Gravid og su på enkelt fag ?? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
10 svar
3 synes godt om
9. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige og være anonym af personlige årsager. 

Jeg er gravid og er sat til juli . Jeg studere enkelt hf og AVU fag. 
Vi havde ikke regnet med jeg ville blive gravid da vi havde prøvet mange år. Og jeg derfor valgte og gå tilbage til og studere istedet for at arbejde ufaglært! 

Men alle mine eksamer er jo omkring maj-juni. Men efter hvad jeg har læst kan man træde af sin "uddannelse" 3 måneder før termin = maj! 
Men jeg er ikke helt sikker på om jeg også vil være berettet til og kunne det?  nu hvor jeg jo går på vuc og som sådan ikke er igang med en uddannelse men læser enkelt fag til jeg skulle ind på fuld HF til sommer og der kan jeg først modtage su til august og ville få den sidste rate i juni . Men jeg modtager jo min su nu ? 
Men jeg kan vel ikke forlænge det, eller kan man? 

Det bare noget lort det hele, jeg er ikke berettet til dagpenge 
eller kontanthjælp.. hvis jeg er så uheldigt jeg ikke kan gå fra 3 måneder før 

Nogle der ved om jeg også må træde af 3 måneder før termin og udskyde mine eksamer til jeg er færdig med barsel? 

Jeg skal selvfølgedig have snakket med en studievejleder uden tvivl. 
men bare så jeg har lidt og gå efter. Og få lidt ro i sindet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Mami

2 mdr før kan du træde af og få udbetalt barselsklip fra. Du har 12 klip i alt du selv kan fordele dog max 2 klip om måneden så 1 maj kan du træde af, og udskyde eksamen og det er du beriget til du skal kigge på su.dk under ungdoms uddannelser. 

Jeg har selv holdt barsel fra VUC 

Anmeld

9. januar 2015

Olaf

Anonym skriver:

Jeg vælger lige og være anonym af personlige årsager. 

Jeg er gravid og er sat til juli . Jeg studere enkelt hf og AVU fag. 
Vi havde ikke regnet med jeg ville blive gravid da vi havde prøvet mange år. Og jeg derfor valgte og gå tilbage til og studere istedet for at arbejde ufaglært! 

Men alle mine eksamer er jo omkring maj-juni. Men efter hvad jeg har læst kan man træde af sin "uddannelse" 3 måneder før termin = maj! 
Men jeg er ikke helt sikker på om jeg også vil være berettet til og kunne det?  nu hvor jeg jo går på vuc og som sådan ikke er igang med en uddannelse men læser enkelt fag til jeg skulle ind på fuld HF til sommer og der kan jeg først modtage su til august og ville få den sidste rate i juni . Men jeg modtager jo min su nu ? 
Men jeg kan vel ikke forlænge det, eller kan man? 

Det bare noget lort det hele, jeg er ikke berettet til dagpenge 
eller kontanthjælp.. hvis jeg er så uheldigt jeg ikke kan gå fra 3 måneder før 

Nogle der ved om jeg også må træde af 3 måneder før termin og udskyde mine eksamer til jeg er færdig med barsel? 

Jeg skal selvfølgedig have snakket med en studievejleder uden tvivl. 
men bare så jeg har lidt og gå efter. Og få lidt ro i sindet

Jeg læser også enkeltfag på Vuc ( dog en fuld hf sådan) og har termin i juli, jeg har valgt at gå op til mine eksamner alligevel da vi jo får læseferie den 15 maj  

Nej du kan ikke forlænge enkeltfag.. men du kan jo vælge og læse videre på enkeltfag ? 

Anmeld

9. januar 2015

Olaf

Mami skriver:

2 mdr før kan du træde af og få udbetalt barselsklip fra. Du har 12 klip i alt du selv kan fordele dog max 2 klip om måneden 

Det har hun desværre ikke når det er en ungdomsuddannelse hun læser, der skal du være studieaktiv for at få su.. 

Anmeld

9. januar 2015

Mami

Olaf skriver:

Det har hun desværre ikke når det er en ungdomsuddannelse hun læser, der skal du være studieaktiv for at få su.. 

Det passer ikke. Du skal være studeaktiv op til 2 mdr før hvor du kan gå fra på barsel. 

Har selv holdt barsel fra VUC

Anmeld

9. januar 2015

Olaf

Mami skriver:

Det passer ikke. Du skal være studeaktiv op til 2 mdr før hvor du kan gå fra på barsel. 

Har selv holdt barsel fra VUC

Jeg snakkede med studievejlederen i går og det var hvad jeg fik af vide.. 

Anmeld

9. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige været nede og booke et møde og skal til her kl 11. 
det er heller ikke fordi jeg vil forlænge fagene men jeg vil gå af før mine eksamer for så vil jeg jo få ligesom en på HF får tænker jeg?  

Men det kan godt være jeg tager fejl . 
jeg tror ikke jeg kan læse videre på enkelt fag af den grund fagene jo først starter til august / september og der har jeg jo født??? 
og så kan jeg vel ikke gå på barsel når jeg har født tænker jeg ikke? 

Puha en lorte situration jeg står i 

Anmeld

9. januar 2015

Nystart

Anonym skriver:

Jeg har lige været nede og booke et møde og skal til her kl 11. 
det er heller ikke fordi jeg vil forlænge fagene men jeg vil gå af før mine eksamer for så vil jeg jo få ligesom en på HF får tænker jeg?  

Men det kan godt være jeg tager fejl . 
jeg tror ikke jeg kan læse videre på enkelt fag af den grund fagene jo først starter til august / september og der har jeg jo født??? 
og så kan jeg vel ikke gå på barsel når jeg har født tænker jeg ikke? 

Puha en lorte situration jeg står i 

Bare rolig.. 

Jeg læser en fuld HF på enkeltfag.... og så længe du tilmelder dig nye fag så snart de kommer, så du læser videre efter ferien så er du både su berettet i juli og du er studie aktiv en måned inden...(hvis du altså har HF fag nu?)

du kan gå fra 8 uger før, og får så dine barselsklip....

Anmeld

9. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg læser desværre ikke fuld HF men Avu fag ved siden af og det er også dem jeg vist har flest af :-( 

men det du siger er så at jeg kan tilmelde mig nye fag igen men oprindelig være på barsel ? 

vil bare få lidt svært når jeg kommer tilbage fra barsel og skal til eksamen i Et fag jeg ikke har været oppe at studere

Anmeld

9. januar 2015

Nystart

Anonym skriver:

Jeg læser desværre ikke fuld HF men Avu fag ved siden af og det er også dem jeg vist har flest af :-( 

men det du siger er så at jeg kan tilmelde mig nye fag igen men oprindelig være på barsel ? 

vil bare få lidt svært når jeg kommer tilbage fra barsel og skal til eksamen i Et fag jeg ikke har været oppe at studere

min er heller ikke fuld hf, den er enkeltfag.... 

men ja jeg er feks på barsel nu, mine fag stopper til juni, men jeg går ikke op... og blir blot tilmeldt nye fag...

du kan vælge at gå op til nogle eksamner men så gå til sygeeksamen i resten af dem, næste år.... og blive tilmeldt de samme fag efter ferien...

men har du hf fag nu så melder du dig til nye, for så er du stadig igang med HF, du kan få dem til at gøre sådan at de laver det til at du står til at skal ha en hel HF på enkeltfag.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.