Folkeregistret udlandet i over 6 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
3 svar
1 synes godt om
8. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg ved at man skal melde flytning hvis man flytter til udlandet, eller hvis man opholder sig i udlandet i mere end 6 måneder.

Men hvordan finder de ud af at man er bortrejst?? Hvis man stadig betaler sin husleje derhjemme, betaler bil, ens kone og barn går i institution og arbejder ? 

Grunden til jeg spørger, er at min mand er her på opholdskort og ikke er dansk statsborger. Han rejser ret meget i det her år, da hans far er syg i tyrkiet, sammenlagt siden juli har han været afsted i ca 8 måneder. Men han er ofte i Danmark også. 

Er der nogle der ved om hvordan de tjekker om manden har været udrejst i mere end 6 måneder på et år? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis han rejser med fly, bliver hans pas scannet ved ind- og udrejse, og de oplysninger har det offentlige adgang til.

Ellers skal der nok en anmeldelse til for, at det opdages.

Anmeld

11. januar 2015

flowerpot3

Jeg tror at han får også en stempel i passet hver gang han rejser ind/ud af Danmark og/eller Tyrkiet. Tror ikke myndighederne holder øje med alle om de overholder 6 måneders reglen men jeg feks da jeg ansøgte om dansk statsborgerskab skulle angive alle perioder af mere end tre ugers varighed jeg havde været rejst ude af landet. Har han permanent opholdstilladelse?

Anmeld

11. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg ved at man skal melde flytning hvis man flytter til udlandet, eller hvis man opholder sig i udlandet i mere end 6 måneder.

Men hvordan finder de ud af at man er bortrejst?? Hvis man stadig betaler sin husleje derhjemme, betaler bil, ens kone og barn går i institution og arbejder ? 

Grunden til jeg spørger, er at min mand er her på opholdskort og ikke er dansk statsborger. Han rejser ret meget i det her år, da hans far er syg i tyrkiet, sammenlagt siden juli har han været afsted i ca 8 måneder. Men han er ofte i Danmark også. 

Er der nogle der ved om hvordan de tjekker om manden har været udrejst i mere end 6 måneder på et år? 

Jeg tror det er 6 sammenhængende mdr?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.