Henvist til fertilitetsbehandling pga PCO??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. januar 2015

Holst85

jeg skriver for at høre om der er nogle der har erfaringer med PCO og fertilitets behandling.

Er der nogle der er blevet henvist til privat egen læge pga de har haft PCO?

Står i den situation at jeg i næste uge får svar på om jeg har PCO, hvis jeg har det, kan jeg så blive henvist af min læge til f.eks. Copenhagen Fertility center hvor jeg allerede er nu??

Håber nogle har nogle erfaringer de vil dele..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Holst85

Slet ingen 

Anmeld

9. januar 2015

xStinepigen

Holst85 skriver:

jeg skriver for at høre om der er nogle der har erfaringer med PCO og fertilitets behandling.

Er der nogle der er blevet henvist til privat egen læge pga de har haft PCO?

Står i den situation at jeg i næste uge får svar på om jeg har PCO, hvis jeg har det, kan jeg så blive henvist af min læge til f.eks. Copenhagen Fertility center hvor jeg allerede er nu??

Håber nogle har nogle erfaringer de vil dele..

Følger lige med, står i samme situation og synes hele forløbet er ret forvirrende 

Anmeld

9. januar 2015

Mulle0802

Jeg har selv lige fået taget blodprøver og været til scanning for PCO, jeg havde det ikke, men er efter 11 mdr. blevet sendt til udredning. Det er min overbevisning hvis du har PCO bliver I sendt videre til udredning lige meget hvor længe I har prøvet. 

Mener hvis i skal henvises til privat så skal I begge vidst have henvisning fra lægen. IUI er gratis men IVF ved DN privat klink koster vidst.

Anmeld

9. januar 2015

Musen91

Jeg har selv PCO og jeg blev først henvist da jeg bedte om og blive henvist. Men det er nok forskelligt fra læge til læge og person til person. Men tror generelt man bliver hurtig henvist. 

Anmeld

10. januar 2015

Holst85

Min mand er sterielliseret så det er en ICSI vi skal ha lavet. Håber at jeg kan blive henvist og vi så bare betaler for min mands behandling.. 

Nu skal jeg ind og tjekkes på tirsdag, og tænker at jeg nok har PCO for har mange symptomer til det. 

Er der slet ingen der har nogle erfaringer 

Anmeld

11. januar 2015

stinemavepine

Jeg blev henvist af min egen læge til en gynækolog fordi min menstruation pludselig stoppede helt i flere måneder. Gynækologen scannede mig og tog prøver og konstaterede pco hurtigt. 

Efter en del iui forsøg og min mands derefter dalende sædkvalitet, blev vi vist videre til Riget. Da vi blev undersøgt der, sagde de, at jeg ikke havde pco(!)

I mellemtiden havde jeg tabt mig en smule og forsøgt at spise efter kiss kost princippet, hvilket gav mig en fuldstændig regelmæssig menstruation. Jeg tænker at jeg har en mildere form af pco, som kan komme under kontrol ved hjælp af blandt andet mad uden for højt insulin-niveau. Men lidt forvirrende med to helt forskellige beskeder fra fagfolk.

Efter vi kom til Riget, er vi startet på icsi og har jo tre gratis forsøg, da vi ingen børn har i forvejen.

Jeg tænker det er det samme for jer, hvis I ikke har børn endnu...?

Anmeld

11. januar 2015

Holst85

stinemavepine skriver:

Jeg blev henvist af min egen læge til en gynækolog fordi min menstruation pludselig stoppede helt i flere måneder. Gynækologen scannede mig og tog prøver og konstaterede pco hurtigt. 

Efter en del iui forsøg og min mands derefter dalende sædkvalitet, blev vi vist videre til Riget. Da vi blev undersøgt der, sagde de, at jeg ikke havde pco(!)

I mellemtiden havde jeg tabt mig en smule og forsøgt at spise efter kiss kost princippet, hvilket gav mig en fuldstændig regelmæssig menstruation. Jeg tænker at jeg har en mildere form af pco, som kan komme under kontrol ved hjælp af blandt andet mad uden for højt insulin-niveau. Men lidt forvirrende med to helt forskellige beskeder fra fagfolk.

Efter vi kom til Riget, er vi startet på icsi og har jo tre gratis forsøg, da vi ingen børn har i forvejen.

Jeg tænker det er det samme for jer, hvis I ikke har børn endnu...?

Min kæreste er sterielliseret og har 3 børn i forvejen men jeg har ingen børn. 

Håber vi kan blive henvist, men nu er jeg bange for at jeg vejer for meget desværre ;-(

Anmeld

12. januar 2015

stinemavepine

Jeg tror sagtens I kan blive henvist, når I ikke har fælles børn - og du endda ingen børn har.

Jeg tror ikke de vil afvise dig hvis du er overvægtig, men jeg ved, at der i perioder har kørt specielle projekter på Riget, hvor man først kommer på en bestemt kur inden behandling. Derudover siges det, at man øger sin chance for at blive gravid hvis man taber 10% af sin vægt! hvis man er overvægtig - og modsat tager på, hvis man er undervægtig. Det hjælper nemlig på at stabilisere ens cyklus og hvis du skærer ned på især mad med meget stivelse i, mindsker det også pco'en.

Anmeld

12. januar 2015

Fru Ebied

Holst85 skriver:

Min kæreste er sterielliseret og har 3 børn i forvejen men jeg har ingen børn. 

Håber vi kan blive henvist, men nu er jeg bange for at jeg vejer for meget desværre ;-(

Din BMI skal under 30 i det offentlige.

I det private er de mere large og gør det op til en BMI på 35-37, men du kan ikke, uandet henvisning, få betalt IVF og ISCI i det private,  desværre. 

I Dronninglund ( offentlig ) får man kostvejledning hvis man kommer som overvægtig med graviditetsønske, måske det er det samne på den offentlige klinik du/i tilhører? 

Må jeg spørge hvad din BMI er?

God dag/ Fru Ebied

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.