Lad faster være med i hele graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2015

Mumto3

Det kan også være at hun har svært ved at rumme jeres graviditet, og jeres glæde over at skulle have et barn, det må du også være åben overfor.

Jeg ville personlig være ved at kaste op, hvis min svigerinde gerne ville inddrage mig i hendes graviditet og have mig med til scanninger. Hvad skulle jeg dog det for???

Hvis hun i forvejen har det lidt svært med jer (fordi din man er øjesten) er det jo ikke sikkert at hun synes det er særlig fantastisk at I nu også skal have barn, og hun er oven i købet 'ældre' end dig og derfor synes hun måske det er 'hendes tur først'???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

babyprojekt

Yurie skriver:

Bare husk at hvis hun siger nej, er det ikke personligt. Og som en anden siger, husk det skal ikke være fordi du har ondt af hende.

Det er jo ikke sikkert at hun vil være så meget del af det. Det kan måske også være lidt meget at være en del af, når det er ens svigerinde. Men snak med hende.

Vil 100% være ok med hvis hun sagde nej,  men vil da blive glad hvis hun ville

Anmeld

10. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Tak vi røg ellers i en konflikt igår da vi fortalte det til hende og min mand forældre.  Hun synes det var en tarvelig  dag vi fortalte det på nu når hun var midt i et huskøbe og det var altså vigtigere.  mener hun.  

Men skidt vi to forskellige typer og netop derfor vil jeg gerne prøve at komme tættere på hende. 

Okay.

husk at mærke hvad du selv har brug for også. Det er dig der skal have barn, ikke hende.

måske er hun ikke interesseret i at være mere end bare faster.

siger det fordi man let kan blive såret når det handler om de store følelser der følger med børn.

min svigerinde var med til fødslen, fordi svigermor og manden pressede mig. Den oplevelse skulle hun da have. Og hun var også en god hjælp under fødslen, men har ikke vidst den store interesse siden. Hun dukker heller ikke op til børnefødselsdage, giver ikke jule-/fødselsdagsgaver osv.

Og det har faktisk såret mig at hun var med til det store øjeblik og så var min søn ikke synderligt spændene mere.

Jeg ville elske at få lov at have en stor rolle i min brors datters liv, jeg ville seriøst gå op i det og sikkert være for meget af det gode. Men det har jeg så ikke mulighed for da vi aldrig har fået lov at se hende. 

Så folk er åbenbart meget forskellige, selv når det omhandler engagement for den tætteste familie børn.

Anmeld

10. januar 2015

babyprojekt

sommerbarn<3 skriver:

Okay.

husk at mærke hvad du selv har brug for også. Det er dig der skal have barn, ikke hende.

måske er hun ikke interesseret i at være mere end bare faster.

siger det fordi man let kan blive såret når det handler om de store følelser der følger med børn.

min svigerinde var med til fødslen, fordi svigermor og manden pressede mig. Den oplevelse skulle hun da have. Og hun var også en god hjælp under fødslen, men har ikke vidst den store interesse siden. Hun dukker heller ikke op til børnefødselsdage, giver ikke jule-/fødselsdagsgaver osv.

Og det har faktisk såret mig at hun var med til det store øjeblik og så var min søn ikke synderligt spændene mere.

Jeg ville elske at få lov at have en stor rolle i min brors datters liv, jeg ville seriøst gå op i det og sikkert være for meget af det gode. Men det har jeg så ikke mulighed for da vi aldrig har fået lov at se hende. 

Så folk er åbenbart meget forskellige, selv når det omhandler engagement for den tætteste familie børn.

Ja man kan hurtigt blive overrasket 

Anmeld

10. januar 2015

lineog4

babyprojekt skriver:

Hej.

Min mand og jeg er så glad for at vi venter os den første til august .  

Min mand har kun 1 søster og jeg selv har 2 søster og 1 bror. 

Mine søskende har prøvet det her baby halløj masser af gange, da de selv har børn.  Men min mands søster har ingen.  Hun er 1/2 år ældre end mig,  hun har haft det svært med at min mand er den første fødte og guldklumpen i deres morfars øje(hvilket jeg godt kan forstå,  for man elsker vel sine børnene børn lige højt uanset om det den første eller sidste) 

Når men nu til sagen.  Jeg vil gerne inddrage hende så meget i graviditeten og barnet som muligt.  Tænker hun skal med til et par scanninger,  da jeg får sådan nogle pga. Jeg har epilepsi og ved min mand har ikke mulighed for hele tiden at tage fro( han er selv kommet med idéen)  

Jeg kunne godt tænke mig at give hende noget så hun føler sig speciel i forhold til mine søskende. 

Tænker at hun kan blive gudmor og bære barnet til dåben. I stedet for kun at være fader.  

Har i nogle forslag / gode råd?

Knus fra mig. 

Jeg tænker før du spørger hende, skal du overveje: hvorfor er det du gerne vil have hende mere involveret? Er det fordi du vil give hende den store gave eller hvad man kan kalde det? Er det fordi du virkelig føler det vil være godt for jeres forhold? Er det fordi du håber hun bliver en stor del af jeres barns liv? Er det fordi hun for dig er en som en ven og det ville være skønt at dele det med hende?

Må indrømme jeg selv helst kun ville spørges hvis det var det sidste eller en styrkelse af jeres forhold. Jeg ville ikke ønske at være et projekt, hvor en andens graviditet kunne give mig en følelse af at være mere værd. 

Der er også den mulighed, at hun oplever det som: nu er vores graviditet så spændende og du skal tage stor del i det - igen fokus er på jer og ikke på hende.

Anmeld

10. januar 2015

babyprojekt

lineog4 skriver:

Jeg tænker før du spørger hende, skal du overveje: hvorfor er det du gerne vil have hende mere involveret? Er det fordi du vil give hende den store gave eller hvad man kan kalde det? Er det fordi du virkelig føler det vil være godt for jeres forhold? Er det fordi du håber hun bliver en stor del af jeres barns liv? Er det fordi hun for dig er en som en ven og det ville være skønt at dele det med hende?

Må indrømme jeg selv helst kun ville spørges hvis det var det sidste eller en styrkelse af jeres forhold. Jeg ville ikke ønske at være et projekt, hvor en andens graviditet kunne give mig en følelse af at være mere værd. 

Der er også den mulighed, at hun oplever det som: nu er vores graviditet så spændende og du skal tage stor del i det - igen fokus er på jer og ikke på hende.

Vil helt sikkert over de ting inden jeg spørger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.