What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. august 2009

Isabeau

Hej!

Jeg aner virkelig snart ikke, hvad jeg skal gøre mere? Min lillebror og kæreste har så mange problemer, men de kan ikke finde ud af at slippe hinanden. Nu har hun igen smidt ham ud og jeg tager ham ind. Vi har et ekstra værelse...

Denne gang er han dog opsat på at skal ha´ sit eget, og det er jo ikke helt umuligt. Han skal bare ha´ en 1 eller 2 vær. lejlighed/værelse. Problemet er bare indskudlånet; Han står i RKI og er på kontanthjælp. Jeg havde bedt ham fortælle banken, da han i morges snakkede dem, at jeg gerne ville være kautionist, men det hjalp lige meget. Det var ikke fordi jeg ikke kunne og/eller var kraditværdig nok - det var simpelthen fordi han står i RKI for nogle dumme fartbøder. (selvfølgelig hans egen skyld...)

Jeg er gravid i uge 35+1 idag og har fået at vide at tøsen måske melder sin ankomst en uge, 14 dage før tid, og så syns´ jeg det er lidt svært at ha´ min lillebror boende samtidig med at hun er her. Palle og jeg vil jo gerne lige ind i det hele med at være forældre. Det er jo første gang.

Jeg vil virkelig ikke være den dårlig søster, jeg vil så gerne hjælpe ham, men jeg vil heller ikke blive ved med, at servere det hele på et sølvfad til ham, men det er også lidt svært, når han aldrig har "fået lært" hvordan man klarer sig...

Hvad fanden gør jeg? Han kan jo ikke blive boende, men hvor finder vi/han pengene til et indskudslån? Han kan heller ikke låne det gennem kommunen, da han i forvejen har et. Og desuden er der også over 1 års ventetid på en lejlighed...

What to do?

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Ni-ko-li-ne

hvis han står uden bolig så kan han søge kommunen om et indskudslån.... prøv at forhøre jer der :0)

hvis det er fartbøder han stå i RKI for så synes jeg han skal se at få kontaktet kreditor og begynde en afdragsordning så skal de nemli slette ham fra RKI

Anmeld

27. august 2009

Sjl-msl-Mkl

Det er da en skidt situation og stå i.
Man kan låne pengene til indskud oppe på kommunen, senest tilbage betaling behøver først og falde om 5 år.

Så måske i bare skulle hjælpe ham14 dage - 1 mdr., indtil der falder en afgørelse på kommunen. Men det kræver han får tilbudt en lejlighed først, og så kan han tage den derfra.

Med venlig hilsen
Sofie

Anmeld

27. august 2009

Isabeau

ka-ri-na skriver:

hvis han står uden bolig så kan han søge kommunen om et indskudslån.... prøv at forhøre jer der :0)

hvis det er fartbøder han stå i RKI for så synes jeg han skal se at få kontaktet kreditor og begynde en afdragsordning så skal de nemli slette ham fra RKI

Han har i forvejen et gennem kommunen, så det er ikke muligt for ham at låne et mere...

Anmeld

27. august 2009

Ni-ko-li-ne

Isabeau skriver:

Han har i forvejen et gennem kommunen, så det er ikke muligt for ham at låne et mere...

okay.... så er den eneste vej frem for ham at få gang i nogle afdrag....

Anmeld

27. august 2009

6800

Hvis han hverken kan låne i banken eller ved kommunen, er der ikke så meget andet at gøre, medmindre i har noget familie han kan låne af. der er selvfølgelige de der kviklån, men der betaler man jo omkring 20-30% i rente, så det er jo bestemt ikke den bedste udvej....puha den er ikke nem, kan godt forstå i gerne vil være for jer selv når den lille kommer, men det er jo også svært at afvise familie...

Anmeld

27. august 2009

Balderson

Han skal da bare se, at få en afdragsordning af de ubetalte fartbøder, så han kan jo bagefter låne pengene i banken...

Anmeld

27. august 2009

Miamaja

Jeg foler med din lillebror, jeg har heller aldrig faaet laert at staa paa egne ben men er altid blevet sorget for af andre, saa hvis jeg en dag skal laere det bliver det svaertmen samtidig kan jeg godt forstaa dig. du har forst og fremmest dit barn at bekymre dig om lilge nu og selvom han, som ung mand, sikkert ikke kan saette sig ind i det og hvordan det at have ham boende vil skabe mere stress for dig, saa skal du ikke have det daarligt med at taenke paa dig selv lige nu.

Sig klart men kontant til ham at du er klar over hans situation men han maa finde et andet sted da du venter barnet og har brug for rum og en rolig tid, selvom du er ked af du ikke kan hjaelpe ham mere lige nu.

Anmeld

28. august 2009

Isabeau

6800 skriver:

Hvis han hverken kan låne i banken eller ved kommunen, er der ikke så meget andet at gøre, medmindre i har noget familie han kan låne af. der er selvfølgelige de der kviklån, men der betaler man jo omkring 20-30% i rente, så det er jo bestemt ikke den bedste udvej....puha den er ikke nem, kan godt forstå i gerne vil være for jer selv når den lille kommer, men det er jo også svært at afvise familie...

Netop! Vi har begge en mor og en far og 2 storesøstre, men kun min mor snakker vi med. Mener ikke, vi skla miste hinanden, og er så bange for at jeg gør det, hvis jeg afviser ham og beder ham flytte. Hvad skal han så gøre?
Manden og jeg er blevet enige om at ha´ ham boende indtil han får sparet penge sammen til et indskudslån; til en 1. eller 2 vær. lejlighed kræves vel ikke så stort et lån...?

Anmeld

28. august 2009

copt

Isabeau skriver:

Netop! Vi har begge en mor og en far og 2 storesøstre, men kun min mor snakker vi med. Mener ikke, vi skla miste hinanden, og er så bange for at jeg gør det, hvis jeg afviser ham og beder ham flytte. Hvad skal han så gøre?
Manden og jeg er blevet enige om at ha´ ham boende indtil han får sparet penge sammen til et indskudslån; til en 1. eller 2 vær. lejlighed kræves vel ikke så stort et lån...?

Men.... du blir' nødt til at gøre ham klart at han ikke skal bruge det som sovepude. Kunne du evt. (eller moren) låne ham til de ubetalte fartbøder, så han kunne komme i betragtning til et lån i banken (med eller uden dig som kautionist). Synes at det lyder på dig at du er en alletiders storesøster og er parat til at hjælpe din lillebror - no matter what - men du skal også tænke på dig selv, bebs og din kæreste - og derfor gøre ham klart at han må se at få fingeren ud. Du skriver at han ka' bo der til han har sparet op, men det er jo en relativ størrelse, forstået på den måde at det jo kommer an på hvor meget han tjener og hvordan hans øvrige forbrug er. Synes det er svært og der er mange ubekendte faktorer for at ku' give dig et ordentligt råd. 
Håber bare at det lykkes for dig at få ham ud igen i løbet af kort tid, så han ikke bare bruger dig.

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.