver det enormt med selvtillid, og disciplin..

Anmeld

10. januar 2015

Muffinmus

om ikke andet tror jeg det er godt ifht selvtilliden man udstråler, at man ikke ligner et offer, netop af den årsag. Gik til kampsport som barn, husker ikke meget, men der er faktisk stadig lidt reaktioner gemt, samt viljen til at lodse svinet ned

Anmeld

10. januar 2015

StineW79

Princesspigen skriver:

Jeg har aldrig prøvet det men er helt sikkert for.. 

Ikke at man skal bruge det til noget(forhåbentlig), men måske sådan en som mig der er lidt utryk ved at gå alene på gaden om aftene ville være mere tryk ved at sku der ske noget har jeg måske en lille chance for at forsvare mig..  Bare min tanke 

Jeg har stået i et par sititutaritioner, som ik var så rare, og hvor jeg efterfølgende har tænkte, hva nu hvis det havde udviklet sig osv, så havde det da været meget rart at ku et par tricks. X

Anmeld

10. januar 2015

StineW79

Mom skriver:

I mine yngre dage gik jeg til kampsport, og jeg syntes alle bør gøre det, enten ved et selvforsvarskursus, da man som minimum skal kunne forsvare sig og komme væk fra en farlig situation. Derudover så giver det enormt med selvtillid, og disciplin..

Jeg tænker nemlig også at det bare er en god ide, at ha lidt extra "viden"

Endelig er jeg ik bange, for at der sku ske noget med mig, men efter jeg har fået børn, tænker jeg bare at det ku være rart, at ku forsvare dem.. Vh stine

Anmeld

10. januar 2015

StineW79

MariaE skriver:

om ikke andet tror jeg det er godt ifht selvtilliden man udstråler, at man ikke ligner et offer, netop af den årsag. Gik til kampsport som barn, husker ikke meget, men der er faktisk stadig lidt reaktioner gemt, samt viljen til at lodse svinet ned

Jeg føler aldrig at jeg ligner et ofre ( et muligt ofre ) når jeg går på gaden. Godt nok har jeg haft et par oplevelser, som ik var så rare, men jeg " finder" mig ik det, og heldigvis er der aldrig sket noget. Det ville bare være godt med den lille extra fordel, selvforsvare ville ku gi! 

Men nu er jeg jo også generelt ret bad ass så mig er der forhåbenlig ingen der messer med vh stine

Anmeld

11. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Konditionen og selvtilliden det giver alene er meget store plusser...

jeg går ikke til det men gjorde da jeg var teenager gennem ungdomsskolen...

Hvis ikke jeg havde fået forvredet min ankel på sommerferie ville jeg have haft det gule bælte i Ju Jitsu (Staves???)...

Anmeld

11. januar 2015

StineW79

Wampires skriver:

Konditionen og selvtilliden det giver alene er meget store plusser...

jeg går ikke til det men gjorde da jeg var teenager gennem ungdomsskolen...

Hvis ikke jeg havde fået forvredet min ankel på sommerferie ville jeg have haft det gule bælte i Ju Jitsu (Staves???)...

Ej hvor sejt!! 

Hvilken foreningener har du gået igennem? Og hvor længe vil du mener man ska gå, for at få noget ud af det? Vh stine

Anmeld

11. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
StineW79 skriver:

Ej hvor sejt!! 

Hvilken foreningener har du gået igennem? Og hvor længe vil du mener man ska gå, for at få noget ud af det? Vh stine

uhh... det er en del år siden

Altså jeg kunne mærke forskel allerede fra 3. gang jeg var der... Mener det var hver anden uge om torsdagen eller sådan noget...

det går rigtigt hurtigt når man først kommer igang...

Savner det lidt nu hvor jeg sidder og tænker på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.